تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۳۳۵۱۵
گزارشی از حواشی تزریق واکسن در کهگیلویه و بویراحمد؛

افشاگری کبنا از تزریق واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / آمارهای آقای معاون با سامانه سیب مطابقت ندارد! / ۳۷۵۵ واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به چه کسانی تزریق شد؟ / وزیر بهداشت لطفاً پاسخ دهید

۲۱
۶
افشاگری کبنا از تزریق واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / آمارهای آقای معاون با سامانه سیب مطابقت ندارد! / ۳۷۵۵ واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به چه کسانی تزریق شد؟ / وزیر بهداشت لطفاً پاسخ دهید
کبنا ؛واکسیناسیون کرونا بهمن ماه 99 در کشور آغاز شد که حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون تزریق واکسن کرونا به وجود آمد و گفته می‌شود که سهمیه واکسن کرونای گروه‌های هدف به افراد دیگری، نورچشمی‌ها و ژن خوب‌ها تزریق شده است. کبنا نیوز تزریق واکسن کرونا را در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار داده است.
به گزارش کبنا نیوز، بیش از 15 ماه از شیوع ویروس مرگبار کرونا در کشور می‌گذرد، در این مدت تعداد زیادی از هموطنان‌مان جان شیرین خودشان را از دست دادند، چهره‌های گمنام و معروفی نیز گرفتار کرونا شدند که برخی از آنها متأسفانه فوت شدند. کادر درمان کشور نیز برای سلامت مردم تلاش‌های وافری از خود نشان دادند که یقیناً ملت ایران قدردان آنها خواهند بود.
بعد از مدتی از شیوع ویروس کرونا، واکسن این ویروس تولید و در 21 بهمن ماه 99، واکسیناسیون کووید 19 در کشور آغاز شد.
دکتر رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، روز (2 اردیبهشت 1400) با اشاره به اینکه واکسیناسیون علیه کرونا در کشور در ۴ مرحله دنبال می‌شود، گفت: مرحله اول؛ کادر بهداشت و درمان سراسر کشور، مرحله دوم؛ افراد دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای در رنج سنی بین ۱۶ تا ۶۴ و همچنین سالمندان زیر ۸۰ سال و مرحله سوم؛ شامل زندانیان و سربازخانه‌ها و گروه‌های خاص شغلی که به دلیل تجمعات ریسک بالایی دارند، خواهند بود. در مرحله چهارم؛ واکسیناسیون نیز بقیه افراد جامعه از ۱۸ سال به بالا مد نظر هستند.
دکتر رئیسی، تعداد افراد مرحله اول را یک و نیم میلیون نفر، جمعیت مرحله دوم را ۱۲ میلیون نفر، جمعیت مرحله سوم را ۲ میلیون و جمعیت مرحله چهارم را ۵۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: افراد مرحله اول تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۰ تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند. بعد از آن وارد مرحله دوم می‌شویم و باید منتظر بمانیم تا واکسن‌های بیشتری به دست ما برسد و ۳ تا ۴ ماه دیگر هم به تولید داخل واکسن برسیم. واکسیناسیون در کشور بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، رایگان خواهد بود.
بنا بر این گزارش، بالغ بر 34 هزار پرسنل در آی سی یو اعم از پزشک پرستار و نیروهای پشتیبانی و…، فعال هستند، که حدود ۲۲ هزار نفر از این نیروها در مراکز دولتی فعالیت دارند و بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا این افراد در مرحله اول واکسن کرونا دریافت کردند.
بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا، مرحله دوم واکسیناسیون نیز از امروز (7 اردیبهشت ماه 1400) آغاز شده و سالمندان بر اساس اولویت سنی و بیماران خاص از ۱۸ تا ۶۴ سال و همچنین سالمندان زیر ۸۰ سال را شامل می‌شود.

حواشی تزریق واکسن در کهگیلویه و بویراحمد
در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سایر کشور، واکسینانسیون گروه‌های هدف آغاز شد، به گفته محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در روز 6 اردیبهشت ماه 1400، کل واکسن‌هایی که به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده از هر چهار نوع، 17 هزار و 152 دوز بوده که 10 هزار و 770 دوز آن تزریق شد.
تزریق واکسن کرونا در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد با حواشی زیادی روبرو شد، برخی از انحراف در تزریق واکسن سخن به میان آوردند، به طور مثال سهمیه واکسن پاکبانان به مدیران شهرداری‌ها تزریق شد. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مشکلاتی به وجود آمد. محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در مورد ابهام و تخلف در روند واکسیناسیون کرونا توضیحاتی داد و گفت: در هر سیستمی خطا وجود دارد و من نمی‌توانم، قسم بخورم در سیستم من هیچ خطایی نیست و خطا در حالت معقول در هر سیستمی وجود دارد و اگر این خطا از حد معقول خارج شود می‌گوییم، سیستم مشکل دارد. بهداشت یک کار فنی است و بهداشت نباید سیاسی شود، همانگونه که در دنیا سیاسی نیست. به طور مثال در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهداشتی واکسن نزده، اما نیروهای غسالخانه واکسن دریافت کرده است. با این حال، «بانشی تلویحاً این موضوع را پذیرفته که تزریق واکسن کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد انحراف داشته است».
تبعیض در تزریق واکسن به بالای 70 ساله ها در مرحله اول!

از تاریخ 21 بهمن ماه 99 تا اردیبهشت 1400 اولویت تزریق با کادر بهداشت و درمان بوده، اما در همین مدت بیش از 40 نفر که بالای 70 سال سن داشتند، واکسن دریافت کردند، در حالی که سالمندان جزء گروه‌های هدف مرحله دوم واکسیناسیون هستند، این یک مطالبه عمومی است و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص باید توضیح بدهد که این افراد سالمند چه کسانی هستند؟ بعید است که کارمندی در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشته باشد که بالای 70 سال سن داشته باشد! اگر کارمند هم بوده، الان باید بازنشسته می‌شده است. در بررسی سامانه سیب مشخص هست که تعداد ۷۴ فرد مسن اکثراً در اسفند ماه ۹۹ واکسن دریافت نموده‌اند، همچنین دو نفر نیز بالای ۹۴ سال نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، وجود دارد. اگر واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا از امروز شروع گردیده است چطور تعداد ۷۴ مورد بالای ۶۰ سال، ۲۱ مورد بالای ۷۰ سال، ۱۷ مورد بالای ۸۰ سال و ۴ مورد بالای ۹۰ سال قبل از این برنامه واکسن دریافت کرده‌اند؟ بهتر است معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که مسئول ناظر بر واکسیناسیون هست در این خصوص شفاف سازی نماید، و مردم بدانند چه کسانی حتی در سنین بالاتر خونشان رنگین تر از دیگران است؟ اگر افراد پیر مهم هستند، در میان مردم عادی نیز افراد پیر وجود دارند و نباید تبعیضی بین افراد قائل شد! لذا لازم است، گفته شود این افراد طبق چه معیاری واکسینه شده‌اند؟ اگر این افراد بیماری زمینه‌ای دارند که تعداد بسیار بیشتری افراد داری بیماری زمینه‌ای و جانبازان شیمیایی وجود دارد که متاسفانه هنوز واکسینه نگردیده‌اند؟ باید مشخص شود این تعداد افراد بر اساس کدام شاخص‌ها برای دریافت واکسن کرونا تعیین شده‌اند؟

ابهام در آمارها / ۳۷۵۵ واکسن کرونا چه شده است؟
تا این ساعت تدوین گزارش، در سامانه سیب؛ واکسن استرازانکا ۲۴۰۲، واکسن سینوفارم ۸۹۴، واکسن اسپونتیک روسی ۳۲۰۴ و واکسن بهارات هندی ۵۱۵ عدد در سامانه سیب ثبت گردیده است، در صورتی که طبق آمار محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، 10 هزار و ۷۷۰ واکسن تا ۶ اردیبهشت تزریق شده و این اختلاف آمار ثبت شده، برای چه هست؟ چرا در سامانه سیب ثبت نگردیده‌اند؟ واکسن‌هایی که ثبت نگردیده‌اند به چه کسی تزریق شده‌اند؟
بنا بر مستندات موجود، جمعاً ۷۰۱۵ واکسن در سامانه سیب ثبت شده در صورتی که طبق ادعای محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ۱۰۷۷۰ عدد تا دیروز تزریق شده است. ۳۷۵۵ واکسن تزریق شده، چرا در سامانه ثبت نشده، در صورتی که واکسن‌ها همزمان با تزریق، آنلاین باید به ثبت برسند.
5 اردیبهشت 1400؛ حریرچی معاون وزارت بهداشت و درمان گفته بود: بر اساس شاخص‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در اماکن عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد جزو سه استان آخر کشور است و شهرستان گچساران هم جزو 40 شهرستان اول قرمز کشور شناخته شده است. هرچند که در کل کشور وضعیت کرونایی وخیم شده است ولی گفته می‌شود که مرگ ناشی از کرونا و ابتلا به آن نسبت به شاخص جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران رکورد زده است، مشخص نیست که دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و دولت که پایه اصلی ستاد مبارزه با کرونا هستند دقیقاً چه چیزی را مدیریت می‌کنند! هر چند که همه ایرادات به مدیریت ستاد کرونا وارد نیست و مردم نیز باید با ستاد کرونای استان همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تشکر میکنم ازسایت کبنا
این که چه اداراتی وچه افرادی واکسن دریافت کرده اند ومشخص شدن اسامی دریافت کنندگان واکسن کارسختی نیست. میباشد
مثلاً شهرداری ها ابتدا اسامی دریافت کنندگان واکسن را اعلام کنند به ویژه شهرداری یاسوج
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
عدالت کجا بود....اینجا هم شفاف سازی نیست .....فقط امیدمدون به خداست ....دیگه به این مسولین هیچ امیدی نیست ...خدا فقط تنها تورو داریم به دادمون برس ...
مردم
Iran, Islamic Republic of
چون داره واکسن میزنه چند نفرش خودم دیدم که زدن چرا هیچکس پاسخگو‌ نیست چرا استان صاحب نداره
کارمند معاونت بهداشتی
Iran, Islamic Republic of
آمارهای علوم پزشکی خصوصا معاونت بهداشتی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
معلومه این واکسن رو زدن به فک و فامیل
حق مردم رو خوردن می شود زهر ان شاء الله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شاید خود کادر درمان واکسن هاشون دادن به فامیلای مسن خودشون
مثلا پدربزرگ و.......
Iran, Islamic Republic of
متاسفم فقط میتونیم با آدمهای بدبخت و ساده برخورد کنیم
شهروند بی طرف
Iran, Islamic Republic of
زحنات شما قابل تقدیر و همچنین ستودنی است کاش مسولین هم یه مقداری از غیرت و ومدان شما الگو برمیداشتن
کارمند علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
به ما چه ربطی دارد.دانشگاه مال /هست.پست ها را به فامیلاش داده،پروژه ها را به برادر و برادر زاده هاش،واکسن را هم به هرکی دوست داشت میده
Iran, Islamic Republic of
.. رو ولش کنید کاره ای نیست لیستو دربیاید ببینید چندتاشون خانواده ..دانشگاه بودن؟
Iran, Islamic Republic of
حتما به فامیل های مسئولین تزریق شده خواهشمندیم افشاگری کنید و خاطیان معرفی بشن
Iran, Islamic Republic of
افرین کبنا، موضوع رو رسانه ای کن و به مقامات کشوری انتقال بده، وقتی موضوع در سطح کشور رسانه ای شد، مجبور به پاسخگویی شفاف خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
پیج مسیولین وزارت بهداشت رو از گوگل پیدا کنید و موضوع رو به اطلاع بقیه برسونید ببینم باز هم سکوت میکنن
Iran, Islamic Republic of
برای یکی دو عدد واکسن مدیران اهواز و ابادان بر کنار شدن، حالا ببینم برای 3755 واکسن کسی توی این استان برکنار میشه
Iran, Islamic Republic of
همین ها خیانت به مردم هست
Iran, Islamic Republic of
در ماه رمضان واکسن با طعم رانت به بدن تزریق نکنید
Iran, Islamic Republic of
بازاریها رو به خاطر کرونا فرستادن خونه هاشون، خودشون خیالشون راحته، هم حقوق از دولت میگیرن هم واکسن مفت تزریق میکنن، نظارتی هم که نیست
Iran, Islamic Republic of
با زبان خودش گفته ما مدعی نیستیم که در سیستم کاری تخلفی وجود ندارد! پس یعنی تخلفی وجود داشته؟ اگر داشته یا باید معرفی بشه یا شریک جرم هستید.
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو کبنا تو صدای رسای ملت مظلوم و ستم دیده ای رسوا کن خائنان را
Iran, Islamic Republic of
یه تحقیق هم در مورد پروژه هایی که داده بکنید.ببینید ایشون تا قبل از ریاست ،رییس فعلی ،سابقه چند کار در حوزه بهداشت و درمان دارد که یکباره همزمان با ریاستظاهر میشود و کلی از پروژه های دانشگاه مخصوصا جاهای حساس مثل اورژانس را بدست میگیرد؟مردم چقدر از اورژانسها رضایت دارند؟چند بار از کار ایشان بازدید شده؟تا حالا تذکر بهش داده اند؟
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم آقایان بانشی و قلعه گلاب به همراه غلامیان شهامت استعفی خود را داشته باشند قبل از اینکه برکنار شوند !!!!!

واقعا دیگه خسته شدیم !! یه نفر بهداشت محیطی را در رأس مسائل بهداشتی استان قرار داده اند !!!!
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1