کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محمد راهی رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران می‌گوید

اصناف گچساران در آستانه ورشکستگی

5 ارديبهشت 1400 ساعت 1:04

محمد راهی رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران اظهار داشت: به‌دلیل مشکلات، معیشتی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ۴۰ درصد از اصناف این شهرستان متضرر و در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند.


شرایط شهرستان گچساران به لحاظ شیوع کرونا قرمز اعلام و همین مسئله باعث اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی صنوف  این شهرستان شد. مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا را الزامی ‌می‌دانند و می‌گویند: در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع‌های غیرضرور، وضعیت جامعه به لحاظ شیوع کرونا رو به وضعیت نارنجی و زرد خواهد رفت. یقیناً مشارکت مردم می‌تواند تا حد زیادی از شیوع این بیماری پیشگیری کند. اگر همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و کرونا را جدی بگیریم، مجدداً فعالیت واحدهای تولیدی، صنوف، فروشگاه‌ها و ... رونق می‌گیرد و تا حد زیادی مشکلات معیشتی و اقتصادی برطرف خواهد شد.
به گزارش کبنا، محمد راهی رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران اظهار داشت: به‌دلیل مشکلات، معیشتی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ۴۰ درصد از اصناف این شهرستان متضرر و در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند.
 راهی افزود: بیش از چهار هزارو ۷۰۰ واحد صنفی در این شهرستان وجود دارد.
راهی با بیان اینکه همکاری بازاریان برای مقابله با بیماری کوئید ۱۹ در طرح  اعمال محدودیت‌ها قابل تقدیر است اظهار داشت: بیش از چهار هزارو ۵۰۰ مورد بازرسی امسال بر نحوه عملکرد اصناف از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شناسایی اصناف متخلف انجام شد.



وی تصریح کرد: ۸۵ درصد از اصناف این شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را در زمینه مقابله با کرونا رعایت می‌کنند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران عنوان کرد: این میزان بازرسی در زمینه اجرای طرح محدودیت‌های ناشی از کرونا در بازار این شهرستان انجام شد.
راهی عنوان کرد: ۲۰ بازرس و کارشناس در قالب پنج گروه برای نظارت بر اعمال محدودیت‌های ناشی از کرونا در بازار شهرستان فعالیت می کنند.
وی افزود: بازرسان روزانه در ۲ نوبت صبح و عصر بر نحوه عملکرد اصناف از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شناسایی اصناف متخلف و تذکر در خصوص رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا فعالیت دارند.
راهی خاطر نشان کرد: پس از شناسایی  واحدهای متخلف در ابتدا به آنها تذکر و اخطار داده می‌شود اما چنانچه این مساله تکرار شود پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.
رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران ابراز کرد: هم اکنون سامانه ۱۲۴ آماده دریافت شکایت ها و گزارش‌های مردمی در زمینه تخلف های عرضه کالا و خدمات است.



راهی تصریح کرد: ۲۵ هزار بازرسی سال گذشته در زمینه اجرای طرح محدودیت های ناشی از کرونا در بازار این شهرستان انجام شد که در این زمینه بیش از ۴۶۲ واحد صفی پلمب گردید.
وی بیان کرد: هفت هزارو ۵۴۹ واحد پروانه کسب تاکنون در این شهرستان صادر شده که از این تعداد پنج هزارو ۹۸ مورد قانونمند می باشد.
گفتنی است: 25 اتحادیه در شهرستان گچساران در حال فعالیت می باشد.
 


کد مطلب: 433388

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433388/اصناف-گچساران-آستانه-ورشکستگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1