کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر بیمه سلامت استان مطرح کرد:

خداحافظی با دفترچه بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

2 ارديبهشت 1400 ساعت 13:13

مدیر بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند حذف دفترچه‌ بیمه سلامت در استان آغاز و از اول تیر ماه هیچگونه دفترچه‌ای چاپ نخواهد شد.


مدیر بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند حذف دفترچه‌ بیمه سلامت در استان آغاز و از اول تیر ماه هیچگونه دفترچه‌ای چاپ نخواهد شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز پنج شنبه (2 اردیبهشت 1400)مدیر بیمه سلامت استان با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک از سال گذشته آغاز شده است گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بخش مراجعه بیماران به پزشکان خصوصی و استفاده از نسخه الکترونیک در جایگاه نخست کشور است.
کاظمی افزود: آن دسته از افرادی که دفترچه بیمه ندارند و یا دفترچه آنان قدیمی باشد و یا به هر دلیلی امکان نسخه‌نویسی الکترونیک برایشان وجود نداشته باشد با کد ملی احراز هویت می‌شوند.
وی ادامه داد: پزشکان می‌تواند با استفاده از سربرگ خود و با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت در چارچوب دستورالعمل‌های موجود اقدام کنند.
مدیر بیمه سلامت استان گفت: همچنین داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک‌ها نیز موظف به پذیرش و ارائه خدمات به این دسته از بیمه شدگان هستند.
کاظمی با اشاره به مزایای این طرح در تحول نظام سلامت افزود: تسریع در روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها، شفافیت در رسیدگی خدمات، صرفه جویی در مصرف کاغذ و تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین بیمه‌گری از جمله مزایای اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: همچنین دفترچه‌های روستایی و کارکنان دولت و سایر اقشار نیز از ابتدای تیرماه متوقف می‌شود و از اول تیر ماه هیچگونه دفترچه‌ای چاپ نخواهد شد.
مدیر بیمه سلامت استان گفت: هم اکنون دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان برای تمامی پزشکان طرف قرارداد بخش خصوصی، فراهم شده است و این پزشکان می‌توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام کنند.


کد مطلب: 433309

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433309/خداحافظی-دفترچه-بیمه-سلامت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1