کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فعال اجتماعی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد نوشت؛

سقاوه آزاد شد

1 ارديبهشت 1400 ساعت 12:37

جمع آوری فنس های تملک 90 هکتار از طبیعت بکر دشت سقاوه بویراحمد به بهانه پتروشیمی نویدی است برای مطالبه گری دقیق جوانان و دانشجویان انقلابی. درس عبرتی است برای مسئولین ( منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه ای و ... ) تا وظیفه خود در صیانت از طبیعت و حق مردم را بهتر بدانند.


بی توجهی به توسعه پایدار، برهم زدن اکوسیستم و  عدم توجه به مسائل زیست محیطی نه تنها سودی برای مردم محلی و بومی نخواهد داشت، بلکه می تواند سبب نابودی محیط زیست، آوارگی و آلودگی محیط زیست و مهاجرت روستاییان خواهد شد.
به گزارش کبنانیوز، از سال 95 تاکنون احداث پتروشیمی مارگون بویراحمد در منطقه طبیعی سقاوه که مرغوب ترین پوشش گیاهی در کشور را دارا است، مطرح شد.
شاهد بودیم که در سال 95 و پس از آن «متاسفانه» مخالفت های جدی از سوی محیط زیست و منابع طبیعی برای جلوگیری از احداث پتروشیمی در سقاوه نشد. ولی مردم، تشکل های زیست محیطی و دانشجویان از این موضوع دست نکشیدند.
حالا پس از چندین سال، در بهمن ماه 99 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر از فسخ قرارداد پتروشیمی سقاوه بویراحمد داده و گفته بود مالک طرح فرصت دارد تا 3 ماه آینده در دیوان عدالت اداری نسبت به رأی کمیسیون ماده 33 این سازمان اعتراض کنند.
حالا خبر از جمع آوری فنس های تملک 90 هکتار از طبیعت بکر دشت سقاوه بویراحمد داده شده است.
شهرام مهدوی فعال اجتماعی و سیاسی در این خصوص نوشت:
جمع آوری فنس های تملک 90 هکتار از طبیعت بکر دشت سقاوه بویراحمد به بهانه پتروشیمی نویدی است برای مطالبه گری دقیق جوانان و دانشجویان انقلابی.
درس عبرتی است برای مسئولین ( منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه ای و ... ) تا وظیفه خود در صیانت از طبیعت و حق مردم را بهتر بدانند.







 


کد مطلب: 433277

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433277/سقاوه-آزاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1