تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۳۳۲۶۱
در اولین جلسه ستاد استانی واکسینانسیون کرونا مطرح شد

پاسخ استاندار به حواشی پیرامون واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / هیچ مسئولی حق دریافت واکسن کرونا خارج از نوبت را ندارند / سئوال حق رسانه است / تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر شفاف‌سازی در خصوص تزریق واکسن کرونا

۰
پاسخ استاندار به حواشی پیرامون واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / هیچ مسئولی حق دریافت واکسن کرونا خارج از نوبت را ندارند / سئوال حق رسانه است / تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر شفاف‌سازی در خصوص تزریق واکسن کرونا
کبنا ؛اولین جلسه ستاد استانی واکسیناسیون کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ( چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1400) به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور اعضای این جلسه در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، با بیان اینکه اولین جلسه ستاد استانی واکسیناسیون کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد را برگزار می‌کنیم، اظهار داشت: دنیا با اپیدمی کووئد 19 مواجه و مهمترین راه واکسیناسیون است و همه اطلاع داریم که بهترین واکسن باید یک دوره 5 ساله را گذرانده باشد تا به مرحله تولید برسد، اما بنا به شرایط بحرانی که در دنیا داشت، این واکسن خیلی زودتر عرضه شد.
 وی در ادامه از تلاش‌های همه جانبه دولت دولت و وزارتخانه‌ها برای خرید واکسن سخن به میان آورد و توضیح داد که قرارداد 60 میلیون دوز واکسن برای کشور منعقد شده است و با ورود این محموله بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد.
کلانتری گفت: مهم‌ترین تأثیر واکسیناسیون سلامت مردم است و واکسیناسیون کرونا بر اساس سند ملی کرونا انجام می‌گیرد و گروه‌های مختلف بر پایه اولویت‌ها انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه گام‌های بلندی برای واکسیناسیون کرونا در سطح کشور و استان انجام گرفته است، افزود: اطلاع رسانی‌ها در خصوص واکسیناسیون باید دقیق و شفاف باشد. 4 مرحله واکسیناسیون کرونا در سطح کشور و استان انجام گرفته است. نباید با اظهارنظرهای غیرکارشناسی به واقعیت‌ها خدشه وارد شود.
کلانتری تاکید کرد: اگر با همین دست فرمان جلو برویم، مرگ و میرها زیاد می‌شود و متأسفانه هر چه هم می‌گوییم، خیلی‌ها گوش نمی‌دهند.
وی به خبری در باره واکسیناسیون کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد که در رسانه‌ها منتشر شد، گریزی زد و اظهار داشت: برخی بیان می‌کنند به تازگی واکسیناسیون کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شروع کرده و آمارها مبهم است که این درست نیست. و می گویند که بیشترین مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد و کمترین تزریق واکسن در این استان است که صحت ندارد. میزان مرگ و میر ما همین الان تا به امروز یک سوم کشور است. درصد کشندگی کرونا در کشور 3.1 درصد و در کهگیلویه و بویراحمد 1.1 درصد می‌باشد. نباید با اخبار خلاف واقع ذهن مردم را درگیر کرد.

وی در ادامه گفت: 13546 دوز واکسن وارد کهگیلویه و بویراحمد شده که 7207 دوز آن تزریق شده است.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واکسیناسیون طبق سند ملی کرونا و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان و مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌گیرد، اظهار داشت: هیچ مسئولی حق دریافت واکسن کرونا خارج از نوبت و ریل اصلی آن ندارد. نه من استاندار و نه فرمانده سپاه، نه نماینده محترم ولی فقیه، نه رئیس کل دادگستری و... تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند.
 وی افزود: شاید در بین کارمندان ادارات کسی باشد که جزء گروه‌های زمینه‌ای و اولویت دار ستاد ملی کرونا باشد و واکسن دریافت کرده باشد که این طبق قانون انجام گرفته است، اما مسئولان حق دریافت کرونا خارج از نوبت را ندارند.
وی با بیان اینکه من در باره خبر منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد قضاوتی نمی‌کنم، گفت: بالاخره اطلاعات شاید به خوبی به دست رسانه‌ها نرسد و یا اشتباهی صورت گرفته باشد. رسانه حق دارد نگران باشد و حق دارد سئوال کند و مسئولان حق شفاف سازی دارد. اما وقتی شفاف سازی صورت گرفت، شفاف سازی‌ها از سوی رسانه‌ها به اطلاع مردم هم رسانده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سئوال حق رسانه است و حق مردم می‌باشد که بدانند چه اتفاقی در جامعه می‌افتد، اما موقعی که مسئولان پاسخ می‌دهند، پاسخ‌ها از طریق رسانه‌ها برجسته شود.

کلانتری با تاکید بر شفاف سازی در خصوص تزریق واکسن کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، از مسئولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواست که با رسانه‌ها در این باره سخن بگویند و مصاحبه خبری بگذارند و گفت: آقای بانشی به عنوان سخنگوی ستاد استانی واکسیناسیون کرونا معرفی می‌شود.
وی اضافه کرد: رسانه‌ها هم برای جامعه دل سوزی می‌کنند و دغدغه سلامت مردم را دارند و همه در حفظ سلامت مردم هم نظر هستیم و لذا باید کمک کنیم که فرایند پیشگیری به طور دقیق انجام بگیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سپاه، بسیج، نماینده ولی فقیه و همه مسئولان عضو ستاد کرونا و مردم که برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1