تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۳۳۱۵۵
هشدار شدید کرونایی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

درک صحیح

۰
درک صحیح
کبنا ؛تشییع جنازه‌ها و مراسمات عزاداری پاشنه آشیل شیوع بیماری کرونا است، کارشناسان بهداشت و درمان و مسئولان عضو ستاد مقابله با کرونا مدام بر پرهیز از حضور در تجمعات و برگزاری مراسم تشییع جنازه تاکید می‌کنند، اما متأسفانه برخی کرونا را جدی نمی‌گیرند و ساز خودشان را می‌زنند. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: افرادی که پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا را رعایت می‌کنند و مراسم تشییع و تدفین خودشان را با کمترین افراد برگزار می‌کنند، درک صحیح دارند.

به گزارش کبنا از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در صد و بیست و نهمین جلسه ستاد استانی کرونا، اظهار داشت: به وضعیت استان فارس اشاره می‌کنم آیا زیرساختهای ما تعداد پزشکان ما و تخت‌های بیمارستانی ما به اندازه آن استان است؟ استانی که الان مجبور شده در استادیوم‌های ورزشی تخت‌های بیمارستانی بر پا کند.
کلانتری افزود: مراجعه به مراکز درمانی 16 و همچنین 24 ساعته در استان افزایش داشته است و حدود ۳۰ درصد بیش از هفته گذشته در این هفته مراجعه کننده داشته‌ایم که آماری معنادار است چرا که ویروس به شدت در حال چرخش و گردش بوده و کار خود را می‌کند و با کمال تأسف آمار بستری‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته است.
 وی گفت: این پیام روشنی به مردم است و مردم باید آگاه باشند و ناچار به رعایت هستند اما باید چه کار کرد اول اینکه برخورد جدی با متخلفین داشته باشیم کسانی که دستورالعمل‌ها را زیر پا می‌گذارند.
 
تصمیمات خاص خودمان را می‌گیریم
کلانتری ادامه داد: هنوز هیچ گزارشی از کمیته نظارت دانشگاه به دستمان نرسیده که کدام دستگاه کمتر رعایت می‌کند و چه دستگاهی را رعایت نکرده است به مدیران خود گفته‌ایم که در تشییع جنازه‌ها و تدفین‌ها و نماز میت حضوری نداشته باشند و خوشبختانه هنوز هیچ گزارشی در خصوص چنین وضعیتی به دست ما نرسیده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما تصمیم خودمان را می‌گیریم ممکن است در دیگر استان‌ها چنین تصمیمی گرفته نشده باشد اما همه دستگاهها باید کمک کنند تا از این وضعیت عبور کنیم.
 وی ادامه داد: هر چند در شرایط عادی همه با هم باید همدردی کنند اما امروزه هر کسی که با کمترین افراد مراسم تشییع و تدفین برگزار می‌کند دارای درک صحیح از شرایط دنیا کشور و استان است.
 
 کرونا شوخی ندارد
 وی گفت: تلاش برای تجمعات بیش از اندازه نشان دهنده شخصیت نیست بلکه هر کسی به فکر سلامت مردم است شخصیت دارد لذا از همه شخصیت‌های استان عالمان، هنرمندان و رسانه‌ها می‌خواهیم این فرهنگ را جا بیندازند که صیانت از جان مردم وظیفه همه است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یکصد و بیست و نهمین نشست استانی استاد کرونا با بیان اینکه تصمیماتی که می‌گیریم علیرغم میل باطنی است یادآور شد: تشییع جنازه‌ها ساعت هشت و نه صبح و حداکثر با ۳۰ نفر برگزار شود و صاحب مجلس هم باید تعهد دهد و اگر کسی جایی تعهد بدهد و رعایت نکند به مقام قضایی معرفی خواهد شد.
 
از وضعیت استان فارس عبرت بگیریم

 کلانتری با هشدار به همه کسانی که در مراسم‌ها و برنامه‌های تشییع و تدفین کار خوانندگی و نوازندگی را بر عهده دارند گفت: در همه مراسم‌ها حضور نقاره زن‌ها و خواننده‌ها ممنوع است و هرجا چنین افرادی دیده شدند باید سریعاً دستگیر شوند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت یکی از استانهای همسایه که اکنون مجبور به استفاده از تختهای بیمارستانی در استادیوم‌های ورزشی هستند گفت: فارس با همه زیرساخت‌ها و با این همه تعداد پزشک و بیمارستان مجبور به چنین کاری شده با چه ادبیاتی باید با متخلفین در استان خودمان حرف بزنیم که وضعیت خوب نیست.
 وی گفت: آن‌هایی که می‌توانند با رعایت کردن کمک کنند کار بسیار سختی نیست باید کاری کنیم که کادر درمان و پزشکان و پرستاران بتوانند استراحت کرده و فرصت ریکاوری داشته باشند.
 
با فرماندار سهل‌انگار قبل از همه برخورد می‌کنم
 کلانتری با قدردانی از برخی مردم که مراسمات خود را با حداقل تعداد برگزار می‌کنند یادآور شد: کسی که در مراسم خاکسپاری ۱۰ نفر بیشتر دعوت نمی‌کند نشان از مسئولیت پذیری دارد که دلش به حال مردم و خانواده‌های دیگر می‌سوزد و برای جان انسان‌ها ارزش قائل است.
 استاندار کهگیلویه بویر احمد با انتقاد از عده‌ای که برای چشم و هم چشمی و نشان دادن فیلم‌های تجمعات دست به کارهای خلاف قانون می‌زنند یادآور شد: ضمن عذرخواهی از همه مردم استان اما مجبور به بیان چنین دردهایی هستیم و باید آنهایی که با جان مردم بازی می‌کنند معرفی شوند.
 وی با تذکر جدی به کسانی که به دنبال برگزاری مراسمات تشییع جنازه و نماز میت و تدفین‌های آن چنانی هستند یادآور شد: قابل توجه فرماندار مناطق و شهرستان‌ها که اگر چنین چیزی مشاهده گردد قبل از هر چیز با فرماندار برخورد خواهیم کرد وقتی با فرماندار برخورد شود با دیگر دستگاه‌ها نیز برخورد می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شرایط فعلی با پیامک و واتساپ و تماس هم می‌توان با صاحبان عزا همدردی کرد یادآور شد: صنعت و معدن و تعزیرات هم نباید اجازه دهند صف‌های طولانی برای توزیع کالا در استان شکل بگیرد همه باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند هیچ اداره‌ای حق ندارد به بهانه خدماتی که ارائه می‌دهد تجمع ایجاد کند.
 
واتساپ و تلفن همراه و پیامک را برای چه گذاشته‌اند؟
 وی گفت: مدیران عضو ستاد و غیر عضو مسئول عملکرد مجموعه خود هستند باید نظارت بیشتری بر کار آنها داشته باشند اگر گزارشی به دست ما برسد که فلان دستگاه رعایت نمی‌کند برخورد قاطع می‌کنیم چرا که در برابر جان یک نفر در استان مسئول هستیم نیروی انتظامی نیز باید بدون هیچ ملاحظه با متخلفین برخورد کند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به فعالیت مشاغل در استان اشاره کرد و گفت: مشاغل ممنوعه نباید فعالیت کنند فقط گروه شغلی یک باید در مناطق قرمز فعالیت کند و همه تلاش ما برای این است که وضعیت را برگردانیم تا همه گروه‌های شغلی فعال شوند الان وضعیت به گونه‌ای است که تنها جان مردم برای ما مهم است.
وی با تذکر دوباره به مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد برای رعایت دستورالعمل‌ها، گفت: باز هم به وضعیت استان فارس اشاره می‌کنم آیا زیرساختهای ما تعداد پزشکان ما و تخت‌های بیمارستانی ما به اندازه آن استان است؟ استانی که الان مجبور شده در استادیوم‌های ورزشی تخت‌های بیمارستانی بر پا کند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد با این شرایط با همدلی و هم افزایی و به دور از تسویه حساب شخصی باید خداپسندانه در جهت رضای خدا و برای حفظ جان بندگان خدا کار کنیم امروز روز فداکاری است نیرو از تأمین اجتماعی و سایر نهادها گرفتیم و تلاش می‌کنیم تا با کمبود تخت مواجه نشویم با سختی کار انجام می‌دهیم وقتی وضعیت استان فارس را می‌بینیم شوکی وارد می‌شود و مجبور به بیان چنین حرف‌هایی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

انتخابات 1400 در بلاتكليفي قانوني

انتخابات 1400 در بلاتكليفي قانوني

سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد كه طرح اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري هنوز به تاييد ...
برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
1