کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به دلیل انتشار پست حاشیه ساز در پیج رسمی اینستاگرام صورت گرفت؛

شکایت فدراسیون فوتبال هند از باشگاه پرسپولیس + جزئیات مهم

26 فروردين 1400 ساعت 18:34

فدراسیون فوتبال هند از باشگاه پرسپولیس به دلیل انتشار پست حاشیه ساز در پیج رسمی اینستاگرام خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد.


فدراسیون فوتبال هند بابت انتشار مطلبی نژادپرستانه در صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس از این باشگاه شکایت کرد.
به نقل از سایت Goal می‌توان تایید کرد فدراسیون فوتبال هند (AIFF) رسماً شکایتی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) علیه باشگاه ایرانی پرسپولیس به دلیل رفتار نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی ارائه کرد. پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ که هم اکنون آن را گوا میزبانی می‌کند، شرکت می‌کند. آن‌ها در گروه E در کنار گوا، الوحد و الریان قرار دارند.
پیش از سفر باشگاه به هند برای مسابقات گروهی، گروه رسانه‌های اجتماعی این باشگاه پست ناخوشایندی را ارسال کردند که به دلایل اشتباه بسیار مورد توجه قرار گرفت. این پست در مورد حمله به هند و نبرد‌های گذشته بین دو کشور پیش سفر خود به هند صحبت می‌کرد و به دلیل صدمه زدن به احساسات مردم در هند بسیار مورد توجه واقع شد. این پست حذف شده و باشگاه در شبکه‌های اجتماعی عذرخواهی کرده است.
در بیانیه فدراسیون فوتبال هند آمده است: "AIFF مایل است رفتار ناشایست باشگاه پرسپولیس، تیم نماینده جمهوری اسلامی ایران، قبل از شروع ACL و به طور خاص قبل از سفر به هند را نکوهش کند. این باشگاه پست‌های خاصی را در وب سایت رسمی خود و یا رسانه‌های اجتماعی ارسال کرد که باعث ایجاد هیاهوی گسترده در رسانه‌ها شده و به احساسات مردم هند به طور گسترده آسیب رسانده است.
"این پست‌ها تجاوز غیرمنطقی علیه AIFF و مردم هند را نشان می‌دهد که کاملاً خارج از هرگونه اخلاق و رفتار ورزشی است. در حالی که این رفتار نسبتاً ضعیف به وضوح نشان دهنده ناتوانی آن‌ها در شرکت در مسابقات فوتبال با چنین کالیبر بالا است، فدراسیون فوتبال هند آن را به شدت محکوم می‌کند و درخواست می‌کند اقدامات صحیح توسط AFC علیه این باشگاه انجام شود. "
در این نامه همچنین آمده است که این پست تحقیرآمیز و یا تبعیض آمیز قلمداد می‌شود، زیرا به صراحت بیانگر این نکته است که باشگاه معتقد است حمله به هند قابل قبول و مایه افتخار است.
فدراسیون فوتبال هند که استدلال می‌کند این باشگاه مواد ۵۰ و ۵۸ قانون انضباطی و اخلاقی AFC را نقض کرده است، از AFC خواسته است تا موضوع را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که چنین حوادث دیگری تکرار نمی‌شود.


کد مطلب: 433089

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433089/شکایت-فدراسیون-فوتبال-هند-باشگاه-پرسپولیس-جزئیات-مهم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1