تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۳۳۰۵۵
ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / وقتی گوش برخی بدهکار نیست / برخورد قاطع با کسانی که مقابل سلامت مردم گردن‌کشی می‌کنند / کمبود اکسیژن بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد رفع شد

۰
آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / وقتی گوش برخی بدهکار نیست / برخورد قاطع با کسانی که مقابل سلامت مردم گردن‌کشی می‌کنند /  کمبود اکسیژن بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد رفع شد
کبنا ؛نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار برگزار شد و در این جلسه بر جلوگیری از تجمع ها، جلسات و دورهمی تاکید شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز ( چهارشنبه 25 فروردین ماه 1400) نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار در ساختمان دولت برگزار شد، در این جلسه مراسمات عزاداری و جشن عروسی ها پاشنه آشیل ستاد کرونا عنوان شد، تا جایی که مجید احمدی فرماندار بویراحمد، اظهار داشت: بازار و مکان های تفریحی و گردشگری به خوبی نظارت و کنترل شد، اما متأسفانه هنوز مشکل اصلی ما برگزاری مراسمات تشییع جنازه و عزاداری است.
 پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود اکسیژن و نیرو را از مشکلات اصلی بیمارستان های معین کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: مشکل اکسیژن را از طریق استان های اصفهان و یزد و... تأمین کرده ایم.
 این مسئول با بیان اینکه در کل کشور برخی مشکلات در خصوص تأمین اکسیژن نیز وجود دارد گفت: یک تانک 20 تنی از عسلویه به استان آمده و امروز هم یک تانک بیست تنی از سیرجان به سمت استان می‌آید و یک تانک تنی هم از اصفهان به استان می‌آید و کارخانه تولید اکسیژن استان قول داده که مقداری از اکسیژن مورد نیاز ما را تأمین کند.
 وی گفت: استاندار نیز با استاندار اصفهان صحبت‌های لازم را در خصوص تأمین اکسیژن مورد نیاز از آن استان کرده است.
وی افزود: 34 نیرو را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اضافه کردیم.
یزدان پناه به این نکته هم اشاره کرد که مردم توان پذیریش محدودیت های جدید را ندارند، لذا باید کاری کنیم که وضعیت استان بهتر شود.
  
فیلم ) صحبت‌های یزدان‌پناه در باره آخرین وضعیت کرونا

پیش‌بینی 750 تخت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/تجمعات کار استان را سخت کرده
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی 750 تخت کرونایی در بیمارستان‌های استان برای روزهای سخت خبر داد و اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۶۱۵ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بستری شدند. کل بستری موجود در حال حاضر ۴۹۸ نفر بوده و دیروز با عبور از ۴۸۰ نفر پیک قبلی به ۵۲۰ نفر رسید.
پرویز یزدانپناه در خصوص تخت‌های بیمارستانی آماده برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان گفت: بیمارستان جلیل ۱۵۶ تخت عادی و 19 تخت آی‌سی‌یو دارد که مجموعاً این بیمارستان برای بیماران کرونایی ۲۴۵ تخت خواهد داشت.
 وی گفت: باید نیروهای پذیرفته شده وزارت بهداشت و درمان هر چه زودتر به مراکز بیمارستانی ما داده شوند امیدوار بودیم که این نیروها به پیک جدید برسند که در حال حاضر مشکل نیرو داریم.
 این مسئول ادامه داد: بیمارستان امام سجاد 40 تخته عادی و 5 تخت آی‌سی‌یو دارد که برای بیماران کرونایی در مجموعه بیمارستان‌های یاسوج ظرفیت تا 410 تخت را خواهیم داشت.
 وی گفت: در گچساران هم می‌توان تا ۱۵۵ تخت داشته باشیم در دهدشت نیز ۱۴۵ تخت عادی و چند تخت آی‌سی‌یو داریم و در کل استان تا ۷۵۰ تخت برای بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است که اگر نیاز باشد بیماران کرونایی را در آنها بستری کنیم.
 یزدانپناه در خصوص درمان سرپایی هم گفت: درمان سرپایی در بیمارستان دهدشت شروع شده که در بیمارستان جلیل هم قرار است شروع شود اما موانعی وجود دارد که برطرف می‌شود.
 وی گفت: تجهیزات بیمارستان نرگسی گچساران آمده است و اگر برق و سایر مشکلات آنها حل شود می‌توان از آن جا نیز در همین پیک برای بستری بیماران کرونایی استفاده کرد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بیمارستان شهدای باشت نیز راه اندازی شده که همه امکانات و همچنین اکسیژن کافی در آنجا وجود دارد و امنیت خاطر را برای این شهرستان و شهرستان‌های اطراف مثل گچساران و چرام در مواقع مورد نیاز و ضروری فراهم کرده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین با بیان اینکه بیمارستان‌ها نیاز به نیرو دارد خاطرنشان کرد: این هفته تعدادی نیرو به یاسوج و سایر شهرهای استان اضافه می‌شود.
  این مسئول گفت: چالش ما تجمعات است امیدواریم که بتوانیم تشییع جنازه‌ها را کنترل کرده و انتظار داریم در این مدت محدودیت‌ها با جدیت بیشتری در استان اجرا شود.
 یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: باید حساسیت مردم را بالا ببریم تا همه آنها بدانند که مرگ و میرها در چه سطحی قرار دارد واکسیناسیون برای کادر بهداشت و درمان استان در حال انجام است و بعد از آن بیماران خاص و افراد مسن در نوبت واکسیناسیون قرار دارند.

عروسی و عزا از عوامل اصلی شیوع کرونا در شهرستان بویراحمد
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: مراسم عروسی و عزا از عوامل اصلی شیوع کرونا در بویراحمد است.
 «مجید احمدی» افزود: باید برای کنترل شیوع کرونا در استان تصمیم ویژه گرفته شود.
وی اظهارکرد: در حال حاضر مراسماتی نیز در حال برگزاری بوده که پیشتر نسبت به رعایت پروتکل‌ها هشدار و تذکر داده بودیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: متأسفانه توجه مناسبی به تذکرات در برگزاری این مراسم تشییع نشده است.
وی با اشاره به تجمعات شکل گرفته پیرامون گیاهان کوهی، بیان کرد: جمع آوری محل فروش گیاهان کوهی نیز اجرایی شده است.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تشریح آخرین اقدامات مأموران بهداشت پرداخت و اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز بیشترین بازدیدها را از سطح بازار داشتیم، 164 صنف متخلف پلمپ شد و 40 تا از این پلمپ ها مربوط به روز نهم فروردین بود.
بانشی بر کاهش جلسات در ادارات تاکید کرد و گفت: باید تمام تلاش ها صورت بگیرد که تجمع ها و دورهمی ها برگزار نشود.
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمانداران برای کنترل بیماری در روستا از ظرفیت قانونی نیروی انتظامی، هلال احمر، سپاه، بهداشت و... استفاده کند.
وی افزود: بعضی از افراد به دستورالعمل های ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی توجه نمی کنند، آنها به خودشان رحم نمی کنند، و این فاجعه است. با این روند باید منتظر بحران باشیم.
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: متأسفانه خرده فرهنگ های غلطی وجود دارد، مرتب بر عدم برگزاری مراسمات عزاداری و تشییع جنازه تاکید می شود، اما هنوز عده ای هستند که اصلاً توجهی نمی کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کس مراسم عزاداری متوفی خود را در این شرایط کرونایی که جان انسان‌ها در خطر است، با افراد کمتری برگزار کند، در حقیقت فرد با شخصیت تر و مسئولیت پذیرتری است، اما کسی که مراسم عزاداری خود را با تجمع و شلوغی برگزار می‌کند، و ده‌ها نفر را به کام مرگ می‌فرستد، آدم مسئولیت پذیری نیست.
وی با بیان اینکه باید از توان اساتید دانشگاه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به خوبی استفاده کنیم یادآور شد: این اساتید باید به استودیو سلامت صدا و سیما بروند و برای مردم حرف بزنند و آن‌ها را توجیه کنند.
وی گفت: از اول هم گفتیم که صدا و سیما از این اساتید استفاده کنند الان گرفتار برخی رفتارها هستیم هر چند زمین و زمان داد می‌زند که تجمع‌ها و تشییع جنازه‌ها و نماز میت ها ممکن است باعث مرگ بسیاری از هم استانی‌ها شود اما گوش برخی‌ها بدهکار نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود در ستاد کرونا گفت: فرماندار در این جلسه از برگزاری یک مراسم تشییع جنازه چند صد نفری در حوالی شهر یاسوج خبر می‌دهد، بعضی‌ها خیلی راحت چنین برنامه‌هایی را بدون اندیشیدن به عواقب آن اجرا می‌کنند و به هیچ وجه فکر سلامتی و جان دیگران نیستند.
وی افزود: نمی‌توان با یک خانواده مماشات کرد که جان چندین خانواده را به خطر می‌اندازد فرمانداران موظف هستند از توان نیروی انتظامی و بسیج و خانه‌های بهداشت استفاده کرده و سیاست‌های ابلاغی را اعمال کنند و جلوی مراسمات را بگیرند و برخورد شود.
کلانتری در ادامه یادآور شد: این‌هایی که رعایت نمی‌کنند در اصل به دیگران رحم نمی‌کنند این یک فاجعه است در همین سالن چندین و چند بار گفته‌ایم که تشییع جنازه‌های این چنینی باعث می‌شود تشییع جنازه ده‌ها نفری را در استان به دلیل مرگ و میرهای کرونایی در آینده داشته باشیم، انگار نه انگار بیماری وحشتناکی در حال قتل عام بشریت است.
استاندار گفت: صدا و سیما هم می‌تواند با دوربین خود تجمعات خلاف قانون را پوشش دهند و آنها را به جامعه معرفی کنند و مردم آن‌ها را بشناسند و در آن طرف قضیه نیز افرادی که رعایت می‌کنند و دستورالعمل‌ها را به خوبی در جامعه پاس می‌دارند با دوربین صدا و سیما معرفی شده و مورد تشویق قرار گیرند.
استاندار یادآور شد: باید تلاش کنیم و مردم همکاری کنند چرا که هر توفیقی تاکنون داشته‌ایم با همراهی مردم بوده سال گذشته توفیقات بسیاری در مبارزه و پیشگیری از کرونا داشتیم که مسلماً مردم در این زمینه با دستگاه‌ها و مسئولان همکاری کردند اگر در مقابله با کرونا وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها داشته‌ایم به واسطه همکاری مردم بوده است.
 وی از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان هم تشکر کرد و گفت: نیروی انتظامی کاملاً عملیاتی و پای کار است و دستگاه قضایی نیز همکاری لازم را در برخوردها داشته است.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: عملکرد استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد، میزان فوتی‌های کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری و جهانی پایین‌تر است. ما در استان کهگیلویه و بویراحمد با پیک دوم کرونا روبرو هستیم، در حالی که برخی از استان ها در پیک چهارم قرار دارند.
وی خطاب به یزدان پناه و معاونینش، گفت: هر دستگاهی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد کرونا کوتاهی می‌کنند به من اعلام کنید تا با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد.
کلانتری گفت: دهیاری ها محور مقابله با بیماری کرونا هستند، بخشداران باید دهیاران را ساماندهی کنند.
 
کهگیلویه و بویراحمد سخت‌ترین روزهای کرونایی خود را می‌گذراند
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست، گفت: این استان سخت‌ترین روزهای کرونایی خود را می‌گذراند بنابراین همه کمک کنند تا شرایط از این بدتر نشود.
 حسین کلانتری افزود: از ابتدای شیوع کرونا، ۶۱ هزار و ۷۳۷ مورد برخورد قانونی با متخلفین کرونا در استان انجام شده است.
وی با اشاره به پیگیری توسعه تجهیزاتی از طریق وزارت بهداشت، اظهارکرد: راه اندازی آزمایشگاه دوم pcr در استان ضروری بوده و واکسیناسیون نیز پیگیری مستمر خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نادیده گرفتن تذکرات در برگزاری مراسم با برخورد قانونی رو به رو خواهد شد، با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم، خاطرنشان کرد: نمی‌توان با مماشات با یک خانواده جان ۱۰۰ خانواده را به خطر انداخت.
وی ادامه داد: اینکه عده‌ای بی محابا بوده و به شرایط نگاه نمی‌کنند، فاجعه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حالی که ما با دشواری ظرفیت بیمارستان‌ها را بالا می‌بریم، عده‌ای بی توجهی می‌کنند.
کلانتری بر الگو سازی در برگزاری مراسم در شرایط کرونایی تاکید واظهارکرد: از افرادی که رعایت کنند تقدیر می‌کنیم و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: هر توفیقی به دست آوردیم توسط مردم بوده و همکاری مردم راهکار اصلی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حفظ جان مردم برای ما واجب است، اظهار کرد: نمی‌توان با برگزاری یک مراسم از سلامت مردم عبور کرد.
 کلانتری بیان کرد: باید شرایط استان را با همکاری مردم به سمت مطلوب ببریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر دستگاه، ارگان و سازمانی در سطح بخش‌ها شهرها، شهرستان‌ها و استان در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کروناویروس کوتاهی می‌کند حتماً با آن دستگاه برخورد می‌شود.
کلانتری بیان کرد: با کسانی که در مقابل سلامت مردم دهن کجی و گردن‌کشی می‌کنند پس از تشکیل پرونده به صورت قاطع برخورد شود چراکه ما حفظ جان مردم را اصل می دانیم و با هیچ کسی در این زمینه تعارف نداریم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
فایل های مرتبط
1