کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در مصاحبه با روزنامه‌ها؛

پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است! / انصاری راد: مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند

21 فروردين 1400 ساعت 19:53

از نظر طیف تندرو اصلاح طلب، هر مسئولی که گره‌ای از مشکلات مردم باز کند، پوپولیست و عوامفریب است. در سوی مقابل، هر دولتمردی که کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده، ژنرال و قهرمان است.


از نظر طیف تندرو اصلاح طلب، هر مسئولی که گره‌ای از مشکلات مردم باز کند، پوپولیست و عوامفریب است. در سوی مقابل، هر دولتمردی که کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده، ژنرال و قهرمان است.
به گزارش کبنا، مشرق نوشت: از نظر طیف تندرو اصلاح طلب، هر مسئولی که گره‌ای از مشکلات مردم باز کند، پوپولیست و عوامفریب است. در سوی مقابل، هر دولتمردی که کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده، ژنرال و قهرمان است.

پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است!
«پروانه سلحشوری» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم که همسر وی نیز جزو مدیران اقتصادی در دولت روحانی بوده است، در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «بدنه‌ای که به اصلاح‌طلبان رای می‌داد، برای خود شعور و آگاهی عمیق سیاسی قائل است. از قیم‌مآبی و اینکه به آنها بگویند چه زمانی پای صندوق بیایید و چه زمانی نیایید و به چه کسی رای دهید و به چه کسی رای ندهید، خوش‌شان نمی‌آید. تجربه اعتمادشان هم متاسفانه به تلخی منجر شد. بنابراین شخصا بعید می‌دانم این نوبت رای آنها اصلاح‌طلبان باشند».
سلحشوری در ادامه گفت: «متاسفانه اصلاح‌طلبان نیز به‌ جای اینکه تلاش کنند که به مردم نزدیک شوند، ارتباط‌شان با مردم کاملا قطع شده است. کاری که اصولگرایانی مثل آقای رییسی خوب انجام می‌دهند...درست است که این اقدامات را می‌توان «پوپولیستی» توصیف کرد اما به هر حال جواب می‌گیرند. آنها می‌خواهند مردم را پای صندوق رای بکشانند و رای بگیرند و انتخاب شوند که با این روش موفق می‌شوند. اصلاح‌طلبان اما علاوه‌بر اینکه ارتباط‌شان با مردم قطع شده، حتی دوست ندارند نداهای دلسوزانه‌ای را هم که بعضا عده‌ای سر می‌دهند، بشنوند».
پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است! / انصاری راد: مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند

از نظر طیف تندرو اصلاح طلب، هر مسئولی که گره ای از مشکلات مردم باز کند، پوپولیست و عوامفریب است. در سوی مقابل، هر دولتمردی که کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده، ژنرال و قهرمان است.
آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه اقدامات بسیار مهمی انجام داده است. تنها یکی از اقدامات بسیار مهم دستگاه قضا در این مدت، رسیدگی به پرونده اقتصادی دانه درشت ها و مفسدان کلان اقتصادی- آن هم بدون هیچ خط قرمزی- بوده است، به گونه ای که در این مسیر، تخلفات مسئولان قوه قضاییه نیز به صورت ویژه و بدون اغماض رسیدگی شد.
یک نمونه دیگر از اقدامات بسیار مهم قوه قضاییه در دوره ریاست حجت الاسلام رئیسی، احیای واحدهای تولیدی بوده است.
آقای رئیسی- ۱۶ فروردین ۱۴۰۰- با ‌اشاره به وظایف بخش‌های نظارتی و قضاوتی دستگاه قضا برای حمایت از تولید و رفع موانع آن از اقدامات همکاران دستگاه قضا طی دو سال گذشته که موجب احیاء و یا جلوگیری از تعطیلی بیش از دو هزار واحد تولیدی در کشور شد قدردانی کرد و افزود: «در سال گذشته بیش از هزار واحد تولیدی را همکاران تلاش کردند تا سرپا نگهدارند و یا از تعطیلی نجات دهند و یا اینکه اگر قرار است اخلالی در کار آنها ایجاد شود، نگذارند این اخلال اتفاق بیفتد که جای تقدیر و تشکر دارد».
رئیس دستگاه قضا در سال گذشته و همزمان با دومین سال ریاست بر بر قوه قضائیه با ابلاغ «سند تحول قضائی» و «سند امنیت قضائی» تحول دستگاه قضا را از شعار به عمل تغییر جهت داد. در این میان ابلاغ «سند تحول قضائی» شاید مهم‌ترین اقدام ستادی آقای رئیسی در سال گذشته بود که در محافل سیاسی، اجتماعی و حقوقی از آن استقبال گسترده‌ای شد.
حجم بالای عفو و تخفیف مجازات زندانیان نیز از جمله اقدامات بسیار مهم قوه قضاییه در سالیان اخیر بوده است.
سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی و گفت و گوی رودر رو با مردم نیز از جمله اقدامات تحسین برانگیز حجت الاسلام رئیسی در سالهای اخیر بوده است.
حالا پروانه سلحشوری که در دوره نمایندگی خود در مجلس بجای رسیدگی به امور مردم، هر روز مشغول جنجال سازی درباره موضوعات حاشیه ای بوده، این اقدامات را مصداق مردم فریبی نامیده است.
به نظر شما امثال خانم سلحشوری، که خود نماینده مجلس بوده و همسرشان نیز مدیر ارشد اقتصادی در دولت بوده، به مردم بدهکار هستند، یا طلبکار!؟

انصاری راد:مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند
«حسین انصاری راد» فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «واقعیت این است که مردم دلیل اصلی شکست مدیریت کشور و وضعیت موجود را اصولگرایان می‌دانند. به همین دلیل نیز مردم  اعتقاد و باور خود را نسبت به اصولگرایان از دست داده‌اند. اینکه در بین اصولگرایان اختلاف وجود دارد یا خیر در اولویت بعدی قرار دارد. مساله مهم برای مردم این است که اصولگرایان با عملکرد خود کشور را به این نقطه رسانده‌اند. مهمترین اقدام اصولگرایان در زمانی که در قدرت بودند این بود که اصلاح‌طلبان را کنار گذاشتند و اجازه ندادند کشور به سمت اصلاح حرکت کند. اصولگرایان واقعیت‌های مدیریت کشور را به خوبی درک نکرده‌اند».
انصاری راد در ادامه گفت: «در شرایط کنونی‌ کشور با دو چالش مهم مواجه است. نخست چالش‌های مرتبط با سیاست خارجی و دوم امکان‌پذیر بودن برگزاری یک انتخابات آزاد که جریان‌های سیاسی بتوانند به خوبی درآن رقابت کنند. اگر مردم از جریان اصلاحات به دلایلی مأیوس و ناامید شده‌اند باید این نکته را نیز متذکر شد که جریان اصولگرایی را به کلی کنار گذاشته‌اند و به این جریان به عنوان یک جریان که بتواند مشکلات کشور را حل کند نگاه نمی‌کنند».

پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است! / انصاری راد: مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند

اصلاح طلبان در توهین به شعور و فهم مردم، روز به روز رکوردهای جدیدی ثبت می کنند. در شرایطی که دولت روحانی با اکثریت مطلق اصلاح طلبان، از سال ۹۲ تاکنون روی کار بوده، فعالین این طیف با انکار این واقعیت بدیهی، مدعی هستند که اصولگرایان مسبب و بانی وضع موجود هستند.
گویا از نظر این طیف، این جهانگیری نبود که تصویر او در لباس سوپرمن در رسانه های اصلاح طلب منتشر شد و دلار ۴۲۰۰ تومانی به عنوان فتح الفتوح این مدیر دولتی عنوان شد.
برجام را هم حتما مخالفان ظریف امضاء کردند و قرارداد توتال و کرسنت را نیز حتما طیف منتقد زنگنه امضا کرد. نعمت زاده و ترکان و حسین فریدون و مهدی جهانگیری و مهدی آخوندی هم حتما از اقوام درجه یک منتقدان روحانی بودند.

تلاش دولت برای دستاوردسازی برای برجام
«علی ربیعی» سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «آنچه از راه برجام به‌دست آمد، جلب اعتماد قاطبه ملت‌های جهان نسبت به صلح‌آمیز و تحت نظارت بودن برنامه‌های هسته‌ای ما بود...بدون برجام و با ادامه سوءظن نسبت به نیات و جزئیات برنامه‌های هسته‌ای ما، برخی کشورها آماده بودند که در هم‌چشمی با ایران به سمت تولید یا خرید تسلیحات هسته‌ای که می‌توانست آثار مصیبت‌باری برای امنیت منطقه به همراه داشته باشد، قدم بردارند. شفافیت و امنیتی‌زدایی از برنامه‌های هسته‌ای، سایه ترس و تردید بر برنامه‌های دفاعی و موشکی ایران را هم کنار زد».

پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است! / انصاری راد: مردم مسبب وضع موجود را اصولگرایان می‌دانند

قرار بود به واسطه برجام تمامی تحریم های ضدایرانی به طور کامل در دولت اوباما لغو شود و نه تعلیق. اما اکنون و در شرایطی که قریب به ۶ سال از امضای توافق هسته ای سپری شده و در شرایطی که سه دولت در آمریکا بر سر کار آمده اند، نه تنها تحریم ها لغو نشد، بلکه بر دامنه آن نیز افزوده شد.
رسانه‌های حامی دولت آنچنان درباره دستاوردهای توافق هسته‌ای تبلیغات انجام داده بودند که بخش قابل توجهی از مردم در سال ۹۴ تصور می کردند که به زودی قیمت هر دلار، هزار تومان خواهد شد و با همین تصور به خیابان ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند.
اما برخلاف تبلیغات گسترده حامیان برجام، این توافق نه تنها بهره اقتصادی نداشت، بلکه خسارت های بزرگی به اقتصاد و معیشت مردم وارد کرد. التهابات گسترده قیمت دلار تنها بخشی از نتایج اقتصادی برجام است.
برجام هم در صنعت هسته‌ای محدودیت های گسترده اعمال کرد، هم دامنه تحریم‌ها را گسترده تر کرد و هم سفره مردم را کوچک کرد.
با اینحال دولتمردان بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت‌ها همچنان مشغول دستاوردسازی برای این توافق خسارت بار هستند.

 


کد مطلب: 432900

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432900/پروانه-سلحشوری-اقدامات-آقای-رئیسی-پوپولیستی-انصاری-راد-مردم-مسبب-وضع-موجود-اصولگرایان-می-دانند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1