کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مردم این گزارش را برای نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس ارسال کنند؛

غفلت نماینده بویراحمد یا زیرکی نماینده سپیدان؟! / اعتبارات پروژه مهم سورمق – اقلید و یاسوج به سپیدان می‌رود؟ / آیا روشنفکر و موحد اطلاع دارند؟

20 فروردين 1400 ساعت 11:51

محور سورمق– اقلید– یاسوج نهایتاً به مشهد از طریق استان یزد متصل می‌شود و از طریق یاسوج به خوزستان و به همین خاطر طریق الرضا نام گرفته و محوری است که به صورت میانه، جنوب را از طریق اقلید به شرق کشور و نهایتا مشهد متصل می‌کند. این محور یک محور میانبر است و به جزء کاهش طول مسیر و کاهش ترافیک محورهای مجاور، باعث توسعه منطقه‌های طول محور نیز می‌شود و رونق اقتصادی و همه‌جانبه مناطق را در بردارد.


یکی از طرح‌های مهم که برای استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص یاسوج مرکز استان و دهدشت مهم است، راه شریانی شرقی - غربی (اتصال جنوب به شرق) است.
این کریدور مشهد، طبس، سورمق، اقلید و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و بعد از آن جاده پاتاوه – دهدشت را به هم متصل خواهد کرد. در چند سئوال گذشته به این طرح توجه ویژه‌ای می‌شد که در واقع پروژه مهم سورمق – اقلید و یاسوج نامگذاری شده بود.
با تکمیل این طرح و نهایی شدن پروژه بزرگ پاتاوه – دهدشت، هر کسی از استان خوزستان قصد سفر به مشهد مقدس را داشت، باید از این مسیر مهم کشور عبور می‌کرد. کریدور شرقی، جنوب غربی کشور، در آینده یکی از مهمترین کریدورهای کشور خواهد شد. دسترسی آسان کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های بزرگ اقتصادی و... فراهم می‌شود.
این پروژه در این چند سال به نام پروژه اصلی سورمق – اقلید – یاسوج شناخته می‌شد، که با اتمام آن، ارتباط شرق کشور (استان یزد) را به غرب کشور که استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است، برقرار می‌گردد و این امر یعنی رونق اقتصادی و باز شدن دروازه‌های تولید و اقتصاد بر روی کهگیلویه و بویراحمد که سال‌ها به دلیل نبود جاده مناسب در رنج و محرومیت بسر می‌برد.
در کمال ناباوری عنوان این طرح در ردیف شماره 86 تغییرات متفرقه گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1400، به پروژه سپیدان،  اقلید – یاسوج تغییر کرد، این یک اشتباه جدی است! یا اینکه در غفلت نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده سپیدان عنوان طرح را عوض کرده که از این طریق راه‌های مواصلاتی حوزه انتخابیه خود را توسعه دهد و اعتباراتی که در این چند سال گذشته به پروژه سورمق – اقلید – یاسوج اختصاص می‌یافت، را با نهایت زیرکی به جیب راه‌های مواصلاتی سپیدان بریزد.
آیا نماینده حوزه انتخابیه سپیدان عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 است، یا مهدی روشنفکر؟
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در کمیسیون تلفیق بودجه 1400، چگونه متوجه تغییر نام این پروژه مهم نشده است؟
آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و مسئولین استان خبر دارند؟
این اقدام می‌تواند، پروژه اصلی سورمق – اقلید – یاسوج را به تعویق بیندازد و همچنان استان کهگیلویه و بویراحمد را در محرومیت و پشت درب‌های بسته توسعه نگه دارد؟ امید می‌رود، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را با جدیت تمام دنبال و قانون بودجه 1400 و جداول آن را با دقت مطالعه کنند که خدای نکرده مشکلات دیگری به وجود نیامده و حق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ضایع نشده باشد.
محور سورمق– اقلید– یاسوج نهایتاً به مشهد از طریق استان یزد متصل می‌شود و از طریق یاسوج به خوزستان و به همین خاطر طریق الرضا نام گرفته و محوری است که به صورت میانه، جنوب را از طریق اقلید به شرق کشور و نهایتاً مشهد متصل می‌کند. این محور یک محور میانبر است و به جزء کاهش طول مسیر و کاهش ترافیک محورهای مجاور، باعث توسعه منطقه‌های طول محور نیز می‌شود و رونق اقتصادی و همه‌جانبه مناطق را در بردارد.
لازم به ذکر است که پروژه سورمق – اقلید – یاسوج و سایر پروژه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد در سایه وحدت و همدلی سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دهم، جان می‌گرفتند و اعتباراتی خوبی هم دریافت می‌کردند. با حسادت و تفرق راه به جایی نمی‌بریم.

قانون بودجه 98

پروژه سورمق - اقلید - یاسوج در لایحه بودجه 1400 که در قانون بودجه 1400 به نام سپیدان، اقلید و یاسوج تغییر یافت که با انتشار پیوست‌های قانون بودجه 1400 این مهم مشخص می‌شود.


کد مطلب: 432845

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432845/غفلت-نماینده-بویراحمد-یا-زیرکی-سپیدان-اعتبارات-پروژه-مهم-سورمق-اقلید-یاسوج-می-رود-آیا-روشنفکر-موحد-اطلاع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1