کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی انجام گرفت

احیای آتش‌برها در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

18 فروردين 1400 ساعت 18:13

محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی جنگل و مرتع دست بکار شد.


محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی جنگل و مرتع دست بکار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (18 فروردین 1400) مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: ایجاد و احیاء آتش برها، تجلیل از نیروهای مردمی فعال در مهار آتش سوزی‌های سال گذشته و نشست با دامداران حاشیه مناطق از جمله این اقدامات است.
سید اسدالله هاشمی در هجدهمین روز از فروردین ماه 99 از آغاز عملیات این اداره کل برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی جنگل و مرتع در سال جاری خبر داد و گفت: بررسی آتش سوزی‌های سنوات گذشته نشان می‌دهد، عوامل متعددی در آتش‌سوزی‌ها دخیل بوده و نمی‌توان علت همه این حوادث را یک یا ۲ مورد دانست.
هاشمی افزود: آتش‌سوزی عمدی، صاعقه، خطای انسانی، گرمای هوا و افزایش علوفه خشک از علل آتش‌سوزی‌ها در جنگل و مرتع عنوان شده است.
وی به موانع موجود برای مهار آتش در مناطق عمدتاً" کوهستانی کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: بررسی و تجربه آتش سوزی‌های سال گذشته نشان می‌دهد، به دلیل وسعت زیاد آتش، صخره‌ای و صعب‌العبور بودن منطقه، شیب بالای ۷۰ درجه و عدم برخورداری سازمان‌های متولی از امکانات مناسب برای مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن، همه ساله صدمات قابل توجهی به بخش عظیمی از طبیعت وارد و منجر به سرایت آن به سایر مناطق می‌شود.
هاشمی به ضرب المثل علاج واقعه قبل از وقوع اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود که امسال نیز آتش سوزی‌هایی درسطح استان داشته باشیم به همین خاطر، ضرورت دارد قبل از وقوع بفکر راهکاری برای به حداقل رساندن خسارت و آتش باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی راه‌های جلوگیری از گسترش آتش نشان داد که، آتش برها نقش بسزایی در مهار و خودکنترلی آتش‌ها در سنوات گذشته داشتند. به همین علت امسال قبل از هرگونه اتفاقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان درسطح مناطق تحت مدیریت خود اقدام به احیاء و ایجاد آتش برهای جدید کرده است.
هاشمی تصریح کرد: درهمین راستا از نیروهای مردمی که سال گذشته در مهار آتش سوزی‌ها فعالانه در کنار محیط زیست استان بودند تجلیل شد.
وی گفت: نشستی نیز با دامداران حاشیه مناطق حفاظت شده داشته‌ایم و توصیه‌ها و رهنمودهای لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امیدواریم که امسال با کمک مردم و همکاری خوب تشکل‌های زیست محیطی در سطح استان گزارشی از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع نداشته باشیم.


کد مطلب: 432808

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432808/احیای-آتش-برها-جنگل-های-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1