کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست مشترک شورای شهر و شهردار چرام با کارگران معترض؛

آقای نوری مقصر هستی؛ در پرداخت‌ها اجحاف شده /شهردار چرام: در پرداخت‌ها عدالت رعایت شده است

15 فروردين 1400 ساعت 15:06

نشست مشترک شورای شهر و شهرداری چرام با کارگران و کارمندان معترض به پرداخت مزایا برگزار شد.


نشست مشترک شورای شهر و شهرداری چرام با کارگران و کارمندان معترض به پرداخت مزایا برگزار شد.
 به گزارش کبنا از چرام؛ بعداز تجمع اعتراضی تعدادی از کارگران و کارمندان شهرداری چرام در محل ساختمان این شهرداری و انتشار اخبار آن در این پایگاه خبری؛ مجدداً نشستی به میزبانی شورای شهر چرام و با حضور شهردار چرام وکارگران معترض برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمد مرادپور رئیس شورای شهر چرام با نگرانی از مشکلات بوجود آمده که می‌شد به صورت معقول و با همفکری شهردارچرام با شورای شهر از حواشی بوجود آمده جلوگیری کرد این نشست جهت بررسی و تجدیدنظر و احقاق حق کارگران معترض برگزار شد.
ابتدا کارگران و کارمندان معترض مجدداً به تبعیض در پرداخت‌ها اعتراض و اعتقاد داشتند شهردار در حق آنها کم لطفی ویا براساس مشکلات شخصی با آنها اینطور برخورد کرده است.
 علیزاده از کارمندان حوزه حسابداری شهرداری چرام که قبلاً تنش ودرگیری شهردار با وی رسانه‌ای شد بیان کرد: نگهبان عصر شهرداری گواه هستند که بیشتر عصرها وخارج از تایم اداری در شهرداری حاضر بودم و کارها را انجام می‌دادم و شهردار به علت مشکلاتی که از قبل بود با من اینجور رفتار کرد.
 عابدی ازکارشناسان حوزه عمرانی شهرداری که از معترضین حاضر در این نشست بود بیان کرد: در مجموع در شهرداری به حوزه عمران ظلم می‌شود.
وی افزود: عملکرد عمرانی شهرداری چرام مشخص است و ما یک نفر هستیم و تمامی کارهای تأمین اعتبارات و نظارت و مستندسازی را انجام می‌دهم و از سال ۹۰ مسئول واحد عمران شهرداری چرام هستم ولی هیچگونه مزایایی ندارم.
 عابدی بیان کرد: معمولاً رنج اضافه کاری را واحد عمران در نظر می‌گیرند ولی در شهرداری چرام به واحد عمران ظلم شده است وارزشی قائل نشدند و در تمامی عکس‌ها و فیلم‌ها و مستندات ما حضور داریم و تازه پروژه که تمام می‌شود هم مسئولیت گردن مااست ولی در بحث اضافه کاری تبعیض می‌شود.
وی افزود: تمامی کارها را وحضور در پروژه‌ها و کارها را با ماشین شخصی و تلفن شخصی انجام می‌دهم.
 آقای نوری به قول خودت بیشترین فعالیت شهرداری در حوزه عمرانی است و بیشترین کار شده است چرا بدون داشتن هیچگونه امکاناتی از قبیل ماشین وتلفن همراه کمترین پرداختی انجام شده به جایگاه توهین شده و بی انصافی شده است.
 در این نشست دو تن از نیروهای شهرداری که از جانبازان دفاع مقدس هستند و در این نشست به تبعیض در پرداخت مزایا و شرایط کاری خود معترض بودند و اعتقاد داشتند که در حق آنها ظلم شده است.
آن‌ها گفتند اگر حق نگهبان‌ها را به درستی می‌داد این حاشیه‌ها بوجود نمی‌آمد.
 نگهبان باغ چشمه بلقیس و سایر نیروهای خدماتی هم نسبت به پرداختی‌ها معترض بودند.
 اما در این بین موضوعی باعث شد که تنش بین دو تن از اعضای شورای شهر بوجود بیاید.
در حالیکه حدادی عضو شورای شهر در لابه لای صحبت‌های کارگران از شهردار حمایت می‌کرد دیگر عضو شورای شهر یعنی ابوالفتح بشارت خطاب به حدادی گفت دفاع نکن سه ماه آخری است که بحث بالا گرفت
 بشارت عضوشورای عالی استان شورای شهر چرام بیان کرد: کسی عضو شورای شهر است که به جای اینکه نماینده مردم و خانواده‌های کارگران و آنها باشد و دردل آن‌ها را بشنود مشخص شد کی از حق دفاع می‌کند وکی پا روی حق می‌گذارد.
 وی خطاب به عضو دیگر شورای شهر گفت اگر نمی‌توانی از حق کارگران دفاع کنی؛ سکوت کن وقتی کارگران به شورای شهر و شما پناه آوردن صدای آنها بشنو و از آنها دفاع کن.
وی افزود: والله قسم اگر هزار بار این جلسات برگزار شود افرادی که تا الان این شهر و مردم وکارگران برای آنها مهم نبوده کار ندارند و به جای اینکه حامی کارگران باشند حامی شهردار هستند.
وی تاکید کرد در این نشست خیلی مسائل روشن شد و بیشتر از این خود را رسوا نکنید.
بهمن علیزاده از نیروهای معترض در این نشست که می‌گفت دو سال به خوبی کارها را انجام دادم خطاب به حدادی عضو شورای شهر گفت آقای حدادی چرا نمی‌خواهی حرف کارگران را گوش کنی به قرآن نمی‌خواهی حرف ما را گوش کنی.
وی افزود: ۱۸ روز بدون داشتن گواهینامه پایه یک روی لودر کار می‌کردم.
البته یکی دیگر از معترضین هم بیان کرد بدون داشتن گواهینامه پایه یک مجبور بودیم روی دستگاه‌های شهرداری کار کنیم.
حدادی هم در پاسخ به کارگران معترض گفت ما می‌خواهیم در یک فضای آرام مشکلات بررسی شود و از شهردار خواهش می‌کنم که تجدیدنظر کند و تاجایی که امکان دهد در پرداختی‌ها به کارگران معترض کمک کند.
محمدتقی امیری دیگر عضو شورای شهر در این نشست بیان کرد: از شهردار سؤال دارم که این اضافه کاری برای چی داده؟ و برای کارکنان و کار آنها در تایم اداری یا بعداز بعداز وقت اداری پرداخت شده است؟
اگر بحث تشویق و تنبیه هست یا عملکردها باید در پرداخت‌ها دقت بیشتری می‌شد و برای بعضی از افراد حاضر در جلسه تاجایی که اطلاع دارم اجحاف شده است.
 شهردار چرام گفت: بر اساس عدالت و انصاف پرداخت‌ها انجام گرفت.
 در ادامه این نشست و بعداز شنیدن صحبت‌های معترضین؛ شهردار چرام نسبت به روزهای گذشته با آرامش بیشتری پاسخ می‌داد و بیان کرد: در هر جامعه‌ای عده ناراضی هستن و اگر کارگران معترض بودن می‌بایست از قبل به شهرداری و مدیریت مراجعه می‌کردند و اطلاع می‌دادند.
وی با اشاره به پرداختی‌ها در دوره قبل و الان بیان کرد: با رایزنی‌ها و کارهایی که انجام دادیم حقوق‌ها بروز شد و مطالبات معوق پرداخت شد و باید گفت یکی از موفق‌ترین شهرداران استان بودیم.
وی بیان کرد: در مجموع ۷۵ درصد کارکنان وپرسنل از پرداختی‌ها راضی هستند و بقیه پرداختی‌ها براساس گزارشات و شناختی که داشتم پرداخت شد
وی با اشاره به کارگر معترض که فیلم آن به صورت کشوری و در دنیا منتشر شد بیان کرد: هیچ گونه توهینی به وی انجام نشد و کلمه بیشعور اصلاً نگفتم و کارگران و کارمندان در محل اداره شاهد وگواه هستن.
وی افزود: این کارگر علاوه بر کارشکنی؛ پرسنل را هم تحریک می کردکه کار نکنند یا کم کاری کنند. (البته دلیل کارشکنی وتحریک کارگران بیان نشد)
 علی نوری گفت: در پرداخت اضافه کاری و برای ایجاد انگیزه و تنها اهرم ما در بحث تشویق و تنبیه است.
 شهردار چرام خطاب به تعدادی از کارگران گفت: اگر یک روز هم در تعطیلات و یا بعداز تایم اداری کاری انجام می‌دادید برای تشویق آنها سرویس ماسه به آن‌ها می‌دادم که کمکی به آنها شودو کمک‌های ما مشخص ومستند است.
 وی افزود: براساس هر کار اضافی در خدمات و حمل و نقل و در پایان هر کار عمرانی ما از طریق تحویل حواله ماسه در بحث اضافه کار به نیروهای شهرداری کمک می‌کردیم.
 شهردار چرام گفت پرداختی‌ها براساس حق و عدالت و انصاف بوده است و حاجتی مسئول شهرسازی معاون بنده هست و شبانه روز در محل کار حاضر است.
 وی از رسانه‌ها خواست همه مطالب منتشر شود.
 رئیس شورای شهر چرام گفت: آقای نوری تقصیر خودت هست؛, خودرأی هستی در پرداختی‌ها اجحاف شده است.
 مرادپور خطاب به شهردار چرام گفت: اینکه هر چند ماهی با یکی از کارمندان و کارگران شهرداری گلاویز شوی وبه دادگاه مراجعه کنی این مسائل وشاهد آوردن و شاهد بردن را تمام کنید.
 وی افزود: شهردار باید تحمل داشته باشد حتی اگر از طرف کارگر و یا کارمند توهین شنید باید صبور باشد و حرف آنها را بشنود.
رئیس شورای شهر چرام با اشاره به اینکه نباید کسی به خاطر اعتراض ومطالبه حق بازخواست شود بیان کرد: من حرفم را رک می‌زنم در سیستم اداری همیشه زیردست محکوم است و حمایت از مقام بالادست می‌شود.
وی خطاب به شهردار گفت: آقای حدادی از تو خواهش می‌کند اما من خواهش نمی‌کنم و از تو می‌خواهم در بحث پرداخت‌ها تجدید نظر کنید و نسبت به برخورد با کارگران بهتر عمل کنید.
وی افزود: از جنابعالی می‌خواهم نیروهای خدماتی که به آنها اجحاف شده است دیده شوند و در این مدت باقیمانده حق هیچگونه پرخاشگری ندارید؛ حرف کارگران و مجموعه را بشنوید
 وی خطاب به نوری شهردار چرام گفت: بنده به عنوان رئیس شورای شهر انتظار داشتم مشورت کنید؛ من دونامه برای شما نوشتم که نیروهای شاغل در دبیرخانه شورای شهر بحث اضافه کار با ما هماهنگ کنید و اصلاً سؤال نکردید آیا این دو نفر در محل کار حاضر می‌شوند بعد شما چگونه اضافه کار به آنها پرداخت کردید.
 وی افزود: آقای نوری مقصر خودت هستی وقبول داشته باش خودرأی هستی و اگر مشورت می‌کردی چنین حواشی ایجاد نمی‌شد و چنین جلساتی هم تشکیل نمی‌شد که الان باید پاسخگو باشی و این حواشی به شهر چرام لطمه زده است.
رئیس شورای شهر چرام بیان کرد:, در بررسی‌های که انجام دادم؛ حق بعضی به درستی ادا نشده وتفاوت پرداختی‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است.
وی خطاب به شهردار بیان کرد: حق مسئولان واحدها چگونه پرداخت شد؟ بعضی از مسئولان وسیله نقلیه وموبایل دولتی در اختیار داشتند اما دیگران با ماشین شخصی و تلفن شخصی کارها را پیگیری می‌کردند این در حالیست که آنکه امکانات دولتی در اختیارش بود از فرد دیگری که هیچ در اختیارش نبود پرداختی بیشتری گرفته آیا این حق و عدالت است؟
 به گزارش کبنا در پایان این نشست مقرر شد که بعضی پرداختی‌ها تجدید نظر و ترمیم شود و بعضی دیگر هم از طریق مکاتبه با اداره کار وضعیت پرداختی آنها به درستی مشخص شود.


کد مطلب: 432672

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432672/آقای-نوری-مقصر-هستی-پرداخت-ها-اجحاف-شده-شهردار-چرام-عدالت-رعایت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1