تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۴۳۲۵۹۹
کبنا گزارش می‌دهد

افسار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پاره شد / مردم سیزده‌بدر در خانه‌ها بمانند، تمام راه‌ها بسته شد

۲
۰
افسار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پاره شد / مردم سیزده‌بدر در خانه‌ها بمانند، تمام راه‌ها بسته شد
کبنا ؛ افسار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پاره شد و هر روز این بیماری افراد بیشتری را با خود درگیر می‌کند، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید: با تداوم جولان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد همه تخت‌های بیمارستانی این استان هفته آینده پرمی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وضعیت شیوع کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: با ورود کهگیلویه و بویراحمد به پیک چهارم کرونا شمار مبتلایان در این استان بصورت روزانه در حال افزایش است.
پرویز یزدان پناه افزود: در صورت تداوم شیوع کرونا در استان در هفته آینده همه تخت‌های بیمارستانی به خاطر افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی پرشده و امکان بستری بیماران عادی وجود ندارد.
دکتر یزدان پناه از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۷۴ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد ۷۰ نفر مبتلای قطعی و ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی کرونایی در استان نداشتیم اضافه کرد: از ۴۷۱ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۵۲ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین درصد مثبت به شهرستان‌های چرام با ۸۰ درصد، بهمئی با ۵۴ درصد، دنا ۵۳ درصد، بویراحمد ۵۲ درصد، کهگیلویه ۴۴ درصد و گچساران ۳۳ درصد بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه در این مدت ۶۰۵ مورد تست سریع در شهرستان‌های مختلف انجام شده که ۱۰ درصد این تست‌ها مثبت بوده است ادامه داد: بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام بوده است.
یزدان پناه از مردم استان خواست با در خانه ماندن و نرفتن به دامن طبیت در روز ۱۳ فروردین ضمن حفظ سلامت خود، دیگران و قطع زنجیره کرونا نیروهای درمان را یاری کنند.

 

وی با بیان اینکه مردم باید هشدارهای ستاد کرونا را جدی بگیرند گفت: متاسفانه دراین هفته برخی از مردم با عادی انگاری، سهل انگاری و بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی، شرکت در تجمعات و دور همی‌ها و رفتن به مناطق گردشگری ضمن دامن زده به شیوع کرونا باعث شدند که کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک چهارم کرونا با پیامدهای ناگوار شود.
 مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز می‌گوید: تمام راه‌های ورودی و خروجی شهرستان بویراحمد بسته‌ است. ورودی تمام مکان‌های تفریحی و گردشگری را مسدود کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا در شهرستان بویراحمد در حال افزایش است، افزود: تمام این کارها برای حفظ سلامت مردم است و با کسانی که بخواهند، سلامت مردم را به مخاطره بیندازند، برخورد جدی خواهد شد.
 فرماندار بویراحمد گفت: مردم در خانه‌هایشان بمانند، و سیزده‌بدر را کنار بگذارند. چونکه تمام مسیرهای منتهی به مکان‌های گردشگری و تفریحی شهرستان بویراحمد مسدود شده است و پلیس با متخلفین برخورد قاطع خواهد داشت.

مسیرهای ورودی به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد مسدود شدند
غلامحسین حکمتیان اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه گفت: تمامی مسیرهای ورودی به طبیعت در روز سیزدهم فروردین مسدود است.
 غلام‌حسین حکمتیان‌اصل افزود: مردم استان توجه داشته باشند با توجه به وضعیت بیماری کرونا تمامی مبادی ورودی به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد توسط منابع طبیعی با همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی مسدود شده است، بنابراین مردم در خانه بمانند و روز سیزده بدر به طبیعت نروند.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به جلسه ستاد کرونا فردا سیزدهم فروردین تمامی نیروهای منابع طبیعی در حال گشت زنی هستند و با کسانی که به طبیعت بیایند، برخورد خواهند کرد.

 

۸۰ نقطه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جلوگیری از ورود مردم به مناطق گردشگری در روز طبیعت و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ‌ ۸۰ منطقه گردشگری در این استان مسدود شده است.
محمد حسین زاده در حاشیه مسدود کردن جاده ورودی آبشار یاسوج اظهار داشت: تمامی تفرجگاه‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل و هیچ گونه خدماتی در آن‌ها ارائه نمی‌شود.
 وی افزود: تفرجگاه‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از شیوع کرونا تا ۱۵ فروردین تعطیل است.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: با توجه به سیر صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در استان برگزاری دورهمی‌ها و شرکت در اجتماعات و همچنین حضور مردم در روز ۱۳ فروردین در اماکن، تفرجگاه‌ها و پارک‌های استان ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.
 احد جمالی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست برای حفظ سلامتی خود و دیگران و همچنین قطع زنجیره شیوع کرونا در این روز در خانه بمانند و از رفتن به طبیعت خود داری کنند.
 وی افزود: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و سیر صعودی این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد نتیجه به توجهی برخی افراد و حضور در بازار برای خرید عید و همچنین دور هیمی‌های خانوادگی در تعطیلات نوروز دانست.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیین‌های عزا و عروسی بدون رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و با ساده انگاری و عادی انگاری کرونا این اجتماعات کانون انتشار بیماری کرونا شده است.
 برخورداری از طبیعت چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد را یکی از شلوغ‌ترین استان‌های کشور در تعطیلات نوروز تبدیل کرده بود.
 در ۲ سال اخیر با شیوع بیماری کرونا تفرجگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد بر روی مسافران و گردشگران بسته شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خدا بزرگ است .
Iran, Islamic Republic of
مسولین فقط شعار بلدند و دریغ از همکاری با مردم در این شرایط سخت معیشتی . چرا در اوایل بیماری که میشد با فرهنگ سازی و زدن ماسک راه بیماری را سد میکرد اینکار را نکردید . چرا در سطح شهر که مکان تجمع واقعی مردم هست بحث توزیع ماسک بین اقشاری که توان خرید ماسک را نداشتن و در شهر رفت و امد داشتن را نکردید . چرا در شهر که مکان نشر بیماری است سخت گیری نمی شود ولی در روزی که با فرهنگ ملی ایران زمین امیخته است قدرت نمایی میکنید . مگر رفتن به طبیعت و در هوای آزاد چه قدر بیماری را پخش می کند ولی در شهر پخش نمی کند . ببینید مردم همه چیز را می بینند و قضاوت با افکار مردم آگاه و نجیب است . مردم بچه نیستند . می فهمند . بنده می بینم که دوسال هست همین روش در پیش بوده و نتیجه لازم توسط دولت گرفته نشده پس این راهکار بدرد نمی خورد .
Iran, Islamic Republic of
جان خودت ستاد کرونا غیر از دادن هشدار چه راهکاری تا الان اجرایی کرده
چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دلایل منتشر نشدن سند همکاری با چین گفت: اسناد این ...
پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

این روزها پخش سریال گاندو ۲، با واکنش‌های مختلفی همراه شده و پرسش‌های زیادی را مطرح کرده ...
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
1