کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک‌ترین خیز کرونایی شده است / محدودیت شدید در جاده‌ها

11 فروردين 1400 ساعت 12:57

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک‌ترین خیز کرونایی شده است، گفت: با فوت دو بیمار مبتلای به کرونا در شبانه گذشته، شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۳ نفر افزایش یافت.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با فوت دو نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته شمار قربانیان کروناویروس در این استان به ۴۷۳ نفر افزایش یافت.
محدودیت‌های شدید کرونایی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد اعمال می‌شود
جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در این استان گفت: محدودیت‌های شدید در محورهای مواصلاتی استان اعمال خواهد شد.
 سرهنگ سهام صالحی اظهارداشت: پلیس در همه محورهای مواصلاتی حضور فعال و مستمر دارد و ۱۷ نقطه استان را مورد پوشش قرار می‌دهد.
وی با اشاره به مسدود شدن مناطق گردشگری و تفریحی در ۱۳ فروردین روز طبیعت بیان کرد: شهروندان در این روز نباید از منازل خود خارج شوند.
صالحی تصریح کرد: اعمال قانون از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: نیاز است مردم با رعایت نکات امنیتی و بهداشتی، پلیس و مدافعان سلامت را در این راستا همکاری کنند.
 کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک‌ترین خیز کرونایی شده است/ بطور حتم آمار مرگ و میرها در استان بالا می‌رود
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک‌ترین خیز کرونایی شده است، گفت: با فوت دو بیمار مبتلای به کرونا در شبانه گذشته، شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۳ نفر افزایش یافت.
پرویز یزدان‌پناه با اشاره به بستری‌شدن ۲۳۹ بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: از این تعداد ابتلای ۶۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۵ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی تعداد بهبود یافتگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۲۷ هزار و ۱۴۹ بیمار کرونایی عنوان کرد.
 دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۸۱۷ نمونه pcr انجام شده حدود ۴۷ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان به ترتیب در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند.
 یزدان پناه افزود: از ۶۷۴ نمونه رپید تست، هشت درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان‌های چرام، کهگیلویه و لنده بوده است.
 وی گفت: جواب هزار و ۴۹۱ نمونه دریافت شد که ۴۶۷ مورد مثبت وجود داشت و بیشترین موارد مثبت در طی ۱۳ ماه گذشته بوده است.

  
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکیدکرد: با توجه به روند افزایشی بیماری در کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد وارد خیز دوم شده است که شاهد روند افزایشی موارد بستری در بیمارستانها هستیم و در یک تا دو هفته آینده شاهد افرایش موارد مرگ و میر در استان خواهیم بود.
 یزدان پناه از کسانی که در سفر هستند خواست سریعاً به خانه‌های خود برگردند و از حضور در هر نوع تجمع با هر انگیزه‌ای خودداری کنند.
 وی گفت: دورهمی‌های خانوادگی برای مدتی کاملاً تعطیل شوند و کسانی که با بیماران کرونایی تماس داشته‌اند حتماً برای انجام تست به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.
 دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیماران کرونایی حتماً محل قرنطینه خود را ترک ننمایند، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دستها، دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و بازارها کاملاً رعایت و از حضور در مراکز پرخطر مانند بیمارستانها، مؤسسات پزشکی و مطب‌ها بجز در موارد ضروری خودداری شود.
یزدان پناه اظهار امیدواری کرد با همراهی و مشارکت آگاهانه مردم بتوان با تلفات کمتری از این خیز عبور کرد.
 وی گفت: خیز بیماری کرونا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ خطرناک‌ترین زمان ممکن در روند بیماری است و امیدواریم با تسریع تزریق واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد خیزهای بعدی بیماری در استان نباشیم.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت پس از استان خوزستان بالاترین خیز و بستری کرونا را در کشور دارد.
 شمار قربانیان کویید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۱ نفر رسید. استان کهگیلویه و بویراحمد متشکل از ۹ شهرستان ۱۷ شهر و یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه با جمعیت ۷۲۳ هزار نفر در جنوب غربی کشور سالیانه میزبان سه میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی است.


کد مطلب: 432559

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432559/کهگیلویه-بویراحمد-وارد-خطرناک-ترین-خیز-کرونایی-شده-محدودیت-شدید-جاده-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1