تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۳۲۵۵۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک‌ترین خیز کرونایی شده است/ بطور حتم آمار مرگ و میرها در استان بالا می‌رود

۰
کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک‌ترین خیز کرونایی شده است / محدودیت شدید در جاده‌ها
کبنا ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با فوت دو نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته شمار قربانیان کروناویروس در این استان به ۴۷۳ نفر افزایش یافت.
محدودیت‌های شدید کرونایی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد اعمال می‌شود
جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در این استان گفت: محدودیت‌های شدید در محورهای مواصلاتی استان اعمال خواهد شد.
 سرهنگ سهام صالحی اظهارداشت: پلیس در همه محورهای مواصلاتی حضور فعال و مستمر دارد و ۱۷ نقطه استان را مورد پوشش قرار می‌دهد.
وی با اشاره به مسدود شدن مناطق گردشگری و تفریحی در ۱۳ فروردین روز طبیعت بیان کرد: شهروندان در این روز نباید از منازل خود خارج شوند.
صالحی تصریح کرد: اعمال قانون از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: نیاز است مردم با رعایت نکات امنیتی و بهداشتی، پلیس و مدافعان سلامت را در این راستا همکاری کنند.
 کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک‌ترین خیز کرونایی شده است/ بطور حتم آمار مرگ و میرها در استان بالا می‌رود
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد وارد خطرناک‌ترین خیز کرونایی شده است، گفت: با فوت دو بیمار مبتلای به کرونا در شبانه گذشته، شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۳ نفر افزایش یافت.
پرویز یزدان‌پناه با اشاره به بستری‌شدن ۲۳۹ بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: از این تعداد ابتلای ۶۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۵ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی تعداد بهبود یافتگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۲۷ هزار و ۱۴۹ بیمار کرونایی عنوان کرد.
 دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۸۱۷ نمونه pcr انجام شده حدود ۴۷ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان به ترتیب در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند.
 یزدان پناه افزود: از ۶۷۴ نمونه رپید تست، هشت درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان‌های چرام، کهگیلویه و لنده بوده است.
 وی گفت: جواب هزار و ۴۹۱ نمونه دریافت شد که ۴۶۷ مورد مثبت وجود داشت و بیشترین موارد مثبت در طی ۱۳ ماه گذشته بوده است.

  
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکیدکرد: با توجه به روند افزایشی بیماری در کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد وارد خیز دوم شده است که شاهد روند افزایشی موارد بستری در بیمارستانها هستیم و در یک تا دو هفته آینده شاهد افرایش موارد مرگ و میر در استان خواهیم بود.
 یزدان پناه از کسانی که در سفر هستند خواست سریعاً به خانه‌های خود برگردند و از حضور در هر نوع تجمع با هر انگیزه‌ای خودداری کنند.
 وی گفت: دورهمی‌های خانوادگی برای مدتی کاملاً تعطیل شوند و کسانی که با بیماران کرونایی تماس داشته‌اند حتماً برای انجام تست به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.
 دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیماران کرونایی حتماً محل قرنطینه خود را ترک ننمایند، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دستها، دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و بازارها کاملاً رعایت و از حضور در مراکز پرخطر مانند بیمارستانها، مؤسسات پزشکی و مطب‌ها بجز در موارد ضروری خودداری شود.
یزدان پناه اظهار امیدواری کرد با همراهی و مشارکت آگاهانه مردم بتوان با تلفات کمتری از این خیز عبور کرد.
 وی گفت: خیز بیماری کرونا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ خطرناک‌ترین زمان ممکن در روند بیماری است و امیدواریم با تسریع تزریق واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد خیزهای بعدی بیماری در استان نباشیم.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت پس از استان خوزستان بالاترین خیز و بستری کرونا را در کشور دارد.
 شمار قربانیان کویید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۱ نفر رسید. استان کهگیلویه و بویراحمد متشکل از ۹ شهرستان ۱۷ شهر و یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه با جمعیت ۷۲۳ هزار نفر در جنوب غربی کشور سالیانه میزبان سه میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1