کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه مطرح شد

آغازی تلخ در سال جدید/ضرورت بررسی دلایل«جدی نگرفتن کرونا» از دیدگاه روانشناسی

12 فروردين 1400 ساعت 23:25

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت:در حیطه روانشناسی اجتماعی هیچ وقت کاری انجام نشده است رفتار مردم، بی‌تفاوتی نسبت به موج‌های جدید و مقابله با محدودیت‌ها نیاز به آسیب‌شناسی دارد.


به گزارش کبنا از دهدشت جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: هر آنچه لازم بود در ستاد مقابله با کرونا مطرح کردیم اما این حجم از بی‎تفاوتی حرفی برای ما باقی نمانده است.
محمدطاهر طیب زادگان مطرح کرد: تعداد موارد بستری شهرستان روزانه به 17 مورد رسیده این در حالی است که از ابتدای شیوع آمار روزانه سه تا چهار نفر بوده است.
سخنگوی ستاد کرونای کهگیلویه افزود: در حیطه روانشناسی اجتماعی هیچ وقت کاری انجام نشده است رفتار مردم، بی‌تفاوتی نسبت به موج‌های جدید و مقابله با محدودیت‌ها نیاز به آسیب‌شناسی دارد.
وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره ازدواج تعطیل شده اما ازدواج‌ها بدون طی مراحل قانونی رونق گرفته است،گفت: از فعالیت تالارها جلوگیری شد اما در مجاورت تالارها و در دشت و صحرا عروسی برگزار می‌شود و در همین عروسی‌ها اگر مواردی مبتلا شوند اوج پرخاشگری را با کادر درمان دارند و ما را مقصر می‌دانند.
طیب‌زادگان با اشاره به افزایش حجم نمونه‌ها گفت: احتمالا جوابدهی با یک هفته تأخیر دور از انتظار نیست.
این مسؤول با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه‌های مقابله با کرونا تصریح کرد: در نشست آخر سال 1399 مصوب شد ورودی‌ها مسدود و از ورود مسافر غیر بومی جلوگیری شود اما سؤوال اینجاست چه اقدامات موثری در ورودیها انجام دادیم و چند خودروی پلاک غیر بومی برگشت داده شد؟
وی ادامه داد: احساس می‌کنیم در مقابل موج شدید بیماری گیر افتادیم و روز به روز تبعات سنگین‌تر می شود، اگر وضعیت به شدت پاییز باشد بیمارستان جوابگو نیست.
طیب‌زادگان رنگ‌بندی را ملاک مناسبی برای اعمال محدودیت‌ها ندانست و گفت: لازم است متناسب با شرایط شهرستان تصمیم بگیریم.
وی با بیان اینکه حرفی برای گفتن باقی نمانده و هر آنچه لازم بود مصوب شد اما در اجرا همچنان مشکل داریم، افزود: در صورتی که به این شکل پیش برویم فاجعه تمام عیار در انتظار است اگر وارد موج جدید شدیم کنترل‌ها بی اثر خواهد شد.


کد مطلب: 432552

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432552/آغازی-تلخ-سال-جدید-ضرورت-بررسی-دلایل-جدی-نگرفتن-کرونا-دیدگاه-روانشناسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1