کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محمدعلی وکیلی در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز؛

سپهر سیاسی بویراحمد به اندازه کافی صاحب دارد، ما مرد میدان های بی صاحبیم / به عملکرد تاجگردون انتقاد دارم، ولی کاری که بر سر ایشان آوردند مصداق بی قانونی و بی عدالتی بود

29 اسفند 1399 ساعت 13:02

نماینده پیشین مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه ابتکار در پاسخ به اینکه آیا به سپهر سیاسی بویراحمد برمی گردید، گفت: سپهر سیاسی بویراحمد به اندازه کافی صاحب دارد، ما مرد میدان های بی صاحبیم.


 محمدعلی وکیلی نماینده سابق تهران در گفت و گویی اختصاصی بادخبرنگار کبنا در شهرستان دنا به برخی از سؤالات سیاسی انتخاباتی روز جامعه پاسخ داد.
به گزارش کبنانیوز از شهرستان دنا، امروز جمعه (29 اسفندماه) محمدعلی وکیلی از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنانیوز در خصوص «حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری» گفت: تا الان که با هم صحبت می‌کنیم، انتخابات در اردوگاه اصولگرایان جریان دارد و روزنه‌ای که برای حضور جدی اصلاح طلبان باز باشد مشاهده نمی‌شود
بنابراین کنش‌های انتخاباتی کنش‌های اصولگرایانه است، من البته امیدوار بودم که با اتفاقاتی که در صحنه بین الملل رخ می‌دهد امیدی برای مردم ایجاد شود، روحیه مردم روحیه مشارکتی شود، در آن صورت اصلاح طلبان شانس حضور داشتند.
در حال حاضر انتخابات غیرقطبی است، تک قطبی است، سلبی نیست، بنابراین وقتی گرفتار چنین شرایطی باشیم نمی‌توانیم خیلی امیدی به حضور جدی اصلاح طلبان داشته باشیم. حتماً در انتخابات شرکت می‌کنند،
ولی الان انتخابات قطبی و اصولگرایانه را داریم، مگر اینکه در صحنه بین الملل در روزهای آینده اتفاقات بهتری بیفتد، متغیرهای جدیدی ایجاد  شود تا روحیه مردم تغییر کند و انتخاباتی شود، در آن هنگام مدلی وجود دارد که نهادسازی است، به یک نهاد اجماع ساز رسیده‌اند، اما این نهاد اجماع ساز باید متناسب با شرایط محیطی تصمیم گرفته شود، این شرایط محیطی به نظر من فعلاً محیا نیست.
شانس اصلاح طلبان همیشه با مشارکت مردم پیوند خورده  است.
وی در خصوص «حاشیه سازی های انتخابات ریاست جمهوری و بحث ورود نظامی‌ها» اظهار کرد: نفس نظامی بودن لزوماً مانع نیست، برخی‌ها هیچ سبقه نظامی ندارند ولی در سیاست رفتار پادگانی دارند. نظامی‌هایی داریم که اتیکت نظامی دارند ولی کنش غیرنظامی در سیاست دارند.
بنابراین اینکه گفتمان دوقطبی به نام گفتمان نظامی‌ها و غیرنظامی‌ها شکل گرفته، این یک صحنه سازی کاذب است، می‌خواهند آن صحنه سازی واقعی که می‌خواهد شکل بگیرد را تحت الشعاع قرار دهند، بنابراین من اعتقادی به این دوقطبی ندارم، بخصوص که نظامی‌هایی که در صحنه سیاست می‌آیند اصولاً کارکردهای سیاسی اجتماعی داشته‌اند.
پس خیلی فریب این را نخوریم، چرا که این بحث بر روی موضوعات اساسی دیگر سایه انداخته است.
وکیلی در پاسخ به اینکه «نظر شما درباره عملکرد مجلس در یک سال اخیر چیست» گفت: از کوزه همان طراود که در اوست، بنده قبلاً ارزیابی خودم را همراه با تفسیر از مجلس نوشته‌ام.
مدیرمسئول روزنامه ابتکار در خصوص «عملکرد نماینده‌های فعلی استان» گفت: اجازه بدهید فعلاً اظهارنظری نکنم.
وی در پاسخ به اینکه نظرتان درباره «رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس یازدهم» چیست، گفت: به نظر من جفای قانونی به آقای تاجگردون شد، هم نقض صریح قانون شد و هم نقض عدالت شد، از مجلسی که شعارش عدالت بود و روحیه‌اش انقلابی بود، اینکه در بدو امر بزرگترین اقدام غیرانقلابی را انجام دادند. جفایی بود که اتفاق افتاد و در حقیقت شاخص مجلس یازدهم را به نمایش گذاشت.
بنده به عملکرد آقای تاجگردون انتقاد دارم، ولی کاری که بر سر ایشان اوردند مصداق بارز یک بی قانونی و بی عدالتی بود.
وکیلی در پاسخ به اینکه «آیا به سپهر سیاسی بویراحمد برمی گردید» گفت: سپهر سیاسی بویراحمد به اندازه کافی صاحب دارد، ما مرد میدان‌های بی صاحبیم.
 
 


کد مطلب: 432207

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432207/سپهر-سیاسی-بویراحمد-اندازه-کافی-صاحب-مرد-میدان-های-بی-صاحبیم-عملکرد-تاجگردون-انتقاد-دارم-ولی-کاری-سر-ایشان-آوردند-مصداق-قانونی-عدالتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1