تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۳۲۲۰۷
محمدعلی وکیلی در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز؛

سپهر سیاسی بویراحمد به اندازه کافی صاحب دارد، ما مرد میدان های بی صاحبیم / به عملکرد تاجگردون انتقاد دارم، ولی کاری که بر سر ایشان آوردند مصداق بی قانونی و بی عدالتی بود

۹
۰
سپهر سیاسی بویراحمد به اندازه کافی صاحب دارد، ما مرد میدان های بی صاحبیم / به عملکرد تاجگردون انتقاد دارم، ولی کاری که بر سر ایشان آوردند مصداق بی قانونی و بی عدالتی بود
کبنا ؛ محمدعلی وکیلی نماینده سابق تهران در گفت و گویی اختصاصی بادخبرنگار کبنا در شهرستان دنا به برخی از سؤالات سیاسی انتخاباتی روز جامعه پاسخ داد.
به گزارش کبنا نیوز از شهرستان دنا، امروز جمعه (29 اسفندماه) محمدعلی وکیلی از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا نیوز در خصوص «حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری» گفت: تا الان که با هم صحبت می‌کنیم، انتخابات در اردوگاه اصولگرایان جریان دارد و روزنه‌ای که برای حضور جدی اصلاح طلبان باز باشد مشاهده نمی‌شود
بنابراین کنش‌های انتخاباتی کنش‌های اصولگرایانه است، من البته امیدوار بودم که با اتفاقاتی که در صحنه بین الملل رخ می‌دهد امیدی برای مردم ایجاد شود، روحیه مردم روحیه مشارکتی شود، در آن صورت اصلاح طلبان شانس حضور داشتند.
در حال حاضر انتخابات غیرقطبی است، تک قطبی است، سلبی نیست، بنابراین وقتی گرفتار چنین شرایطی باشیم نمی‌توانیم خیلی امیدی به حضور جدی اصلاح طلبان داشته باشیم. حتماً در انتخابات شرکت می‌کنند،
ولی الان انتخابات قطبی و اصولگرایانه را داریم، مگر اینکه در صحنه بین الملل در روزهای آینده اتفاقات بهتری بیفتد، متغیرهای جدیدی ایجاد  شود تا روحیه مردم تغییر کند و انتخاباتی شود، در آن هنگام مدلی وجود دارد که نهادسازی است، به یک نهاد اجماع ساز رسیده‌اند، اما این نهاد اجماع ساز باید متناسب با شرایط محیطی تصمیم گرفته شود، این شرایط محیطی به نظر من فعلاً محیا نیست.
شانس اصلاح طلبان همیشه با مشارکت مردم پیوند خورده  است.
وی در خصوص «حاشیه سازی های انتخابات ریاست جمهوری و بحث ورود نظامی‌ها» اظهار کرد: نفس نظامی بودن لزوماً مانع نیست، برخی‌ها هیچ سبقه نظامی ندارند ولی در سیاست رفتار پادگانی دارند. نظامی‌هایی داریم که اتیکت نظامی دارند ولی کنش غیرنظامی در سیاست دارند.
بنابراین اینکه گفتمان دوقطبی به نام گفتمان نظامی‌ها و غیرنظامی‌ها شکل گرفته، این یک صحنه سازی کاذب است، می‌خواهند آن صحنه سازی واقعی که می‌خواهد شکل بگیرد را تحت الشعاع قرار دهند، بنابراین من اعتقادی به این دوقطبی ندارم، بخصوص که نظامی‌هایی که در صحنه سیاست می‌آیند اصولاً کارکردهای سیاسی اجتماعی داشته‌اند.
پس خیلی فریب این را نخوریم، چرا که این بحث بر روی موضوعات اساسی دیگر سایه انداخته است.
وکیلی در پاسخ به اینکه «نظر شما درباره عملکرد مجلس در یک سال اخیر چیست» گفت: از کوزه همان طراود که در اوست، بنده قبلاً ارزیابی خودم را همراه با تفسیر از مجلس نوشته‌ام.
مدیرمسئول روزنامه ابتکار در خصوص «عملکرد نماینده‌های فعلی استان» گفت: اجازه بدهید فعلاً اظهارنظری نکنم.
وی در پاسخ به اینکه نظرتان درباره «رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس یازدهم» چیست، گفت: به نظر من جفای قانونی به آقای تاجگردون شد، هم نقض صریح قانون شد و هم نقض عدالت شد، از مجلسی که شعارش عدالت بود و روحیه‌اش انقلابی بود، اینکه در بدو امر بزرگترین اقدام غیرانقلابی را انجام دادند. جفایی بود که اتفاق افتاد و در حقیقت شاخص مجلس یازدهم را به نمایش گذاشت.
بنده به عملکرد آقای تاجگردون انتقاد دارم، ولی کاری که بر سر ایشان اوردند مصداق بارز یک بی قانونی و بی عدالتی بود.
وکیلی در پاسخ به اینکه «آیا به سپهر سیاسی بویراحمد برمی گردید» گفت: سپهر سیاسی بویراحمد به اندازه کافی صاحب دارد، ما مرد میدان‌های بی صاحبیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب وکیلی شما جایی در بین زحمت کشان این استان ندارین چه عملکردی در استان داشتین لطفاً توضیح بدهید مردم اگاه هستن شما برید به منافع شخصی‌تان برسین دولت امیدتان هم تمام شد امدنتان به سیسخت دردی را از این مردم کم نمیکنه بعد دو ماه
Iran, Islamic Republic of
سلام،اولا جناب دکتروکیلی نماینده مردم تهران بودنددوما منظورازبی صاحبی مردمیدانی که ایشون اشاره کردند راشما خیلی زود متوجه بشید...سوما جناب دکتروکیلی باوجود اینکه نماینده مردم بویراحمدنبوده به قول اون عزیزی که فرمودند قوم وخویش وبستگانش رابه کارگرفته عرض کنم که حدس ایشون هم درست باشه مگه نه اینکه برای این مردم کاری انجام داده وباری ازدوش این مردم زجرکشیده کم کرده درصورتیکه درحیطه وظیفه کاری ایشان نبوده...پس مشخصه که اظهارنظرشماها مغرضانه وازروی حسادت است وگرنه دکتروکیلی نه برای استان ما بلکه برای زاگرس نشینان درسطح ملی یک افتخاراست....البته گاهی انسان ها عجولانه وحسودانه حرفایی میزنن که این تراوش ذهنیت منفی است ،فلذا استدعا دارم دراظهارنظرات خود نسبت به انسانهای خوب وشایسته بدون تحقیق نظرندهید....باتشکر
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
من خودم به عملکرد تاجگردون نقد بسیار دارم ولی به وکیلی بگید که این همه حرف نزن، تو به جز اینکه برای فرزندان و بستگانت رانت و کار ایجاد کردی، اگه مردی فقط چند مثال بیار که برای مردم چیکار کردی.
دوره حرف تمام شده آقای وکیلی، بهتره که شما بری و مشغول همون روزنامه باشی.
این مملکت صاحب داره و کاربلدهاش این ۸ ساله بهتون یاد خواهند داد که چجوری باید کار می کردید.
بویر احمد
United Kingdom
از لیست امید چه خبر ؟دستاورد چهار ساله این لیست چی بود؟
زریر
Iran, Islamic Republic of
حیف این مردبزرگ که گرفتارقوم قدرنشناس است
نتیجه اش سرنوشت کنونی مردم بویراحمد است
Iran, Islamic Republic of
مرد بزرگ. کاش کاندید میشد.بعد مردم بویراحمد نشون میدادن حد و ظرفیت ایشون
یاسی
Iran, Islamic Republic of
حیف تاجگردون که راجع بهش اظهاز نظر میکنی، دقیق ۲ سطر بگو چیکار کردی تا الان باسه این استان ؟فقط وقت شعار لر هستی و از دیار زاگرس .
Iran, Islamic Republic of
بله جناب وکیلی دوستان درست میفرمایند حنای امثال شما دیگه رنگی نداره شخصیت شما و امثال شما برای همه رو شده‌..به منافع شخصی خودتان برسید....شما فقط مقاله ۷وب مینویسید اما عمل از شما ندیدیم جز کار برای خانواده خودتان بفرمایید چکار کردید برای استان؟؟؟؟
ع پ
Iran, Islamic Republic of
حیف مجلسی. آقای وکیلی اگر تا سی بار بیایی تو استان رای نمی یاری
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1