کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا تشریح شد

تابش: اختصاص 420 میلیارد تومان اعتبار به شهر زلزله زده سی‌سخت / آواربرداری از 200 واحد مسکونی / ارسال 3000 تن میلگرد و آهن آلات به سی‌سخت

24 اسفند 1399 ساعت 12:42

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: 420 میلیارد تومان برای احداث و تعمیر منازل زلزله زده شهر سی‌سخت اعتبار اختصاص داده شده است.


رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: 420 میلیارد تومان برای احداث و تعمیر منازل زلزله زده شهر سی‌سخت اعتبار اختصاص داده شده است.
علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور صبح امروز ( یکشنبه 24 اسفند ماه 99) بعد از سفرش به شهر زلزله زده سی‌سخت، در گفت‌وگو با کبنا، اظهار داشت: 29 بهمن‌ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.6 ربشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۱ کیلومتری شهر سی سخت به وقوع پیوست که ما بلافاصله تیم‌های خود را در شهر زلزله زده سی‌سخت مستقر و شروع به خدمات رسانی کردیم و همچنان بیش از روزهای گذشته بر فعالیت خود افزوده‌ایم.
وی با بیان اینکه مردم ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: بنیاد مسکن کشور همواره در کنار مردم بوده و برای آبادانی و توسعه جای جای میهن اسلامی ایران کوشیده است.
رئیس بنیاد مسکن کشور در ادامه افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت‌گرفته برای ۱۲۶۰ واحد احداثی شامل؛ 680 واحد شهری و 580 واحد روستایی، 2900 واحد تعمیری و به 2300 واحد معیشتی، نسبت به اخذ مصوبه در ۵ اسفند از هئیت دولت اقدام گردید.
وی گفت: مبلغ تسهیلات مصوب احداثی تعمیری و معیشتی ۲۷۰ میلیارد تومان، مبلغ بلاعوض مصوب احداثی، تعمیری و معیشتی و اسکان موقت ۱۳۰ میلیارد تومان، اعتبار عمرانی مصوب ۲۰ میلیارد تومان و مجموع اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث شهر زلزله زده سی‌سخت ۴۲۰ میلیارد تومان  است.
تابش در ادامه گفت: تاکنون و در مدت زمان کمتر از یک ماه از وقوع حادثه تقریباً برای کلیه واحدهای احداثی و تعمیری تشکیل پرونده انجام شده است و نیمی از واحدهای احداثی شهری جهت صدور پروانه به شهرداری معرفی شدند.
رئبس بنیاد مسکن کشور گفت: 1000 تن میلگرد و ۱۰۰ تن سیمان جهت توزیع به منطقه حمل شده است که تا ابتدای سال میزان میلگرد و آهن آلات به ۳ هزار تن می‌رسد.
تابش در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: برای ۵۰۰ واحد احداثی و ۴۰۰ واحد تعمیری مبلغ ۸ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده، تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات جهت انجام آواربرداری فعال می‌باشد که تاکنون عملیات آواربرداری ۲۰۰ واحد انجام شده است.


کد مطلب: 431989

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431989/تابش-اختصاص-420-میلیارد-تومان-اعتبار-شهر-زلزله-زده-سی-سخت-آواربرداری-200-واحد-مسکونی-ارسال-3000-تن-میلگرد-آهن-آلات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1