کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اوضاع کهگیلویه و بویراحمد خطرناک شد / گچساران قرمز شد / کمک‌ها را به سی‌سخت بفرستید، اما نیایید ( + فیلم )

23 اسفند 1399 ساعت 13:38

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد وضعیت شهرستان گچساران قرمز شد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد کرونا اوضاع استان را نگران کننده دانست و از مردم خواست تا به شدت رعایت کنند.


نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی آمارها اشاره کرد که استان رفته رفته وارد مرحله‌ای جدید از مبارزه جدی‌تر و سخت‌تر با ویروس کرونا می‌شود طبق گفته یزدانپناه همچنان استان در بروز و شیوع بیماری از میانگین کشوری بالاتر است او به برخی شهرستان‌ها همچون لنده و باشت اشاره کرد که در یک زمینه از میانگین کشوری بسیار بالالتر هستند رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مردم خواست به دلیل وضعیت خاص استان و قرار گرفتن در مسیر خوزستان و سایر شهرهای بزرگ بیشتر مراقبت کنند تا کوئید جهش یافته تلفات کمتری داشته باشد.
   
گچساران قرمز شد
 
به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد استانی کرونا که صبح امروز ( شنبه 23 اسفند ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، از قرمز شدن وضعیت شهرستان گچساران خبر داد و گفت: روند ابتلا به کرونا در گچساران و باشن افزایشی بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه کرونا در استان در حال پیشروی است لذا از مردم تقاضا داریم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها  را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

اظهارات نگران کننده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد کرونا

  


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد کرونا اوضاع استان را نگران کننده دانست و از مردم خواست تا به شدت رعایت کنند.

به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که صبح امروز ( شنبه 23 اسفند ماه 99 ) در ساختمان دولت با حضور اعضای این ستاد، برگزار شد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شد وقتی وضعیت خوزستان آتشین شده این آتش دامنگیر استان کهگیلویه و بویراحمد شود شهرستان‌هایی که همسایه خوزستان هستند و روزانه چند هزار تردد داریم هر چند دوستان تلاش کردند تا به چنین وضعیتی نرسیم اما وضعیت ما خطرناک است گچساران قرمز و یاسوج و کهگیلویه هم نارنجی شده است.
استاندار گفت: در این شرایط محدودیت‌ها مشخص است شخصا معتقدم که باید با عزم جدی‌تری اطلاع رسانی کنیم تا دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها رعایت شود.
وی افزود: آن چه توانستیم گفتیم و انجام دادیم اما اکنون با آن چه مواجه هستیم وضعیت سخت و خطرناک است قطعا ورودی ما از خوزستان صد درصد بسته می‌شود به جز کسانی که برای کار و با تست تردد کنند و باید بقیه برگشت داده شوند و ورودی‌های ما از سمت شیراز و اصفهان نیز کنترل شود دیگر کریدور نیستیم و کنترل خودروهای غیر بومی باید به شدت انجام شود اعضای شورای تامین شهرستان‌ها و سپاه و هلال‌احمر مستقر شوند.
وی گفت: ورودی‌ها از سمت خوزستان و شیراز و اصفهان باید، تست داده شوند و همان طرح سال گذشته را باید بهتر انجام دهیم تا از پیک سخت عبور کنیم گرفتاری ما با ویروس جهش یافت انگلیسی است که هم ابتلا بیشتر است و هم فوت شهید دکتر زارعی به دلیل معاینه فردی که مبتلای این ویروس بود گرفتار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ما زحمت می کشیم اما دانشگاه ما جوان است اگر درگیر جدی شویم این پیک کشنده ترین پیک در استان ما می‌شود مردم تا این جای کار خیلی کمک کردند همه کمک کردند از سه پیک کشور فقط یکی را درگیر شدیم که میزان کشندگی ما بسیار پایین تر از کشور شد. 
وی افزود: این یکی را با صراحت عنوان می‌کنم که بسیار پرخطر و کشنده‌تر از مراحل قبلی است خوزستان گرفتار است و ما چسبیده به خوزستان هستیم روابط و رفت آمد داریم از همه اهرم‌ها و ابزارها باید استفاده کنیم خودم شخصا از ورودی‌ها بازدید می کنم اگر خوب عمل شود تشویق و اگر بد عمل شود همان جا با سردار اشتری صحبت می‌کنم.
کلانتری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد چند تا مشکل دارد مشکل زلزله و کرونای انگلیسی را داریم در این شرایطی که هست مشکلات کار ما را حقیقتا دو چندان کرده است در طرح شهید سلیمانی زحمت کشیده می‌شود همه باید برای اجرای بهتر آن تلاش کنند باید به خوشه‌ها توجه کرد انتظار من در تست‌ها برآورده نشده برای هر کسی که بیمار است باید ۲۰ نفر بیماریابی شود این ابزار برای مبارزه با پیک عصیانگر پیش رو است.
وی افزود: کسی و گروهی حق ندارد از بیرون برای کمک به سی‌سخت بیاید، آمدن گروه های مختلف کار را مشکل‌تر می‌کند، کمک‌ها را بفرستند، اما نیایند هر کسی هم که هست هر ۷۲ ساعت یکبار باید تست بدهد مردم همانجا هم باید تست مستمر بدهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از وزیر می‌خواهم که ۱۵ هزار تست دیگر بفرستند ترمینال‌ها تست‌گیری را باید انجام دهند و همه کمک کنند و ترمینال‌ها به شدت کنترل شود شوراها را رسانه‌ها خوب منعکس کنید هر کسی به دنبال ثبت نام است تا جای ممکن مراجعه حضوری نباشد لشکر راه نیندازند.
وی ادامه داد: تبلیغات انتخابات یکی از دلایل قرمز شدن گچساران شد تبلیغات انتخابات است که کار دست مردم و مسئولان داد از دادستان‌ تشکر می کنم اما نیاز به برخورد جدی تری بدون در نظر گرفتن گرایش و طایفه داریم.
کلانتری گفت: در دنا موضوع افغانی‌ها را خوب پی گیری کنید هیچ ایرانی و غیر ایرانی بدون تست در دنا نباید باشد  در بازار یاسوج و گچساران و دهدشت خیلی از بازاریان خوب عمل می کنند اما تعداد محدودی رعایت نمی کنند اگر نکردند باید برخورد قانونی و جدی شود تلاش کنیم که برخوردها بازدارنده باشد که حایز اهمیت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیامی هم برای بومی‌های شاغل در خارج استان داشت و گفت: کسانی که اهل استان و خارج استان هستند خودشان در بدو ورود به استان مراجعه و تست بدهند اگر بررسی شود که مبتلا بوده و مراجعه نکرده‌‌اند شاکی آن‌ها می شویم و به سیستم خودشان ابلاغ می‌کنیم.


کد مطلب: 431963

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431963/اوضاع-کهگیلویه-بویراحمد-خطرناک-گچساران-قرمز-کمک-ها-سی-سخت-بفرستید-اما-نیایید-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1