کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مردم گلایه می‌کنند

زندگی در چادر و سرمای منفی صفر درجه سی سخت

22 اسفند 1399 ساعت 16:12

زلزله پنج و شش دهم ریشتری 29 بهمن ماه مردم را در ماه آخر سال، در سردترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد چادرنشین کرده و مردم تاکنون زمستان و سرمای سختی را تحمل کرده اند.


ساکنان مناطق زلزله زده شهرستان دنا در چادرهای اهدایی در سرمای زیر صفر درجه درحال گذران زندگی هستند.
به گزارش کبنانیوز، زلزله پنج و شش دهم ریشتری 29 بهمن ماه مردم را در ماه آخر سال، در سردترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد چادرنشین کرده و مردم تاکنون زمستان و سرمای سختی را تحمل کرده اند.

برخی از مردم نسبت به سرمای زیاد هوا اعتراض و گلایه کرده و خواستار کانکس بوده اند.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌زدگان شهرستان دنا به وسایلی همچون اجاق گاز، بخاری، پتو، لوازم‌خانه، موکت، مواد خوراکی، بسته های بهداشتی و کانکس نیاز دارند.

  

بیش از 1200 منزل مسکونی در شهر سی‌سخت دچار خسارت بالای 80 درصد شده و مطابق نظریه کارشناسان غیر قابل سکونت می‌باشند و 5 روز پس از وقوع زلزله کار آوار برداری این تعداد منزل مسکونی در شهر سی‌سخت آغاز شد.
پس از گذشت بیش از 20 روز از وقوع زلزله در شهر سی‌سخت و حضور گروه‌های جهادی، امدادی و دستگاه‌های اجرایی این شهر هم‌اکنون در یک آرامش نسبی به سر می‌برد و اغلب مردم در چادرهای اهدایی در سرمای زیر صفر درجه درحال گذران زندگی هستند.
کیامرث حاجی زاده معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پایان بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده تا تیرماه سال آینده خبر داد و از دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد با تمام توان برای تسریع در امور بازسازی منازل آسیب دیده در زلزله پای کار باشند.


حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت بیش از 110 دستگاه ماشین آلات سنگین در کار آواربرداری منازل آسیب دیده در شهر سی‌سخت خبر داد و افزود: کار آوار برداری 40 درصد از منازل آسیب دیده در شهر سی‌سخت به پایان رسیده و در یک ماه آینده آوار برداری به صورت 100 درصد به پایان خواهد رسید.
وی افزود: کار بازسازی منازل مسکونی با محوریت مردم و نظارت، حمایت و کنترل دولت پس از آواربرداری آغاز می‌شود.

   
 
 


کد مطلب: 431938

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431938/زندگی-چادر-سرمای-منفی-صفر-درجه-سی-سخت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1