کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیل کبنا بر فعالیت های انتخاباتی میان دوره در گچساران و باشت؛

یارگیری انتخاباتی در گچساران

21 اسفند 1399 ساعت 15:58

کاندیداهای احتمالی انتخابات میان دوره در حال یارگیری هستند. هر کاندیدایی به نوعی ابراز وجود می کند و افراد سیاسی و لیدرها نیز پیگیر تنش ها هستند، برخی لیدرها نیز در حال تغییر جناح انتخاباتی خود هستند.


کاندیداهای احتمالی انتخابات میان دوره در حال یارگیری هستند. هر کاندیدایی به نوعی ابراز وجود می کند و افراد سیاسی و لیدرها نیز پیگیر تنش ها هستند، برخی لیدرها نیز در حال تغییر جناح انتخاباتی خود هستند.
به گزارش کبنانیوز، تاجگردون ها، به شدت دیدارهای با اقوام را به پیش می برند، و از طرفی غلامرضا تاجگردون این روزها از پروژه هایی رونمایی می کند که در دوره خود کلنگ زنی شده اند. از پارک محله لبنان، که این روزها از مرکز شهر چشم نوازی می کند تا بیمارستان نرگسی که یک سال درگیر حواشی بسیاری برای افتتاح بوده است.



تاجگردون این روزها به همان اندازه از مسعود ظفری شهردار نام نمی‌برد -که نشان از اختلافات این دو دارد- بیش از گذشته از رحیمی و زینل زاده در پیج خود نام برده است و به ارتباط خود با رحیمی و زینل زاده اشاره کرده است، که قطعا این نام بردن ها به نوعی چراغ سبز نشان دادن به رحیمی و کشاندن وی به سوی خود بوده است، و از طرفی تاجگردون چشمی هم به جذب طرفداران زینل زاده دارد. اما پس از این، رحیمی کپشنی به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) در پیج خود گذاشت، که طرفداران رحیمی و سیدقدرت حسینی آن را پاسخی به تاجگردون تعبیر کرده اند.
رحیمی در این کپشن نوشته است:
هارون از چه می ترسید؟ ائمه اطهار مگر چقدر قدرت داشتند؟ آن ها نه شمشیر داشتند و نه تبلیغات، اما دل ها را به تسخیر درآورده بودند. حقیقت قدرت جذبی دارد که نمی شود از آن غافل بود.«کونوا دعاة للناس بغیر السنتکم» تبلیغ که همه اش زبان نیست، تبلیغ زبان اثرش بسیار کم است، تبلیغ، تبلیغ عمل است.علی بن یقطین، وزیر هارون است، شخص دوم مملکت است، ولی شیعه است؛ اما در حال استتار به هدف های موسی بن جعفر(ع) خدمت میکند، ولی ظاهرش با هارون بود.
در سمت دیگر علیمراد جعفری در روز درخت کاری به فکر نهال کاری افتاده و درختی در نزدیکی جاده کمربندی کاشته و رسانه ای کرده است، که پس از کندن این نهال، تبدیل به بهانه ای برای ابراز برخی از خصومت ها شده. جعفری در پستی به این خصومت زیست محیطی اشاره کرده و پس از آن از برخی از دستاوردهای خود برای شهرستان را به فعالیت های زیست محیطی مرتبط دانسته و نوشته است: درختی که توسط حاج جعفری و سید ناصر حسینی و جمعی از دوستداران طبیعت در روز درختکاری کاشته شده بود را از بین بردند
گناه این درخت چه بود ؟
بازهم میگوییم
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد
نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد
از بین بردن درخت غیراخلاقی و شرم آور است و با فرهنگ و اصالت این دیار سازگار نیست
حاج جعفری همواره در تلاش برای توسعه فضای سبز در گچساران و باشت بوده است و توجه ویژه به طبیعت و محیط زیست داشته است
پارک شلال دون ، پارک نفت ، پارک مهروزی ، باغ فردوس و موارد دیگری که نشان از توجه حاج جعفری به درختان و فضای سبز می باشد
دیارم_تو_را_میخواند

حمید بخشایی در مطلبی به این حواشی اشاره کرده و گفته است که چنین رفتارهایی از روی دلجویی و دوستی با طبیعت نیست بلکه جهت بهره برداری های سیاسی است: بی شک تخریب محیط زیست به وسیله عوامل طبیعی مثل آتش سوزی و عوامل انسانی(جهت سودجویی) موجب نابسامانی‌ اجتماعی است.
اما متاسفانه از مفروضات و گزاره های عده ای در این شهرستان این است که به بهانه حفظ درختان از آتش و بهره برداری سیاسی، به تخریب رقبا می پردازند.
این تفسیرهای غیر علمی، نه تنها با جنبه های زیبای بوم شناختی مغایر است بلکه تصرف صرف، سیاست در همه امور می باشد. متاسفانه دفاع از محیط زیست هم در مسلخ سیاست به سلاخه کشیده شده است. چگونه است که آتش زدن درختان بلوط برای تهیه ذغال توسط افراد سوداگر همیشه مسکوت مانده؟ کاشتن چند نهال این همه تصویرسازی آرمانی و‌ انتقادی نیاز نداشت. بنابر این با یک ارزیابی منصفانه میتوان اذعان کرد این نوع نگاه زیست محیطی و معرفت شناختی، بیش از آنکه جانبداری از حفظ محیط زیستمان باشد، چشم نوازی، از نوع تخریب مسلکی است. تنزل و افول دیدگاه های راستین و رویکردهای واقع بینانه موجب پریشان گویی میشود و مبین نوعی دترمینیسم و جزم اندیشی میباشد و نشان میدهد چه اندازه با فعالان دلسوز نهضت سبز فاصله دارند.
کماکان پیداست تاجگردون ها خواستار پیوستن رحیمی به خود بوده اند، با این حال، رحیمی با تفکر مستقل خود، مشخص نیست که به کدام سو میل می کند! یا آنکه تا اخر این رقابت ها می ماند. از طرفی جعفری چشمداشتی به پایگاه تاجگردون ها دارد، او که طی دوره های گذشته مورد بی مهری اصولگرایان قرار داشته، هر بار محافظه کارانه، سعی در جذب جناح چپ هم داشته است، از طرفی او نیز چشمداشتی به احتمال رد صلاحیت تاجگردون دارد. از طرفی سیدناصر حسینی از لیدر سیدقدرت به سمت جعفری رفته است، ولی پایگاه رای مردمی حسینی هنوز هم بیشتر از جعفری است. تاجگردون ها در حال احیای خود هستند، به ویژه که تاجگردون به شدت در اینستاگرام در حال دفاع از کارنامه و اعتبارنامه خود است.

ریحان محمدپور ده بزرگ به بازدیدهای خود در میان اقوام می پردازد، با این حال او هنوز هیچ برنامه و رزومه ای از خود در اختیار مردم نگذاشته است، امین بابویی نیز بیش از انکه به بازدیدها بپردازد، سعی در طرح مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم دارد، با این حال مشخص نیست که بابویی در صورتی که به مجلس برود به نفع مردم خواهد بود یا طیفی که از همکاران او هستند.
بابویی در یکی از پست های اینستاگرامی خود در ماه های اخیر، فیلمی از محله لبنان را در پیج خود گذاشته که مشکلات زیرساختی و ریزش کوه دارد، که البته این پست او را می توان کنایه ای به زیباسازی محله لبنان توسط تاجگردون دانست (هر چند این پست بابویی مربوط به ماه های گذشته است)
-
اما در نهایت آنچه که اهمیت دارد، سودمندی کاندیداها برای مردم است، قطعا کاندیداها بجای پرداختن به حواشی، یارگیری و دیدارهای مردمی و جذب آنها با قول دادن ها و تخریب یکدیگر باید به دنبال دلسوزی واقعی برای مردم و در اختیار قرار دادن رزومه و  برنامه های آینده خود باشند.


کد مطلب: 431901

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431901/یارگیری-انتخاباتی-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1