تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۳۱۸۱۴
طی سه دهه؛

۳۵ هزار هکتار جنگل دست کاشت در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه دهه اخیر ۳۵ هزار هکتار جنگل به صورت دست کاشت در استان ایجاد شده است.
به گزارش کبنا نیوز، جواد رحیمیان روز سه شنبه(۱۹ اسفندماه) اظهار داشت:جنگل های دست کاشت به صورت نهالکاری و بذرپاشی ایجاد می شود که در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد از گونه های کنار، کهور و بادام و در مناطق سردسیری  استان بیشتر از گونه های بلوط وزبان گنجشک ایجاد شده است.
وی در مورد نحوه نگهداری از جنگل های دست کاشت نیز عنوان کرد: جنگل کاری به صورت قراردادهای یک یا سه ساله با بخش خصوصی انجام و در صورت نیاز زمان حفاظت تمدید  می شود.
رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیمانکاران موظف هستند برای صیانت از جنگل های ایجاد شده از نیروهای جوامع محلی نزدیک مناطق جنگلی استفاده کنند.
رحیمیان با  اشاره به اینکه ۱۷۰ هزار هکتار از جنگل های بلوط این استان بر اثر تغییرات اقلیمی، خشکسالی های پی در پی و نفوذ ریزگردها و شیوع آفت دچار خشکیدگی شده است تاکید کرد: برای ترمیم جنگل های خسارت دیده بر اثر عوامل مختلف طبیعی و انسانی جنگل های دست کاشت ایجاد می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1