تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۴۳۱۴۴۳
کبنا گزارش می دهد؛

اجرای مصوبات ستاد کرونا در هاله ابهام / گچساران در آستانه پیک جدید

۱
۰
اجرای مصوبات ستاد کرونا در هاله ابهام / گچساران در آستانه پیک جدید
کبنا ؛
یک سال از حضور کرونا می گذرد و همچنان مهمان ناخوانده ای برای همه ما است که خیلی از عزیزانمان را گرفت، بدون آنکه کاری بتوانیم برایشان بکنیم، با این حال همیشه این جمله «پیشگیری بهتر از درمان است» در خصوص کرونا کارساز خواهد بود، وجه جدی تر مسئله این است که الان با کرونای جهش یافته طرف هستیم، «کرونای انگلیسی» چه بخواهیم چه نخواهیم در حال شیوع در شهرهای ایران است. از طرفی وجود کرونای انگلیسی در شیراز و اهواز زنگ خطری برای مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، با آنکه مردم گچساران و همچنین کهگیلویه و بویراحمد همیشه همکاری خوبی با مسئولان داشته اند و در خصوص کرونا نیز رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی گرفته اند، ولی مدتی است به دلیل کم توجهی مسئولان، مردم نیز در رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجهی می کنند.
مردم بار سفر بسته اند
کمتر از یک ماه به تعطیلات عید نوروز نزدیک می شویم، همه مردمی که منتظر تعطیلات بوده اند در حال برنامه ریزی برای عید خود هستند، عید دیدنی و خرید عید قطعا از برنامه های دیگر شهروندان است. از طرفی برخی از شهرها مثل «البرز» خبر باز شدن مراکز گردشگری خود را داده اند، همینطور چند روز اخیر، «رئیس جمهوری» کم کردن عوارض بزرگراه غدیر تهران (به مدت سه ماه) را به عنوان هدیه به مردم رسانه ای کرد، سوال اینجاست که کم کردن عوارض عبور از بزرگراه به نوعی تشویق کردن مردم برای سفر رفتن نیست؟
کاهش همکاری دستگاه های اجرایی در ستاد کرونا
اگر استان کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال اخیر در کنترل کرونا موفق بوده است مرهون همکاری مردم، و هم افزایی دستگاه های اجرایی است، ولی الان می بینیم که بازارهای گچساران و دیگر شهرهای استان بخاطر خرید عید از همیشه شلوغ تر شده، اداره صنعت معدن تجارت مسئول نظارت بر بازار است، با وجود اینکه گچساران در وضعیت نارنجی قرار دارد، و قوانین می گویند در وضعیت نارنجی بازار باید کنترل شود (هر چند تعطیلی بازار به کسبه ضرر وارد می کند ولی گفته های مدیران بهداشت و درمان حکایت از آن دارد که حتی تذکرات لازم نیز به کسبه داده نمی شود)، هیچ حرکتی از سوی سازمان  صمت شهرستان گچساران اعمال نشده است، جلسات ستاد کرونای گچساران بصورت روتین برگزار می شود و همکاری بین دستگاه ها کم شده است. به گزارش کبنا، رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در جلسه ستاد کرونای روز 4 اسفندماه گفته است: «در این وضعیت نارنجی اگر از طرف دستگاه های اجرایی کوتاهی صورت بگیرد با افزایش بیمار و پر شدن تخت های بیمارستان روبرو خواهیم شد، برخی از اصناف مثل قهوه خانه ها و گیم نت ها باز هستند، از اداره صنعت و معدن و گردشگری خواستاریم پیگیری کنند». همچنین رئیس امور عمومی شبکه بهداشت و درمان گفت: «کادر بهداشت و درمان  از مدیر این مجموعه تا محیطی ترین کارشناسان و نیروهای این شبکه در حال تلاش شبانه روزی هستند. ولی متاسفانه در بازدیدهای انجام گرفته برخی ادارات از اجرای پروتکل های بهداشتی امتناع ورزیده که در این خصوص نامه نگاری ها به منظور تذکر جدی به روسای این ادارات انجام گرفته است».



از طرفی کرونای انگلیسی در اهواز و شیراز دیده شده، چطور شهرداری گچساران و راه و شهرسازی نسبت به این موضوع، کاری نکرده اند؟ حداقل کاری که می توان در این وضعیت کرد کنترل ماشین ها و گرفتن تست از افرادی است که وارد شهرستان می شوند که در این خصوص اقدامی نشده است.
تبلیغات در حد صفر
اشباع تبلیغاتی در شهر کمک بزرگی به ترویج و رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد کرد، که در این خصوص شهرداری با همراهی شبکه بهداشت و درمان می تواند با نصب بنر و توزیع پوسترهای تبلیغاتی به این امر کمک کند، در همین خصوص 10 درصد درآمد شهرداری هرساله باید برای «بهداشت و درمان» پرداخت شود، ولی می بینیم که در این موقعیتی که به عید نزدیک می شویم، هیچ خبری از پوسترها در مغازه های سطح شهر نیست و هیچ بنری در محل های پربازدید شهر نصب نشده است. به گزارش کبنا، رئیس امور عمومی شبکه بهداشت و درمان گچساران روز 4 اسفندماه در جلسه ستاد کرونا در این خصوص گفت: «متاسفانه شهرداری در زمینه مبارزه با کرونا عملکرد و تعامل خاصی نداشته و به بسیاری از مصوبات پایبند نیست‌» « متاسفانه در این ایام  تجمع در آرامستان‌ها برای بازرسان شبکه بهداشت و درمان مشکلاتی را به وجود آروده و انتظار می‌رود شهرداری در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد». در صورتی که کادر درمانی مثل همیشه باید به وضعیت بیماران خود رسیدگی کنند، در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و شبکه بهداشت و درمان وظیفۀ نگه داشتن سنگر خود در بیمارستان ها است، سازمان ها و دستگاه های اجرایی در روزهای آخر سال، به نارنجی بودن وضعیت کرونای شهر بی توجه هستند.
مصوبات ستاد کرونا در هاله ای از ابهام
با وجود آنکه هر هفته نشست ستاد کرونای گچساران برگزار می شود، ولی اجرای مصوبات ستاد کرونا در هاله ای از ابهام است، فرماندار گچساران هرچند در جلسه هفته گذشته ستاد کرونا ابراز امیدواری کرده و تلویحا گفته است «مردم پروتکل ها را خوب رعایت می کنند»، آمارهایی ک با این حال باید به بازار گچساران سری زد تا وضعیت شلوغ بازار را مشاهده کرد. آمارهایی که طی هفته جاری و هفته های اخیر از افزایش تعداد بیماران در گچساران (در کنار بویراحمد و کهگیلویه) خبر می دهند، مستندترین اطلاعاتی هستند که آمدن پیک جدیدی از کرونا را گوشزد می کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پرسنل بیمارستان شهیدرجایی
Iran, Islamic Republic of
طی چندروز گذشته ۱۳۰دوزواکسن کوید واردشهرستان شد که کل سهمیه بیمارستان شهید رجایی۳۱ووز ولی سهمیه شبکه بهداشت۹۰دوزبود،واقعا جای تاسف داری که افرادی ..حتی رانندگان مراکزدرمانی واکسن زدند ولی پرسنلی که هرروز ارتباط مستقیم بابیمارکوید دارند همشون واکسن گیرشون نیومد،جواب خداروچی میخواید بدید،خداازتون نگذره ،ان شالله آه دل پرسنل درمان همتونو میگیره
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1