کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست بررسی آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی سخت:

واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به انتقادات اعضای کمیسیون عمران؛ آمده‌اید کمک کنید یا فرش قرمز زیر پاهایتان پهن کنم

9 اسفند 1399 ساعت 17:10

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای کمیسیون عمران گفت: شماها آمده‌اید، کمک کنید، یا فرش قرمز زیرپایتان پهن کنم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای کمیسیون عمران گفت: شماها آمده‌اید، کمک کنید، یا فرش قرمز زیرپایتان پهن کنم.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز نشست بررسی آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی سخت به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، در این نشست حسین کلانتری به اقدامات انجام گرفته در شهر سی سخت پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله، در همان شب، ستاد بحران را تشکیل دادیم و همان شب تقسیم کار می‌شود و کمپ اسکان اضطراری را همان شب تشکیل دادیم.
وی افزود: در شهر زلزله زده سی سخت، 1000 خانه تخریب شد، و صدها خانه آسیب دیدند، در این وضعیت اقدامات خیلی خوبی انجام گرفت. گازهای این منازل را علمک به علمک چک کردم، چرا که در هزار نقطه احتمال انفجار وجود داشت. اما همان شب و در ساعات اولیه گاز، برق و آب را وصل شد. این کار بزرگی است.
وی با بیان اینکه بیان این حرف‌ها به این خاطر است که حق نظام جمهوری اسلامی ادا شود، افزود: سر فرصت همه حرف‌ها را خواهم زد.
کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه همه مسئولان کشور را روی این مسئله حساس کردیم، رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و سایر مسئولان مرتبط تماس تلفنی و پیگیر بودند. رئیس بنیاد مسکن، رئیس بحران و هلال احمر کشور، وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان در یک روز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند.
وی با بیان اینکه خیلی چیزها را شنیدم و می‌شنوم، تاکید کرد: حرف‌ها را به وقتش می‌زنم. 5 هزار چادر و 5 هزار بسته غذایی را توزیع کردیم. روزانه 15 هزار پرس نهار و شام گرم را توزیع می‌شود. وزارت کار 20 کامیون جنس وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
کلانتری گفت: به اندازه تمام منازل بسته‌های را آماده کرده‌ایم که با هماهنگی هلال احمر و به اسم دستگاه‌های دولتی کمک کننده، در بین مردم توزیع می‌شود، آن هم عادلانه.

بیشتر بخوانید:
جلسات ستاد بحران شهرستان دنا با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد 
جلسه ستاد بحران سی‌سخت با حضور مسئولان کشور 
نشست ستاد بحران شهرستان دنا با حضور محسن رضایی
نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به سی‌سخت


وی افزود: وقتی از مردم شهر زلزله زده سی سخت، دور هستم، برایم خیلی سخت است. ساعتی که آنجا نیستم، سخت می‌گذرد. من سه زلزله بزرگ را در سطح کشور تجربه کرده‌ام.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در اولین جلسه 500 میلیارد تومان برای شهر زلزله زده سی سخت در نظر گرفت، بخشی از آن تسهیلات بلاعوض و بخشی نیز تسهیلات بلند مدت خواهد بود.
کلانتری گفت: دولت کارش را در شهر سی سخت به نحو احسن انجام خواهد داد. ان شاء الله تا پایان تیرماه همه منازل به استحکام بیشتر و مقاوم ساخته می‌شود و این نظر دولت است. و مردم باید در مرداد ماه در خانه‌هایشان اسکان بپذیرند.
وی افزود: آقای مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای هر خانه تخریب شده، 10 میلیون تومان کمک کرده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به انتقادات اعضای کمیسیون عمران در حاشیه سفر به شهر زلزله زده سی سخت پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون عمران به شهر زلزله زده سی سخت سفر کردند، که معاون عمرانی استاندار، معاون بنده، همراه آنها بود. و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گرقت.
وی افزود: آن‌ها آماده‌اند، کمک کنند، یا فرش قرمز زیر پاهایشان پهن شود، آورده شما چیست؟ سازمان نوسازی مدارس، وزارت نیرو، سایر دستگاه‌های دولتی، هلال احمر، مدیریت بحران و... کارخودشان را انجام می‌دهند. دولت با تمام وجود پای کار بوده است.

بیشتر بخوانید:
انتقاد شدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از استاندار کهگیلویه و بویراحمد


کلانتری گفت: معاون رئیس جمهور، آقای مخبر از بیت رهبری را به استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت کردم، آن‌ها را رها کنم، من در شهر سی سخت بودم، آقای مخبر را همراهی می‌کردم و در این حالی بود که معاون عمرانی بنده که مربوط به کمیسیون عمران هم بوده، همراه آقایان بوده، سرکشی و بازدید کردند، جلسه هم برگزار شده و تمام امکانات لجستیکی هم در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه همه پای کار بودن، گفت: از سپاه، بسیج، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های خدمات رسان، هلال احمر، صدا و سیما، رسانه‌ها و... تشکر و قدردانی می‌کنم. الحمدالله یک همدلی و وحدت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. نماینده محترم ولی فقیه، مدیرکل اطلاعات،؛ سپاه و .. یک وحدت حاکمیتی وجود دارد.
کلانتری گفت: در شهر سی‌سخت کارها به خوبی انجام می‌گیرد، به لطف خداوند، خانه‌ها مقاوم‌تر احداث می‌شوند. بنیاد مسکن در 6 منطقه ستاد بازسازی تشکیل شده، و به محض تشکیل پرونده و امضاء، 10 میلیون تومان قسط اول اسکان موقت به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود.


کد مطلب: 431397

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431397/واکنش-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-انتقادات-اعضای-کمیسیون-عمران-آمده-اید-کمک-کنید-یا-فرش-قرمز-زیر-پاهایتان-پهن-کنم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1