کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد؛

کمک به زلزله‌زدگان تنها از طریق مراجع رسمی 

6 اسفند 1399 ساعت 23:45

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کمک به مردم زلزله زده دنا تنها از طریق مراجع رسمی انجام شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کمک به مردم زلزله زده دنا تنها از طریق مراجع رسمی انجام شود.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری با اشاره به اینکه زلزله حادثه‌ای غیر مترقبه است، عنوان کرد: همواره خداوند را از بابت اینکه تلفات جانی نداشتیم شاکر هستیم.
وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت بحران از همان دقایق اولیه زلزله علاوه بر امداد رسانی نسبت به پاکسازی محیط و راه اندازی اسکان اضطراری اقدام کردند، گفت: توزیع چادر و سایر اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان، پخش غذای گرم بین مردم و سایر خدمات همواره ادامه دارد.
کلانتری مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را بازسازی خانه‌های مردم برشمرد و افزود: ستاد بازسازی براساس مصوبه هیئت دولت امروز به صورت رسمی عملیات اجرایی ساخت خانه های زلزله زدگان را آغاز کرد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ستاد بازسازی در ۵ شعبه مشغول به فعالیت است،  بیان کرد: بانک اطلاعاتی از اسامی افرادی که خانه‌های آنها تخریب شده در یک سامانه ثبت شده است و مردم به صورت پیامکی برای تشکیل پرونده مطلع می شوند.
وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم اصل اساسی و پایه ای در کار ما است، تاکید کرد: نباید ذهن مردم را از نیازهای اصلی به سمت نیازهای فرعی منحرف کرد.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، گفت: هلال احمر و بنیاد مستضعفان به صورت قانونی و رسمی در قالب کمپین‌هایی نسبت به جمع آوری کمک‌های مردمی اقدام می کنند.
استاندار با اشاره به اینکه بخش زیادی از مردم و نهادها برای جمع آوری کمک‌ها تلاش می کنند، تصریح کرد: اما در این بین برخی در این وضعیت سوء نیت دارند که دستگاه قضا به جد این موضوع را پیگیری می کند.
کلانتری از مردم نوع‌دوست کشور و به ویژه استان خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاه‌برداران، کمک@های خود به زلزله زدگان استان کهکیلویه و بویر احمد را فقط در اختیار مراجع رسمی قرار دهند.
 


کد مطلب: 431298

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431298/کمک-زلزله-زدگان-تنها-طریق-مراجع-رسمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1