تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۴۳۱۲۸۱
بررسی‌ها نشان می‌دهد

جولان زلزله، سرما و کرونا در آوارهای سی‌سخت

۰
جولان زلزله، سرما و کرونا در آوارهای سی‌سخت
کبنا ؛احتمال شروع موج چهارم شیوع کرونا، کهگیلویه و بویراحمد را در آستانه یک بحران جدی قرار داده است. اما این روزها شرایط شهرستان دنا به سبب وقوع زلزله بسیار متفاوت بوده و سرما، بارش برف، نبودن سرپناه و کرونا زندگی مردم را دشوار کرده است.
 به گزارش کبنا، وقوع زلزله پنج و ۶ دهم ریشتری سی سخت، در ۲۹ بهمن ماه خسارت‌های فراوانی به منازل مسکونی مردم شهرستان دنا وارد کرد و سبب شد خانه‌های بسیاری از آنها تخریب و نیاز به نوسازی و بازسازی داشته باشد.
ایرنا نوشت: این روزها به دلیل احتمال شیوع نوع انگلیسی کرونا، امن‌ترین مکان خانه محسوب می‌شود اما نابودی منازل، سی سختی‌ها را به خیابان‌ها کشاند و مامن امن آن‌ها نابود شد.
 هم اینک حدود یک هفته از زلزله سی سخت می‌گذرد و با تلاش دولتمردان کار اسکان اضطراری زلزله زدگان در چادرها پایان یافته است.
 سرمای شهرستان زلزله زده دنا و شهر سی سخت تا منفی پنج درجه هم می‌رسد و این مردمان مجبورند در این چادرها شب را به صبح برسانند.
 در این شرایط استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم است و نباید بگذاریم بحران زلزله، بحران دیگری از جنس کرونا انگلیسی به همراه بیاورد.
 مردم همدل و همراه استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌های کشور از همان دقایق نخست وقوع زلزله به کمک زلزله زدگان شتافتند.
 از سوی دیگر ویروس منحوس کرونا در سراسر استان جولان می‌دهد و سی سخت از این امر مستثنی نیست.
 در روزهای گذشته ۴ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد جانشان را از دست داده‌اند و این نشان دهنده روند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همراهی و همدلی مردم استان و هم میهنان با مردم زلزله زده سی سخت تحسین برانگیز است اما ضروری است وسایل و اقلام کمکی جمع آوری شده توسط مردم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توزیع شود.
 پرویز یزدان پناه افزود: افزایش نمونه گیری کووید ۱۹ در شهر سی سخت باید مد نظر قرار بگیرد به دلیل شرایط ایجاد شده در شهر سی سخت باید میزان رعایت اصول بهداشتی افزایش و تجمعات کاهش یابد.
 وی ادامه داد: مسئولان به دلیل رفت و آمد بسیار نیز باید تحت تکرار تست قرار بگیرند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیماران کرونایی شهر سی سخت به مرکز استان اعزام می‌شوند و در نقاهتگاه‌های معین تحت قرنطینه قرار می‌گیرند. 
  
وی ادامه داد: بیشتر شهرهای استان خوزستان دچار کرونای انگلیسی شده‌اند و چون کهگیلویه و بویراحمد در نزدیکی استان خوزستان قرار دارد و کمک‌هایی از مردم خوزستان نیز به شهر سی سخت داشته‌ایم.
 با این اوصاف احتمال ورود ویروس انگلیسی به استان بسیار بالا است که همکاری و همراهی مردم در رعایت اصول بهداشتی را می‌طلبد.
 یزدان پناه با اشاره به اینکه کار اصلی بهداشت و درمان سلامت مردم است، عنوان کرد: همه نیروهای بهداشتی و درمانی موظف هستند که تنها بر روی موضوع بهداشت و درمان تمرکز نموده و تمام تلاش خود را به کار گیرد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعداد ۶۵ هزار عدد ماسک سه لایه در شهر سی سخت توزیع شد.
 جلال پورانفرد افزود: این تعداد ماسک به ارزش ۵۲ میلیون تومان خریداری و از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا بین همشهریان شهر سی سخت توزیع شد و هر خانواده یک بسته ۵۰ عددی ماسک را تحویل گرفت.
زلزله‌ با ریشترهای مختلف همچنان شهر سی‌سخت و یاسوج را می‌لرزاند، چهارشنبه (6 اسفند 99) ساعت ۱۲ و ۲۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه سی‌سخت لرزید. برخی ساختمان‌ها شدیداً تخریب شدند و این زلزله 13 مصدوم داشت.
برخی منازل سی‌سخت در زلزله ۴.۵ ریشتری امروز آسیب دیدند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زلزله چهار و پنج دهم ریشتری ظهر امروز چهارشنبه در سی سخت تعدادی از منازل این شهر باز هم دچار خسارت شدند.
 حسین کلانتری اظهار داشت: هم اکنون و همزمان با وقوع زمین لرزه ۴ و ۵ دهم ریشتری در کوچه‌ها و خیابانهای سی سخت خانه به خانه بازید و از نزدیک و حضوری وضعیت مردم زلزله زده بررسی می‌شود.
 وی تصریح کرد: هدف این است که چهره به چهره با مردم گفت‌وگو کنیم و از وضعیت آنها مطلع شویم.
 کلانتری عنوان کرد: تیم ارزیاب در محل همچنان حضور دارند و خسارت‌های زلزله امروز پس از بررسی‌ها بصورت دقیق اعلام خواهد شد.
بنا براین گزارش، خدمات دولت به مردم زلزله زده سی سخت همچنان ادامه دارد و دولت اعلام کرده تا پایان یافتن این بحران در کنار مردم زلزله زده سی سخت خواهد ماند.
بر اساس آخرین اطلاعات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌زدگان شهرستان دنا به وسایلی همچون اجاق گاز، بخاری، پتو، لوازم‌خانه، موکت، مواد خوراکی، ست‌های بهداشتی و کانکس نیاز دارند.
  
 زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.
 براساس این گزارش، زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است. این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳ نفر مجروح برجای گذاشته است.  ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.  شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1