تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۴۳۱۲۷۱
چهارشنبه ۶ اسفند؛

جان باختن ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا / آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر کووید-۱۹

۰
آمار جدید کرونا در ایران؛ ۷۳ فوتی جدید در کشور طی 24 ساعت گذشته
کبنا ؛سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا خبر داد.
به گزارش کبنا، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۶ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۶ نفر از آنها بستری شدند.
وی عنوان کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۷۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۷۳۶ نفر رسید.
لاری عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۵۳نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سه هزار و ۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد:  تا کنون ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند. 
لاری هشدار داد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر کووید-۱۹

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شواهد نشان می‌دهد که شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در مردان بیش از زنان اسن و برخی ویژگی‌های بیولوژیک، مردان را در ابتلا به کووید-۱۹ آسیب پذیرتر از زنان می‌کند.
 دکتر سیما سادات لاری گفت: از اول تا هفتم اسفند ماه به عنوان هفته سلامت مردان نامگذاری شده است و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، شعار امسال این هفته «همه‌گیری کرونا، توجه بیشتر به سلامتی مردان» است.
وی افزود: گرچه ابتلا به کرونا مختص جنسیت خاصی نیست اما شواهد نشان می‌دهد که شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در مردان بیش از زنان است و برخی ویژگی‌های بیولوژیک، مردان را در ابتلا به کووید-۱۹ آسیب پذیرتر از زنان می‌کند.
لاری ادامه داد: از طرفی مسئولیت شغلی مردان و حضور بیشتر آنان در اجتماع و محیط های پرخطر می‌تواند از دلایل مهم ابتلای بیشتر مردان به کرونا باشد. هفته سلامت مردان فرصت مغتنمی برای ارتقای سواد سلامت و افزایش آگاهی، هوشیاری و ترغیب مردان به حفاظت بیشتر از خود در برابر کووید-۱۹ است.
وی گفت: جای خوشحالی است که آخرین روز این هفته در سال جاری، مصادف با میلاد حضرت علی (ع) و روز گرامیداشت مقام پدر است. ضمن عرض تبریک این روز به کلیه مردان و پدران کشور به ویژه مردان شاغل در نظام سلامت از تلاش‌شان در جبهه نبرد علیه کووید-۱۹ تشکر می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1