کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد:

کمبود کود شیمیایی در بخش لوداب صدای کشاورزان را درآورد

4 اسفند 1399 ساعت 20:53

کمبود کود شیمیایی، خرید و فروش آن در بازار آزاد به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰هزار تومان ، هیچ سنخیتی با درآمد کشاورزان ندارد و چنین افزایش قیمتی ضربه بزرگی به بخش کشاورزی در این بخش محسوب می شود. مجموعه این عوامل موجب اعتراض شدید کشاورزان لودابی شده است.


کمبود کود شیمیایی، خرید و فروش آن در بازار آزاد به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، هیچ سنخیتی با درآمد کشاورزان ندارد و چنین افزایش قیمتی ضربه بزرگی به بخش کشاورزی، در بخش لوداب محسوب می شود. مجموعه این عوامل موجب اعتراض شدید کشاورزان این منطقه شده است.
به گزارش کبنانیوز از لوداب، یکی از حوزه‌هایی که بسیاری از مردم بخش لوداب در آن فعالیت دارند و نقش بسزایی در تامین نیازهای اولیه مردم این بخش و استان دارد، حوزه کشاورزی است، که یکی از منابع درآمدی مردم در این منطقه‌ی محروم نیز محسوب می شود و همچنین رابطه مستقیم این حوزه با حوزه دامداری در تأمین علوفه مورد نیاز دام باعث افزایش اهمیت، بیش از پیش آن شده است.
اما موفقیت در این عرصه نیازمند یک سری برنامه‌ریزی‌های دقیق و در اختیار قرار دادن امکانات و ارائه خدمات مختلفی همچون سموم و کود شیمیایی به کشاورزان این بخش است.
متاسفانه چند ماهی است که صدای مردم این بخش و انتقاد شدید کشاورزان را می‌شنویم که از گران شدن و کمبود کود شیمیایی در این حوزه خبر می‌دهند.
یکی از کشاوزان فعال در این بخش بحران کمبود کود شیمیایی را موجب از بین رفتن محصولات کاشته شده‌ی کشاورزی در این منطقه عنوان کرد. 
یکی دیگر از کشاورزان نیز نسبت به توزیع ناعادلانه کود در جهاد کشاورزی را باعث کمبود کود می‌داند این در حالی است، برخی از کشاورزان به دلیل کمبود کود شیمیایی از کشت زمین‌های کشاورزی خود صرف نظر کرده‌اند.
کمبود کودشیمیایی، خرید و فروش آن در بازار آزاد به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰هزار تومان در بخش لوداب چند سوال بزرگ را در اذهان تداعی می‌کند. یکی اینکه کودهایی که در بازار آزاد با قیمت گزاف به دست کشاورزان این بخش می‌رسد از کجا تهیه می‌شوند؟
و سوال دوم: چرا نهادهای نطارتی و مرتبط نسبت به توزیع عادلانه کود شیمایی اقدام نمی‌کنند و جلوی دلالی در این حوزه را نمی‌گیرند. 


کد مطلب: 431184

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431184/کمبود-کود-شیمیایی-بخش-لوداب-صدای-کشاورزان-درآورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1