تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۳۰۹۲۸
واکنش عضو هئیت منصفه دادگاه مطبوعات به عدم دعوت رسانه‌ها در جلسات استانداری؛

سلب آزادی از رسانه‌ها مانند گرفتن ماهی زنده از آب است / آقای استاندار عملکرد مدت مدیریت خود را واقع بینانه و بدون مبالغه و آمار غیر واقعی گزارش دهد

۱۱
۰
سلب آزادی از رسانه‌ها مانند گرفتن ماهی زنده از آب است /  آقای استاندار عملکرد مدت مدیریت خود را واقع بینانه و بدون مبالغه و آمار غیر واقعی گزارش دهد
کبنا ؛حبیب الله پیشوا در واکنش به عدم دعوت خبرنگاران و رسانه‌های منتقد در جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرار نیست که رسانه مدیحه سرا، تمجیدگو و تشویق کننده صاحبان قدرت و ثروت باشد.
حبیب الله پیشوا مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی بشار نیوز، وکیل پایه یک دادگستری و عضو فعال و با سابقه هئیت منصفه در دادگاه مطبوعات در خصوص عدم اجازه ورود خبرنگاران سایت کبنا نیوز به جلسات استانداری به دلیل نقد عملکرد استاندار در گفت‌وگویی با خبرنگاران، اظهارداشت: از انتشار این مطلب یعنی ممانعت از ورود خبرنگار سایت کبنا نیوز در سایت‌های خبری استان متعجب شدم.
 پیشوا گفت: این اقدام از جانب هر شخصی با هر موقعیت و مقامی که باشد نافی آزادی رسانه و محکوم به بطلان است.
 وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: مطابق اصل ۲۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل بر آزادی رسانه‌هاست، مطابق ماده ۶ قانون مطبوعات حدود، ثغور و مبانی آزادی مطبوعات و رسانه خبری مشخص شده‌است و تا زمانیکه رسانه‌ها مبانی دین مبین اسلام، حقوق عمومی و حریم شخصی افراد خللی وارد نکنند احدی نمی‌تواند به جهت ارائه تحلیل و گزارش و یا ابراز نقطه نظر، انتقاد، پرسشگری و مطالبه گری توسط رسانه‌ها مانع و محدود کننده فعالیت آنان گردد.
 وی گفت: وظیفه ذاتی رسانه طبق ماده ۲ قانون مطبوعات روشن ساختن ذهن مردم و تنویر افکار عمومی، بالابردن سطح معلومات و دانش مردم از طریق انتقاد، پرسشگری و مطالبه گری است.
 پیشوا افزود: اگر این وظایف از طریق اعمال محدودیت با توسل به موقعیت اداری و مالی سلب گردد همانند گرفتن ماهی زنده از آب است.
 عضو هئیت منصفه دادگاه مطبوعات تصریح کرد: قانونگذار آنقدر برای رسانه بعنوان یکی از ارکان دموکراسی اهمیت و ارزش قائل است که رسیدگی به جرم رسانه‌ها را هم طراز با جرم سیاسی اعلام و مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی، دادگاه در موقع رسیدگی به جرائم رسانه‌ای بدون حضور هئیت منصفه اعتبار و صلاحیت رسیدگی ندارد.
 حبیب الله پیشوا بیان کرد: قرار نیست که رسانه مدیحه سرا، تمجیدگو و تشویق کننده صاحبان قدرت و ثروت باشد.
 وی گفت: ان شاء الله این مطلب که استاندار چنین دستوری داده‌است، صحت نداشته باشد واگر صحت دارد بجای صدور چنین دستوراتی و یا ایجاد محدودیت‌های برای رسانه‌ها، آقای استاندار عملکرد مدت مدیریت خود را بر این استان محروم، اما واقع بینانه و بدون مبالغه و آمار غیر واقعی را ارائه فرمائید.
 پیشوا گفت: شفاف سازی شود که در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، محرومیت، فقر، بیکاری، پرداخت مطالبات پیمانکاران توسط دستگاهای زیر مجموعه و دهها مورد دیگر چه کاری صورت گرفته‌است؟
 وی تاکید کرد: اجازه بدهید رسانه به وظیفه قانونی‌اش عمل کند، تهدید و عدم امنیت شغلی خبرنگار و سایر مسئولین رسانه زیبنده هیچ مسئولی نیست.
 وی در ادامه بیان کرد: انتظار اصحاب رسانه آن بوده که آقای استاندار و یا مسئول روابط عمومی استانداری حامی و پشتیبان آنان باشند تا.. الذی علم بالقلم..  ویا.. ن والقلم و مایسطرون. در جامعه اسلامی را به عینه شاهد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دالون
Iran, Islamic Republic of
&&&
کارمند
Iran, Islamic Republic of
اقای پیشوا لفطا باعث جنگ و تفرقه توی استان ما نشو استاندار ما بهترین استاندار هست با عملکرد خوب و بالا ما راضی هستیم ما افرادی به امثال شما ناراضی هستیم که استان جنجال میندازی توشش لطفا تذکر میدم ادامه ندید شما یه وکیل هستی بهتر پروندهات رسیدگی کنی
Iran, Islamic Republic of
&&&
&
Iran, Islamic Republic of
&&&
بهروزی
Iran, Islamic Republic of
&&&&
Iran, Islamic Republic of
***
احمدی
Iran, Islamic Republic of
&&&&&
کانون
Iran, Islamic Republic of
&&&
خخخ
Iran, Islamic Republic of
برادر برو عملکرد خودت را نقد و بررسی کن
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
استاندار پاسخ دهد و پشت قضیه زلزله قایم نشه
Iran, Islamic Republic of
عامو شما این استان با حرفهای و دخالتهات به حرج مرج کشیدی اصلا شغل اداری شما چیست یه وکیل ساده ای هستی برو دنبال پروندهات
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1