تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۳۰۶۸۰
امام جمعه یاسوج؛

کارخانه‌ها به افراد بی‌لیاقت واگذار نشوند / بی‌راهه رفتن بخش خصوصی مساوی با تعطیلی کارخانه‌ها

۰
کارخانه‌ها به افراد بی‌لیاقت واگذار نشوند / بی‌راهه رفتن بخش خصوصی مساوی با تعطیلی کارخانه‌ها
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: قرار بوده ظرفیت ها در قالب بخش خصوصی در دست افراد قرار گیرد و موجب رونق شود که چنین نشد و بیشتر کارخانه‌ها تعطیل شد.
به گزارش کبنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: حضرت امیر در خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه می‌فرماید دنیا به انسان هر کسی که باشد و هر جا که باشد و هر ثروتی که داشته باشد پشت می‌کند دنیا دارفانی است و وداع خود را با مرگ به انسان اعلام می‌کنیم و آخرت و مرگ به استقبال انسان می‌‌آید.
وی ادامه داد: در این خطبه آمده است امروز روز کار و ذخیره‌سازی و فردا روز مسابقه است روزی که اعمال را بخوانند و روز نمره دادن است و آن کسی در مسابقه پیروز می‌شود بهشت را مقابل خود خواهد دید و باید در تقوا و عمل خیر و کار درست سبقت گرفت و آن‌هایی که جا ماندند کسانی هستند که اهل نماز نبوده و نیستند اهل حلال و حرام نیستند که این‌ها جاماندگان و ته ماندگان بوده و جای ‌آن‌ها در آتش جهنم است و هر کسی که توبه و استغفار کند دنیا دار فرصت و توبه است قبل از این که مرگ فرا برسد باید کاری کرد.
وی گفت: دنیا بهشت انسان کافر است این دنیا برای انسان پاک و مومن زندان و عالم آخرت بهشت است.
این استاد حوزه‌های علمیه به ادله معاد اشاره کرد و گفت: خداوند دائم انسان را متذکر به عالم برزخ و قیامت می‌کند که یکی از اصول دین ماست یکی از اوصاف خداوند عدل است که یکی از اصول مذهب شیعه عدل است دنیا ظرفیت پاسخگویی به اعمال انسان را ندارد عده ای در این دنیا خیانت و جنایت می کنند و بدون مجازات از این دنیا می‌روند که بر اساس عدل و عدالت خداوندی در سرای باقی مجازات خواهد شد.
وی گفت: جهان دیگری باید باشد که انسان جنایتکار مجازات و مکافات خود را ببیند و همچنین یک انسان در این دنیا برای ناموس و دین و مردم جان خو‌د را از دست می‌دهد که اجر و پاداش خود را در آن دنیا از خدا خواهد گرفت و عدالت خداوند که حاکم بر نظام آفرینش است اقتضا می‌کند تا جهان دیگری باشد تا انسان‌ها پاداش خیر و مجازات اعمال خود را بر اساس عدالت خداوندی ببینند.



آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت های مختلف اشاره و با تبریک ماه رجب این ماه را ماه فضیلت دانست  که بنا به فرموده پیامبر ماه بزرگ خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و هر کسی یک روز از این ماه را روزه بگیرد ثواب بزرگی نصیب او خواهد شد و به فرموده امام کاظم(ع) رجب نهری در بهشت است و اگر کسی در این ماه روزه بگیرد از آن نهر می‌نوشد رجب ماه استغفار است.
نماینده ولی فقیه در ادامه به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: این راه پیروزی و غلبه بر توطئه دشمن است بنا به فرموده رهبری بر اساس همین اقتصاد مقاومتی است که باید به رشد بالندگی چنان برسیم که تحریم دشمن ناکارآمد شود و ظرفیت این اقتصاد در کشور فراهم است آب و زمین و کشاورزی و معادن و منابع و مهم تر از همه انسان های توسعه یافته برای این کار داریم.
حسینی گفت: راز مقاومت انقلاب ما در این ۴۲ساله اخیر به رغم همه فشارها همین ظرفیت‌های موجود است اما باید از این ظرفیت‌ها درست استفاده کرد و افراد دلسوز و عاقل را روی کار بیاوریم متاسفانه قرار بوده ظرفیت ها در قالب بخش خصوصی در دست افراد قرار گیرد و موجب رونق شود که چنین نشد و بیشتر کارخانه‌ها تعطیل شد.
وی ادامه داد: برخی افراد تحصیلات عالیه ندارند اما دلسوزانه پای طرح ها ایستاده‌اند طرح خیلی تسهیلات بالایی نداشته اما دلسوزی فرد موجب رونق شده بود ولی گاهی طرح های بزرگی را دست برخی افراد می‌گذاریم که به دلیل عدم دلسوزی و بی‌توجهی تعطیل می‌شوند باید درست عمل کنیم و آدم های دلسوز پای کار بیایند.
امام جمعه یاسوج گفت: رهبری فرمود در حوزه نظامی دیگر تهدید دشمن بی اثر است که در اقتصاد هم باید به گونه ای کار کنیم تا تهدید دشمن بی خاصیت شود کارهای بزرگی انجام شده که اگر این کارها نبود در مقابل تحریم دشمن تاب ایستادگی نداشتیم.
وی افزود: باید از کسانی که بسترها را فراهم کرده و تولید و اشتغال ایجاد می کنند حمایت کرد و آن‌ها را مورد تشویق قرار دهیم باید کارآفرینان را حمایت کرد و اجازه تضعیف نظام اسلامی را در مقابل دشمن ندهیم.
نماینده ولی‌فقیه گفت: اسلام ناب محمدی با ظلم و ستم و استبداد مخالف است و اسلام امریکایی و انگلیسی اسلام تسلیم در برابر ظلم است که نمونه آن را در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می‌بینید.
حسینی از حضور مردم در حماسه جشن انقلاب و رژه خودرویی قدردانی کرد و گفت: شرایط کرونایی بود اما مردم به عشق انقلاب و شهدا و سرافرازی کشور به میدان آمدند و کار جدید و بدیعی بود و کرونا هم نتوانست جلوی جشن ملت را بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
فایل های مرتبط
1