کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر اطلاعات:

عامل تدارکات ترور شهید فخری‌زاده عضو نیروهای مسلح بود

21 بهمن 1399 ساعت 12:44

وزیر اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی گفت: ۵ روز قبل از ترور شهید فخری‌زاده مکان ترور را می‌دانستیم و فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از نیروهای مسلح بود.


وزیر اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی گفت: ۵ روز قبل از ترور شهید فخری‌زاده مکان ترور را می‌دانستیم و فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از نیروهای مسلح بود.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری‌آنلاین، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، گفت: متأسفانه بیشترین هجمه‌ها در این مدت از خودی‌ها به وزارت اطلاعات بوده و تنها دو ساعت بعد از شهادت شهید فخری‌زاده شروع کردند به تخریب وزارت اطلاعات، اما بعد از اینکه ما اطلاعاتمان را اعلام کردیم که دو ماه قبل به آن‌ها گفته بودیم دشمنان در این منطقه کار اطلاعاتی انجام داده‌اند و می‌خواهند عملیات انجام دهند، باز برخی شروع به انتقاد کردند که چرا وزارت اطلاعات که محل و زمان اقدام تروریستی را می‌دانست، جلوی این حرکت را نگرفت.
حجت‌الاسلام علوی افزود: ما کی گفتیم چه زمانی این کار تروریستی انجام می‌شود، ما فقط به آن‌ها اعلام کردیم چه محل‌هایی مورد هدف آن‌ها برای انجام عملیاتشان است. ۵ روز قبل از ترور شهید فخری‌زاده مکان ترور را می‌دانستیم. فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود و ما در این حوزه نمی‌توانیم کار اطلاعاتی انجام دهیم.
وی در ادامه به اقدام‌های وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: ما با حرکت اطلاعاتی قوی توانستیم سرکرده گروه تروریستی را که اقدام‌های تروریستی علیه ملت ما در فارس و برخی استان‌ها انجام داده بود، به کشور برگردانیم؛ همچنین با دلالان ارز و قاچاقچیان دارو مقابله کنیم و آن‌ها را زیر ضربه ببریم و نیز جاسوسان با سابقه ۱۰_ ۱۵ سال را در مراکز حساس شناسایی و دستگیر کنیم.
وی در ادامه درباره تبلیغات برای جذب نیرو از داخل کشور برای سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه نیز گفت: سرویس‌هایی جاسوسی به صورت یک اتحادیه دست به دست هم دادند و علیه کشور ما هماهنگ همکاری می‌کنند.
علوی افزود: آن‌ها با انگیزه و با تمام تلاش علیه ما اقدام می‌کنند و از طریق فضای مجازی و سایر روش‌ها به دنبال فعالان عرصه علمی، فرهنگی و اقتصادی هستند تا با پوشش همان عرصه با این افراد ارتباط برقرار کرده تا این افراد را در دام خود بیندازند.
وزیر اطلاعات در ادامه همچنین با بیان اینکه متأسفانه حرف‌های ما را تحریف می‌کنند و بر اساس همان تحریف‌ها، تحلیل ارائه می‌دهند، گفت: برخی با تحریف گفته‌ها و سخنان ما شروع به تحقیق و تحلیل‌های نادرست می‌کنند. گفتند علوی به آقای روحانی گفته است کار اطلاعاتی بلد نیست و گفته به مادرت حضرت فاطمه توسل کن و مسئولیت را قبول کن، من سوابق گسترده‌ای در حوزه امنیتی دارم و رئیس جمهوری با توجه به شناختی که از من و سابقه من داشتند، مسئولیت را به من پیشنهاد دادند.


کد مطلب: 430589

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430589/عامل-تدارکات-ترور-شهید-فخری-زاده-عضو-نیروهای-مسلح

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1