کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر درمان استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

انتقاد رسانه‌ها حرکت رو به جلو است / دهدشت صاحب بیمارستان 32 تختخوابی تأمین اجتماعی می‌شود / 12 میلیارد در زمینه کرونا هزینه کردیم

20 بهمن 1399 ساعت 15:03

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان 32 تختخوابی تأمین اجتماعی در شهرستان کهگیلویه احداث می‌شود.


مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان 32 تختخوابی تأمین اجتماعی در شهرستان کهگیلویه احداث می‌شود.
به گزارش کبنا از یاسوج، دکتر اصغر بهور صبح امروز (۲۰ بهمن ۹۹) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان مدیریت خدمات درمان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه‌ی فجر از زحمات رسانه و اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: رسانه از دوران انقلاب نقش پررنگی داشته و امروزه نقش اصحاب رسانه بر هیچکس پوشیده نیست و تا رسانه نباشد، تا انتقاد نباشد مسئولین حرکتی نخواهند کرد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد اهداف این سازمان اینگونه گفت: ما سه اهدف اصلی داریم و برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنیم. اولاً؛ شهرستان کهگیلویه مظلوم واقع شده است و بعد از ۲۵ سال (سال ۷۷ تا سال ۹۹) هنوز فقط یک درمانگاه دارد که درمانگاه پلی تکنیک هم نشده است. کل جمعیت بیمه شده کهگیلویه ۶۰ هزار نفر است (بدون توجه به آمار پنهان که سرپرست خانوار در شهرهای صنعتی عسلویه و اصفهان کار می‌کنند) که برای ساختن بیمارستان ۳۲ تختخوابی باید جمعیت ۷۰ هزار نفر باشد و با رایزنی و صحبت‌های انجام شد که با مرکز و مسئولان مربوطه انجام گرفته، قرار شده  آن ۱۰ هزار نفر کمبود جمعیت بخشیده شود و دهدشت صاحب یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی شود.
وی ادامه داد: دوماً؛ در تلاشیم که در یاسوج از بیمارستان ۵۶ تختخوابی به ۹۶ تختخواب برسیم و یک بیمارستان ناحیه‌ای داشته باشیم. برای توسعه بیمارستان شهدای گمنام قرار است در بهمن و اسفند کلنگ کار را بزنیم که 19/5 میلیارد تومان اعتبار برای فاز دوم این کار در نظر گرفته شده است.
بهور در مورد هدف سوم خود، اظهار داشت: جمعیت سی سخت با پاتاوه حدود ۱۷ هزار نفر است و طرح ما برای سی سخت، احداث مجتمع رفاهی است و این طرح در دست بررسی است. سی سخت زمینه گردشگری و تفریحی و بوم گردی دارد و  ما می‌توانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و این طرح را اجرا کنیم. که این مجموعه شامل امکانات و خدمات فرهنگی، رفاهی، تفریحی، ورزشی ست.
اصغر بهور در مورد شهرهایی که درمانگاه ندارند، گفت: ما طرحی را ارائه دادیم مبنی بر اینکه  در شهرهایی که درمانگاه ندارند، مانند؛ چرام، بهمئی، مارگون و... بیماران در مراکز دانشگاهی درمان شوند و فرانشیز صفر شود. یعنی خدمات رایگان دریافت کنند.
بهور به نسخه‌ی الکترونیک نیز اشاره کرد و گفت: از اول اسفند ماه دفترچه‌های درمانی حذف می‌شوند و به جای آن شخص با کارت ملی یا شناسنامه از خدمات درمان استفاده می‌کند. استفاده از نسخه‌های الکترونیک باعث بهتر شدن خدمات مراکز، دسترسی بهتر و آسان‌تر به هویت بیمار، بالا رفتن سرعت کار و انتقال کمتر آلودگی در ایام کرونا می‌شود. و برای مراکزی که با تأمین اجتماعی قرارداد ندارند. هم تدابیری اندیشیده شده است.
وی اضافه کرد: در ایام کرونا و بعد از رد شدن از موج  قرمز و حرکت به سوی موج نارنجی و زرد خدمات ما بهتر شده و ما ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان مبتلایان به کرونا را پرداخت می‌کنیم و در این ایام کرونا ما ۱۲ میلیارد تومان در زمینه‌ی کرونا هزینه کردیم.


کد مطلب: 430543

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430543/انتقاد-رسانه-ها-حرکت-رو-جلو-دهدشت-صاحب-بیمارستان-32-تختخوابی-تأمین-اجتماعی-می-شود-12-میلیارد-زمینه-کرونا-هزینه-کردیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1