کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیزدهمین ایثار ماندگار در استان؛

اهدای ۳ عضو بدن جوان مرگ مغزی در یاسوج

17 بهمن 1399 ساعت 19:14

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای ۳ عضو بدن یک جوان مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای ۳ عضو بدن یک جوان مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، علی ملک پور روز جمعه (17 بهمن 1399) اظهار داشت: این اعضا شامل ۲ کلیه و کبد متعلق به یک جوان ۲۶ ساله است.
وی افزود: مرحوم جلال رست در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری بود.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیمار با رضایت خانواده نوع دوستش به ‌اتاق عمل بیمارستان امام سجاد یاسوج انتقال یافت تا برداشت اعضا انجام پذیرد.
ملک پور ابراز داشت: با تلاش تیم‌های پیوند اعضای دانشگاه‌های علوم پزشکی یاسوج و شیراز ۲ کلیه و کبد مرحوم از بدنش جدا و برای پیوند به بیمارستان ابن سینا شیراز انتقال یافت.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سیزدهمین مورد از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از ابتدای امسال تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد است.
ملک پور اظهار امیدواری کرد که این فرهنگ نیکو، بیش از پیش در این منطقه نهادینه شود.
اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تاکنون جان ۴۴۰ بیمار را نجات داده است.
سید سینا سعیدی؛ مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز ضمن تشکر از خانواده محترم و ایثار گرِ رست گفت: با حضور  تیم پیوند اعضاء بیمارستان فوق تخصصی ابوعلی‌سینا شیراز و همکاری تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در بامداد پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۹، برداشت کلیه ها و کبد این جوان عزیز انجام شد تا در مرکز فوق تخصصی پیوند ابوعلی سینا شیراز به بیماران نیازمند پیوند زده شود و به آنها جان تازه ای بخشد.
افزون بر پنج هزار نفر از مردم نوعدوست کهگیلویه و بویراحمد فرم اهدای عضو پس از مرگ را تکمیل کرده ‌اند.


کد مطلب: 430437

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430437/اهدای-۳-عضو-بدن-جوان-مرگ-مغزی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1