کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای اداری شهرستان چرام مطرح شد

بخش‌های مرده اداره‌ای که زنده شد / 90 هزار مترمربع زمین تعاون روستایی در دست ادارات

11 بهمن 1399 ساعت 9:25

جلسه شورای اداری شهرستان چرام با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس، یک مهمان خاص داشت؛ قدرت‌الله ویسی، مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد مهمان این نشست بود تا یک بخش مرده و بی‌تحرک را بعد از سال‌ها زنده و پویا کند.


جلسه شورای اداری شهرستان چرام با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس، یک مهمان خاص داشت؛ قدرت‌الله ویسی، مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد مهمان این نشست بود تا یک بخش مرده و بی‌تحرک را بعد از سال‌ها زنده و پویا کند.
به گزارش کبنا، ویسی در این نشست، با هوشمندی خاصی در جلوی نمایندگان دو قوه مقننه و مجریه، دغدغه‌هایی را مطرح کرد که کاملاً فراموش شدند و تا قبل از ویسی، مدافعی نداشتند.
او با ارائه گزارشی از عملکرد خود در توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی و تأمین و توزیع نفت سفید به روستاییان، تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی را به عنوان یک مطالبه عمومی و مردمی مطرح کرد و پای نماینده مردم در مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان را به این موضوع باز کرد تا شهرستان چرام از ظرفیت تعاونی‌های روستایی و تشکل‌های حوزه زنان به نفع تولید و اقتصاد آن منطقه بهره ببرد.

   

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد راه‌اندازی بازارچه‌های مستقیم فروش محصولات از تولید به مصرف را یک حلقه مفقوده در رونق تولیدات کشاورزی چرام دانست و توضیح داد: به منظور حمایت از قشر آسیب‌پذیر و مصرف کنندگان، راه‌اندازی غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و بازارچه روستایی در این شهرستان ضروری است که از نماینده مردم و سایر دستگاهها از جمله سازمان صمت و شهرداری انتظار همکاری و همراهی داریم.

بیشتر بخوانید:

موحد: مدیران شانه خالی نکنند فریاد بزنند / فصل پشت‌میزی نیست به دنبال اعتبار بروید

ویسی همچنین پیشنهاد داد با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرستان چرام در زمینه کشت و تولید محصولات زراعی و باغی، شرکت تعاونی باغداران تشکیل شود.
او همچنین گفت: که تعاون روستایی آمادگی کامل برای اخذ مجوز تعاونی باغداران را دارد چرا که از طریق اتحادیه باغداران کشور می‌توان خدمات خوبی به باغداران چرامی ارائه کرد.

    
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد دیگری هم داشت و خطاب به فرماندار و نماینده مردم چرام گفت:  هر سال محصولات کشاورزی به ویژه گندم و کلزا توسط تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می‌شود اما متاسفانه در شهرستان چرام، انبار ذخیره این کالاهای استراتژیک به حالت روباز است که به لحاظ پدافند غیرعامل و خطراتی چون بارش باران، گرمای آفتاب و کاهش روغن کلزا، گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها نیازمند تخصیص اعتبار برای سرپوش کردن این انبارها هستیم.
ویسی همچنین با اشاره به تلاش‌هایش در زمینه پادار کردن برخی اعتبارات برای اداره تحت مدیریتش، از همکاری و دلسوزی‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قدردانی کرد و از سید محمد موحد و مسئولان ارشد استان و شهرستان خواست تا برای جذب اعتبارات متفرقه و توزیع اعتبارات در کمیته برنامه‌ریزی استان و شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند چرا که بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی، خریدهای تضمینی، حمایتی و توافقی و اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی نیازمند تقویت و تزریق اعتبارات جدید هستند.
     
یکی دیگر از مسائل مهمی که قدرت‌الله ویسی از مسئولان حاضر در این نشست مطالبه کرد موضوع مستندسازی اموال، املاک و اعیان تعاون روستایی به ویژه حدود ۹۰ هزار مترمربع زمینی بود که سال‌ها در دست دیگر ادارات است و نفعی را به این سازمان و رسالت‌هایش در بخش کشاورزی نرساند.
ویسی ادامه داد: قریب ۲۷ هزار مترمربع عرصه متعلق به تعاون روستایی نیز در دست مستندسازی و اخذ سند هستند.
مدیرکل تعاون روستایی از نماینده مردم در مجلس و نماینده دولت در چرام خواست تا با جدیت نسبت به برگشت اموال و زمین‌های تعاون روستایی و پرداخت حق اجاره از سوی اداراتی که این عرصه‌ها را در اختیار دارند، با او همکاری کنند.
 


کد مطلب: 430226

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430226/بخش-های-مرده-اداره-ای-زنده-90-هزار-مترمربع-زمین-تعاون-روستایی-دست-ادارات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1