کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبناگزارش می‌دهد

سه راهی مرگ و پل فرسوده القچین چرام / هشدارهای بی‌نتیجه

7 بهمن 1399 ساعت 21:54

محور چرام به دهدشت در محدوده چرام به روستای القچین سفلی که حدود یک کیلومتر است به مثابه محور چرام به شهرک تاکنون تلفات جانی و مالی زیادی در تصادفات داشته است.


محور چرام به دهدشت در محدوده چرام به روستای القچین سفلی که حدود یک کیلومتر است به مثابه محور چرام به شهرک تاکنون تلفات جانی ومالی زیادی در تصادفات داشته است.
 به گزارش کبنا؛ هر تصادف حداقل یک مقصر دارد، که در این بین مقصر یا راننده بی‌دقتی باشد که از قوانین تخطی کرده یا خودرویی باشد که استاندارد نبوده یا جاده‌ای که دو خطه باشد، ولی به موقع تعریض و اصلاح نشده و استاندارد نیست.
 در همین راستا کابوس تصادفات جاده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام بویژه در محور یاسوج -چرام و چرام به دهدشت پایانی ندارد.
 در روزهای اخیر که بسیاری از مسئولان با عملیات تکمیل محور چرام وشهرک عکس یادگاری می‌گیرند پیش از این بارها رسانه‌ها به مشکلات این جاده پرداخته بودند و از بین رفتن جان جوانان چرامی در این مسیر باعث شد که بعداز وقفه طولانی مدت و فشار افکارعمومی ورسانه ها به فکر تکمیل آن بیفتند.
 اما در این بین و در محور چرام به دهدشت در مابین چرام به القچین سفلی یکی از خطرناک‌ترین وحادثه خیز ترین محورهای چرام لقب گرفته است و پتانسیل تبدیل به جاده شهرک به چرام در دادن تلفات جانی را دارد که لازم است مدیران شهرستانی واستانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تا اتفاقات تلخی پیش نیامده فکری اساسی برای محدوده یک کیلومتری نمایند.
 حادثه خیز ترین قسمت این محور؛ از سه راهی روستای بلدان و شیخ حسین تا روستای القچین سفلی و پل قدیمی و کم عرض آن می‌باشد که تاکنون علیرغم هشدارها و تصادفات در این محور اقدام خاصی برای تعریض جاده وپل صورت نگرفته است.
تشکری رئیس پلیس راه شهرستان چرام در گفت وگو با کبنا با اشاره به حادثه خیز بودن این محور بیان کرد: بارها در جلسات شورای ترافیک نسبت به این محور و پل قدیمی که در واقع شهر چرام را به دهدشت وصل می‌کند هشدار دادیم که می‌بایست هم جاده تعریض شود و هم اینکه پل روستای القچین علاوه بر تعریض و نصب روشنایی مناسب؛ مقاوم سازی شود.
 وی افزود: در این محدوده سه راهی بلدان و القچین سفلی تاکنون تصادفات زیادی رخ داده که علاوه بر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان؛ نامناسب بودن جاده هم علت این حوادث است.
 برای پیگیری تعریض و رفع نقاط حادثه خیز محور چرام به القچین سفلی در مسیر جاده دهدشت به چرام؛ گفت گویی با مدیرکل راهداری داشتیم
نصیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با کبنا بیان کرد: هم اکنون هیچ گونه اعتباری برای تعریض جاده چرام به روستای القچین سفلی نداریم غیر از اینکه در اعتبارات 1400 شهرستان چرام برای تعریض این محور اعتباری تخصیص داده شود.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد البته راه دیگری را برای تخصیص اعتبار این محور پیش بینی کرد و بیان کرد: یکی دیگر از راه‌های که می‌شود امیدوار بود برای تعریض جاده چرام به دهدشت و تکمیل این محور موضوع «کد 215» که در حوزه راه و شهرسازی است که با توجه به پیگیری برای محور ملی پل بریم به شاه بهرام و چرام به دهدشت، چاروسا و دیشموک این محور مهم تکمیل شود که فعلاً پیشنهاد آن به برنامه بودجه کشور داده شده است.
 به گزارش کبنا، با توجه به وجود دستگاه‌های راهسازی راهداری جهت تکمیل محور حادثه خیز چرام به شهرک به مسئولان شهرستانی و استانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می‌شود این مطالبه عمومی یعنی تعریض جاده چرام به روستای القچین سفلی را پیش از آن که اتفاقات تلخ جاده شهرک به چرام تکرار شود نسبت به پیگیری ویژه تعریض این محور و پل ارتباطی در ورودی روستای القچین سفلی اقدام کنند.


کد مطلب: 430109

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430109/سه-راهی-مرگ-پل-فرسوده-القچین-چرام-هشدارهای-بی-نتیجه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1