کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

جلسه ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / حضور در کلاس‌های درس اجباری نیست / جولان کرونا در تشییع جنازه‌ها و خیابان‌های شهرها / حالت بیم و امید استاندار کهگیلویه و بویراحمد

4 بهمن 1399 ساعت 13:02

نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان برگزار شد.


نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز (شنبه 4 آبان ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در این استان برگزار شد.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست آموزش دانش آموزان را طبق دستورالعمل‌های ستاد کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر مدارس در سطح شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از 50 نفر هستند که طبق دستورالعمل‌ها آموزش به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها کما کان به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود، افزود: مدارس زیر 50 نفر، دروس عملی مدارس، پایه‌های اول و دوم که در وضعیت آبی قرار دارند، طبق پروتکل‌ها انجام می‌گیرد. روستاهای ما بیشتر این وضعیت دارد و آموزش در روستاها مشکل ندارد و به آنها اجازه داده شد.
زارع پور گفت: 100 درصد شهرستان‌ها و مناطق بررسی شد و مرکز و مردم بسیار از عملکرد آموزش و پرورش استان در بحث آموزش اعلام رضایت کرده‌اند.
زارع پور گفت: خانواده‌ها نباید در بحث آموزش نگران باشند. برای 164 هزار دانش آموز اطلس یادگیری مشخص شده است. برای ما شیوه یادگیری همه دانش آموزان مشخص و بر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید زیادی صورت گرفته است.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در این جلسه، اظهار داشت: چیزی که نگران کننده است، این است که مراسم فاتحه خوانی در استان کهگیلویه و بویراحمد رونق گرفته و با شلوغی برگزار می‌شود و باید تدبیری اندیشیده شود.
مقدم به موضوع جمعه بازار یاسوج هم اشاره کرد و گفت: همواره برای بسته نگه داشتن جمعه بازار همکاری صورت گرفته است.
مجید صفایی مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به اینکه مکان‌های گردشگری در برخی از استان‌ها فعالیت می‌کند، اظهار داشت: هیچ گونه تور گردشگری در استان مجوز ندارد و تمام مکان‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بسته است. ما مطابق با نظر ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد عمل خواهیم کرد.
براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات این دستگاه پرداخت و اظهار داشت: عادی انگاری نسبت به کرونا در سطح شهر وجود دارد و از افرادی که در مراکز شهرها تردد می‌کنند، بالای 50 درصد از ماسک استفاده نمی‌کنند و احتمال دارد که به شیوع بیشتر بیماری کمک کنند.
وی افزود: جمعه بازار هیچ هیئت مدیره ندارد و محلی برای شیوع بیماری کرونا است، پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و باید برنامه ریزی جامع برای آن تدوین شود.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست از مشارکت مردم در کنترل بیماری کرونا قدردانی کرد و اظهار داشت: کشور ما وضعیت بهتری از کشورهای غربی و اروپایی دارد.
کلانتری در ادامه گفت: مردم باید بدانند که حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست و اگر کسی نگرانی دارد به دلخواه عمل کند این بازگشایی محدود و اختیاری است و تنها برای مدارس با تعداد کم است و آموزش و پرورش با یک منطق علمی پایه‌های اول و دوم را در دستور کار قرار داده است که آن هم اجباری نیست.
وی از ابتلا به بیماری کرونا زیر سن 17 سال در سطح کشور ابراز نگرانی کرد و به مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص تذکر داد و گفت: باید مراقب باشیم و کنترل کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگران سلامت مردم هستیم، افزود: مجالس ترحیم در سطح استان نگران کننده است، برخی به راحتی در مجالس ترحیم و فاتحه خوانی اقدام به تیراندازی می‌کنند که درست نیست و خلاف قانون است. هیچ چاپخانه‌ای حق چاپ پوستر ترحیم را ندارند. نیروی انتظامی با کسانی که مراسم‌های فاتحه خوانی و تشییع جنازه‌ها تیراندازی می‌کنند، برخورد قانونی جدی داشته باشد و آن را برای عبرت آموزی هم اطلاع رسانی کند.
کلانتری توضیح داد: اما نمی‌توان ویروس را نادیده گرفت و برای آینده پیش بینی نکرد در حالت بیم و امید هستیم اکنون در تشییع جنازه‌ها و تجمعات اوضاع بدی داریم که باید منتظر ابتلا و سپس بستری و در انتها فوت افراد بیشتری باشیم.
این مسئول ادامه داد: در آرامستان‌ها و به ویژه یاسوج وضعیت خوبی نداریم که همه باید کمک کنند و برخورد شود عده‌ای که در این مراسمات تیراندازی هم می‌کنند که رسما اعلام کرده ایم این افراد شناسایی و برخورد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با هر دستگاه دولتی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستور العمل های کرونا کوتاهی می‌کنند، حتماً برخورد قانونی می‌شود. کرونا هنوز تمام نشده و ما در جنگ وحشتناکی هستیم.
کلانتری تصریح کرد: علائم افزایش بیماری کرونا و بستری شدن را می‌بینیم و از آن طرف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌شود.
وی افزود: ترددها به گرمسیر بدون رعایت پروتکل ها افزایش پیدا کرده است تورهای گردشگری مجوزدار را با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و استفاده از 60 درصد ظرفیت اقدام کنند منعی ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ما با 730 هزار نفر جمعیت از 10 درصد جمعیت استان تست گرفته شده که یک سوم تست ها مثبت بوده هر چند درصد شیوع ما به نسبت کشور بیشتر بوده دلیل این است که بیماریابی و تست گیری خوبی داشته ایم و شناسایی ما هدفمندتر بوده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اظهار داشت: برای ما پیش بینی کرده بودند که تا دی ماه به روزی 1000 فوتی برسیم که برای خود آن‌ها عملا اتفاق افتد و امریکا از فوتی روزانه 4 هزار نفر در یک روز عبور کرد اما همکاری مسئولانه مردم و عزم دستگاه‌ها و اجرای طرح شهید سلیمانی و اطلاع‌رسانی خوب باعث شد که چنین اتفاقی برای ما روی ندهد اما هرگونه غفلت ما را دوباره به همان سمت گذشته خواهد برد.
کلانتری تاکید کرد: الان وضعیت هشدار دهنده است و در استان ما در تعادل بستری و ترخیص با یک مقاومت روبرو هستیم و حالت سینوسی پیدا کرده که کاملا نگران کننده است و به همین خاطر باید جامعه هدف را توجیه کنیم.

خبر تکمیل می‌شود...


کد مطلب: 429977

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429977/جلسه-ستاد-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-حضور-کلاس-های-درس-اجباری-نیست-جولان-تشییع-جنازه-ها-خیابان-های-شهرها-حالت-بیم-امید-استاندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1