کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه دیدار کردند

نماینده رهبر انقلاب: بی‌توجهی به حیا و حجاب در ساخت و سازها 

4 بهمن 1399 ساعت 10:45

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از فراموشی معماری ایرانی اسلامی در ابنیه کهگیلویه و بویراحمد گلایه کرد.


نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از فراموشی معماری ایرانی اسلامی در ابنیه کهگیلویه و بویراحمد گلایه کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با اشاره به وظیفه مهم نظام مهندسی ساختمان در پایین آوردن خسارت‌های ناشی از بحران‌ها به ساختمان‌ها اظهار کرد: کشور و استان ما از استحکام پایین ساختمان‌ها کم آسیب و خسارت ندیده است.
آیت‌الله حسینی گفت: اگر در ابنیه ما قواعد و مقررات مهندسی به درستی رعایت نشود کم خسارت نخواهیم دید که باید نظام مهندسی ساختمان دقت نظر و نظارت بیشتری بر روند ساخت و سازها در استان داشته باشد.
امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه بخشی از کار هم به فرهنگ‌سازی در ساخت و سازها برمی‌‌گردد و نظام مهندسی ساختمان نباید از این امر غافل شود افزود: نظام مهندسی در این خصوص باید زحمت کشیده و فرهنگ‌سازی کند تا مردم این مجموعه را بیشتر باور کنند.
حسینی با ابراز تاسف از اینکه در ساخت و سازهای کشور و استان به معماری ایرانی و اسلامی بها داده نمی‌شود ادامه داد: معماری غنی اسلامی داریم که کمتر به آن پرداخته‌ایم و در ساخت و سازها از این معماری باشکوه استفاده‌ای نکرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در ساخت و ساز منازل مسکونی باید رعایت حیا و حجاب شود و به فرض مثال در تعبیه آشپزخانه‌ها به چنین موضوعی فکر نکرده‌ایم یادآور شد: به خانه‌ها و ابنیه و مساجد و تکایا و حسینیه‌های تاریخی که نگاه کنیم شکوه و عظمتی خاص در آن‌ها دیده می‌شود زیرا معماران قدیم ما همه جوانب امر را در ابنیه‌ها در نظر می‌گرفتند.
این استاد حوزه‌های علمیه به نمونه‌ای از بافت‌های تاریخی و معماری باشکوه ایرانی اسلامی در شهر شیراز اشاره کرد و گفت: اگر بافت قدیم دهدشت به تاراج نرفته بود اکنون سبک معماری مخصوص به استان خود داشتیم اما به دلایلی در حال حاضر از سایر استان‌ها در زمینه معماری ایرانی و اسلامی عقب‌تریم.
وی گفت: برای نمونه در یکی از مساجد استان هر چه معماران و مهندسین ما برای طراحی و ساخت یک هلالی تلاش کردند به نتیجه نرسیدند گفت: باید این عیب‌ها را برطرف کرد و با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی استان خود را در خصوص معماری ایرانی و اسلامی توانمند کنیم.


کد مطلب: 429976

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429976/نماینده-رهبر-انقلاب-بی-توجهی-حیا-حجاب-ساخت-سازها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1