تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۴۲۹۶۸۱
یادداشت؛

گچساران، ایرانی کوچک/لزوم حفظ وحدت ایلات

ابوالحسن غلامی
۲
۰
گچساران، ایرانی کوچک/لزوم حفظ وحدت ایلات
کبنا ؛
کشور عزیزمان ایران و سرزمین مظلوم گچساران وباشت بیش از همیشه نیازمند همدلی و هم‌زبانی ست، همانند روزهایی که همه درکنارهم و فارغ از رنگ و لهجه و ایل در پشت خاک‌ریزهای جنوب و غرب جان فدای کیان ایران اسلامی در دفاع مقدس بودیم.
تجربه تاریخی گواهی می‌دهد در ایل یکپارچه باوی کمتر اسم طوایف به گوش می‌رسید لیکن  جماعتی انگشت‌شمار، همانند قبل ازانقلاب اسلامی منفعت خود را در پررنگ‌تر کردن نام طوایف در مقابل نام  امنیت آفرین ایل باوی جستجو کردند. متأسفانه بخشی از مردم صادق و ساده‌دل ما نیز مقهور این فریب شدند و عصری ست که گریبان آن‌ها در چنگ تضادهای فرضی ست. تجربه تلخ این بدعت زشت که یادگار افکار نادرست برخی سودجویان عرصه تفرقه بینداز و حکومت بکن هست و با تولید این‌گونه اختلاف‌ها  با تنزل جایگاه ایل بزرگ باوی به سطوح طایفه، فامیل و متأسفانه در عصر جدید و دنیای ارتباطات برخلاف مصالح ملی در  متحجرترین حربه تا سطح خانواده، زندگی مردم را در معرض گزند و اختلاف  قرار داده‌اند. مع‌الوصف طی سال‌های اخیر  برخلاف مبانی امنیت ملی و فرهنگ منطقه، نام طوایف ایلات یکپارچه قشقایی، بویراحمد، باوی و بختیاری و حتی عزیزان عرب، بهبهانی اصفهانی و سایر ایرانیان گچساران نشین هم توسط انحصارطلبان مادی‌گرا، برسرزبانها افتاده است لذا در پیشگاه تاریخ و روح بلند  مردان وزنان  بزرگ و شهدای افتخارآفرین ایلات کم‌نظیر ایرانی از محضر تک‌تک شما مردان، زنان، دختران و پسران آن ایلات سرشار از زیبایی، محبت و تعقل درخواست می‌کنم به خاطر منافع عموم مردم و مصالح کشور ایران  اسلامی که خون‌بهای فرزندان رشید ایران یکپارچه بوده و هست با دقت و درایت کافی یکپارچگی  ایلات دوست‌داشتنی را حفظ و اجازه ندهید با تنزل ایلات بزرگ  به جزیره‌های کوچک طایفه، فامیل و خانواده، امروز و فردایتان در معرض آسیب قرارگرفته و عظمت ما به کالایی برای مبادله در بازار معامله گران عرصه انتخابات و انتصابات بدل شود. این روزها تمام می‌شود ولی تاریخ تمام نمی‌شود، نکند فرزندانتان  در آینده شمارا در فهرست مقصرین این جدایی‌های ویرانگر بیابند. جدایی که غیر از خسارت هیچ حاصل دیگری رانخواهدداشت.
فرصت را مغتنم شمرده و از ارکان و نهادهای، فرهنگی، اجرایی و امنیتی  نیز درخواست می‌شود این مهم را کنترل و هدایت تا تفکر خطرناک تفرقه بیندازوحکومت بکن را در مکتب وحدت‌بخش سردار دل‌ها به یکپارچگی وهم افزایی همه دلسوزان باسلائق متفاوت تبدیل نماییم.

 ابوالحسن غلامی
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
با اطمینان عرض میکنم خود شما از همان معدود افرادی هستید که باعث اختلاف میان احاد مردم میشوید .شما یک رای بیشتر نداشتید ولیکن با اهالی محترم بویراحمد گرمسیر یک روز بودید وروز دیگر با ترکهای محترم وصد البته میان لرهای ساده دل چه ها که نکردید.صادقانه میگویم با گرفتن حقوق چندین میلیونی هنوز هم دنبال گرفتن امتیاز وپست .لطفا اگر اعتقادی به دنیای اخرت داری هنوز هم دیر نشده .دست از اختلاف اندازی بردار واز خداوند طلب بخشش کنید چرا که خداوند بسیار بخشاینده است.ضمنا این حرفهای شما زمانی خریدار دارد که خود شما وارد طرفداری از طیف خاصی نشده باشید.
کچ
Iran, Islamic Republic of
سلام
شما جایگاهی که دارید بس است
شما نمی تونی نصیحت کنه بعد میای. این حرفای بزرگ می زنی .
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1