کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان؛

بررسی مشکلات ساماندهی بستر رودخانه بشار / پیشنهاد معاون اجتماعی دادگستری برای گردشگری منطقه

24 دی 1399 ساعت 21:44

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با طراحی و اجرای طرح جامع و بلندمدت در روخانه بشار، می توان آن را به سی و سه پل یاسوج تبدیل کرد.


با طراحی و اجرای طرح جامع و بلند مدت در روخانه بشار، می توان آن را به سی و سه پل یاسوج تبدیل کرد
به گزارش کبنانیوز، می توان با ساخت و ساز پارک های مختلف تفریحی در حاشیه این رودخانه با توجه به چشم انداز زیبایی که دارد و حتی نمادی از سی و سه پل اصفهان بر روی این رودخانه احداث کرد، ضمن آنکه بشار رودخانه ای دائمی است و اما رودخانه ی زاینده رود به علت خشکسالی های سالهای گذشته، در بعضی از مواقع سال، جاری نیست.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان، نشست ساماندهی بستر و حریم رودخانه بشار به ریاست سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و حضور شهردار یاسوج  و معاونین ، معاون آب منطقه ای، دفترفنی استانداری، مدیر کل شهری استانداری، برگزار شد.
سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به وضعیت توپوگرافی رودخانه بشار و واقع شدن در شهر یاسوج گفت: این وضعیت باعث تداخل وظیفه آب منطقه ای و شهرداری شده است که نیازمند همکاری و مشارکت این دو نهاد جهت ساماندهی بستر و حریم رودخانه بشار است.
معاون قضائی رئیس کل داد گستری استان به مسئله ی تخریب پارک مهرورزی در سنوات قبل به واسطه ی وقوع سیل اشاره نمود و افزود: لازم است شهرداری یاسوج و شرکت آب منطقه ای استان  جهت بررسی علمی و رعایت بستر و حریم رودخانه و زیبا سازی مسیر همکاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: در سال گذشته عدم همکاری بخش های مختلف منتهی به زیان به بیت المال گردید که متأسفانه برای برخی مدیران پرونده قضائی تشکیل شد.
حسنی گفت:شرکت آب منطقه ای استان در اجرای طرح جامع خود، به خصوص در قسمت پایین دست پارک مهرورزی که در سنوات گذشته تخریب شده همکاری کند و شهرداری یاسوج، با اخذ طرح به صورت میدانی، مسیر آب را مدیریت کنند.
دراین جلسه مصوب شد پرونده متصرفین حریم و بستر رودخانه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال شود.
لازم بذکر است پس از پایان این نشست مسئولان شرکت کننده در آن از تآسیسات موجود و حاشیه ی رودخانه بشار بازدید کردند.

 



کد مطلب: 429678

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429678/بررسی-مشکلات-ساماندهی-بستر-رودخانه-بشار-پیشنهاد-معاون-اجتماعی-دادگستری-گردشگری-منطقه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1