کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسعود خوبانی عضو شورای شهر یاسوج؛

کسان دیگری برای شهرداری یاسوج تصمیم می‌گیرند نه «نستهن مقدم»

22 دی 1399 ساعت 1:15

مسعود خوبانی عضو شورای شهر یاسوج گفت: وظیفه اصحاب رسانه شفاف سازی مسائل جامعه است، با غوغاسازی و حاشیه سازی نمی توان مرزهای توسعه را جلو برد. وظیفه رسانه آگاهی رسانی است، نه ایجاد بلوا و آشوب در جامعه. انتظار ما این است که اندیشه های همه مدیران را به چالش بکشید.


موضوع نامگذاری بلوار عدل به نام سردار شهید سلیمانی بدون طی فرایند قانونی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره انتقاداتی را به نستهن مقدم شهردار یاسوج وارد کردند و خواستار اجرای مصوبات قانونی شورا در خصوص نامگذاری معابر به نام شهید سلیمانی شدند.

به گزارش کبنا، مسعود خوبانی سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج در آخرین اظهار نظر خود با خبرنگاران در این زمینه، اظهار داشت: وظیفه اصحاب رسانه شفاف سازی مسائل جامعه است، با غوغاسازی و حاشیه سازی نمی‌توان مرزهای توسعه را جلو برد. وظیفه رسانه آگاهی رسانی است، نه ایجاد بلوا و آشوب در جامعه. انتظار ما این است که اندیشه‌های همه مدیران را به چالش بکشید.
مسعود خوبانی عضو شورای شهر یاسوج در خصوص اجرا نشدن مصوبه نام گذاری خیابان جمهوری به نام سردار سلیمانی گفت: یکی از وظایف اصلی شورای شهر نظارت بر فعالیت شهردار است، اگر شهردار جایی حرف‌هایی خلاف قانون مطرح کند وظیفه ما است که به وی تذکراتی بدهیم. آقای شهردار اظهارنظر کرده‌اند که باید تابع قانون باشیم، «ما هم تابع قانون هستیم و نباید خلاف قانون را بپذیریم». در شورای شهر مصوبه‌ای درخصوص نام گذاری خیابان جمهوری به نام سردار سلیمانی داشتیم، که در کمیته تحقیق شهرستان بویراحمد هم مورد تأیید قرار گرفت، و به شهرداری ارجاع شد، وظیفه شهردار اجرای مصوبات است. سؤال ما این است که چرا شهردار برخی از مصوبات را عملی می‌کند و برخی را عملی نمی‌کند!
خوبانی در مورد اینکه چرا این خیابان برای نام گذاری انتخاب شده است گفت: چون محل تجمعات و راهپیمایی‌های شهر است و این معبر مناسب برای نصب تندیس شهیدسردار سلیمانی بود. ما شهرهای دیگر را دیده‌ایم، در میادین اصلی شهر و خیابان‌های مهمشان را به نام سردارسلیمانی نامگذاری کرده‌اند، در حالی که تندیسی که در بلوار عدل نصب شده به سختی جایگاهش مشخص است.
خوبانی افزود: شهردار می گویند شورای فرهنگ عمومی این نامگذاری را قبول نکردند، در حالی که شورای فرهنگ عمومی ربطی به مسائل شهری ندارد. نام گذاری خیابان‌ها وظیفه شهرداری و شورا است، شورای نام گذاری مرکب از بنیاد شهید، سپاه پاسداران، شورای شهر است؛ در جلسه‌ی همین شورا مصوب کردیم که خیابان «جمهوری» به نام سردار سلیمانی نامگذاری شود. اگر آقای شهردار معتقدند شورای فرهنگ عمومی موافقت نکرده، چرا به ما پاسخی ندادند، ما این همه نامه برای پیگیری زدیم که چرا تابلو نصب نکرده‌اند و چرا هنوز خیابان نام گذاری نشده است!؟ چرا بصورت رسمی مصوبه شورا اجرا نشده است؟
چرا شهردار با فرافکنی خودش را از این موضوع تبرئه می‌کند؟ خیلی ادعای زیادی است که موضوعی را شورا به تصویب رسانده، شهرداری آن را اجرا نکرده است. متاسفانه گاها می‌بینیم که اشخاص بجای قانون تصمیم می‌گیرند، کسی که بخواهد فراتر از قانون رفتار کند، قطعاً به معنای این است که مخالف با قانون است.
عضو شورای شهر یاسوج گفت: شهردار عنوان کرد: «دوره حکمرانی شما تمام شده»! در حالی که همه ما خدمتگزار مردم هستیم. متاسفانه در حال حاضر در شهرداری تصمیماتی گرفته می‌شود که شهردار در حاشیه قرار گرفته، افراد دیگری به غیر از شهردار تصمیم می‌گیرند، در کل کشور می‌بینیم که افراد اصلی در حاشیه‌اند و برخی از افراد دیگر تصمیم گیرنده شده‌اند.
در خیابان جمهوری از روابط عمومی شهرداری نامه داریم که دعوت کرده‌اند که در روز مشخصی برای نامگذاری خیابان جمهوری ساعت 9 صبح حضور پیدا کنید. تابلویش را هم نصب کرده‌اند، ولی چرا برنامه لغو شد؟ چون عده‌ای به شهردار فشار آوردند که خیابان جمهوری نباید به نام سردار سلیمانی نام گذاری شود! من معتقدم شهردار تصمیم نگرفته‌اند و ایشان تحت فشار قرار گرفته‌اند و به عنوان ابزار در دست عده‌ای افراد دیگر بوده‌اند. اگر اشتباهی در این خصوص شده دوستان بپذیرند و مر قانون را رعایت کنند.
باید رسانه‌های تخریب گر را به حاشیه برانیم، افرادی هستند که به دنبال باج گرفتن هستند. شورای ما در حال حاضر مطالبه گر است، ندانم کاری‌هایی و مشکلاتی در شهر وجود داشته است ولی بطور کلی ما به دنبال مطالبه هستیم.
خوبانی در خصوص این گفته شهردار که اعضای شورای شهر دنبال لجبازی هستند و حتی گفته‌اند کار شما با ولایت مداری مغایرت دارد، اظهار کرد:  وظیفه شورا مشخص است، شورا وظیفه نظارت بر شهرداری را دارد، همه ما تابع ولایت هستیم، ولی اینکه کسی بخواهد سنگ ولایت را به سینه بزنند، ولی آنطور که باید و شاید اقداماتی که باید در راه ولایت باشد انجام نمی‌دهند. نامش ولایتمداری نیست. با غوغاسالاری قصد دارند اعضای شورا را که برای انقلاب هزینه داده‌اند و همیشه با این انقلاب بوده‌اند را به حاشیه ‌کشانند. عده‌ای از سفره انقلاب سوء استفاده می‌کنند. کسانی که برای انقلاب زحمت می‌کشند و هزینه داده‌اند از اهداف خود عدول نمی‌کنند.
 
 


کد مطلب: 429567

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429567/کسان-دیگری-شهرداری-یاسوج-تصمیم-می-گیرند-نه-نستهن-مقدم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1