کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بازی با حق و حقوق کارگران شهرداری یاسوج در میدان اختلافات

22 دی 1399 ساعت 0:20

محمدرحیم دهراب پور رییس شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره اینگونه توضیح داد که بینی و بین الله من اصلاً در جریان تجمع کارگران نبودم، کارگران حقوق معوق دارند و شهرداری یاسوج موظف به پرداخت حقوق است و نباید کوتاهی کنند.


شهردار و برخی از اعضای شورای شهر یاسوج حق و حقوق کارگران بینوا را برای دعواهای خودشان به بازی گرفته‌اند.
به گزارش کبنا، بعد از انتشار خبری در رسانه‌ها مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورا، کارگران شهرداری را برای تجمع جلوی شهرداری یاسوج دعوت کرده، صبح امروز این مسئله در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در گزارشی که در رسانه‌ها آمده بود، گفته شد که یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج کارگران شهرداری را برای تجمع جلوی شهرداری تحریک کرده بود، محمد رحیم دهراب‌پور رییس شورای اسلامی شهر یاسوج به این خبر واکنش نشان داد و توضیحاتی را ارائه داد.
در همان ابتدایی که این خبر در رسانه‌ها درج شد، اینگونه متصور می‌شد که یکی از 4 عضو شورای اسلامی شهر یاسوج مخالف عملکرد نستهن مقدم شهردار یاسوج، کارگران را برای این تجمع جهت فشار آوردن به نسهتن مقدم جلوی شهرداری دعوت کرده است که 4 عضو شورای اسلامی شهر یاسوج [محمدرحیم دهراب‌پور، مسعود خوبانی، فرشاد نگین تاجی و علی اکبری‌تبار] سوگند یاد کردند که ما از کارگران برای این تجمع درخواستی نداشته‌ایم، سوگند این 4 عضو مطالب دیگری را در ذهن متبادر می‌سازد، یا این 4 نفر این کار را انجام داده‌اند و الان زیر فشارها منکر می‌شوند و یا هم دعوت کارگران برای تجمع جلوی شهرداری یاسوج پشت پرده و هدف دیگری داشته است.
4 عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در سال‌های اخیر پرده از تخلفات متعددی در شهرداری یاسوج برداشته‌اند و بارها در جلسات شورای اسلامی گفته‌اند که شهر رها شده، ترافیک کلافه کننده‌ای در خیابان‌های شهر وجود دارد، نیروهای فله‌ای بر گرده شهرداری تحمیل شده، و این مسائل باعث شد تا مقدم را استیضاح کنند، اما متأسفانه هیچ کدام از این مطالبه‌گری‌ها مورد موشکافی و بررسی دقیق نگرفت. و اکنون اینگونه برآورد می‌شود، فردی به منظور انحراف افکار عمومی و بایکوت کردن مطالبه گری اعضای شورای شهر یاسوج از تجمع به حق کارگران برای حقوقشان سوء استفاده کرده و برای بدنام کردن این 4 عضو شورا، این مطالب را اینگونه در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.
محمدرحیم دهراب پور رییس شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره اینگونه توضیح داد که بینی و بین الله من اصلاً در جریان تجمع کارگران نبودم، کارگران حقوق معوق دارند و شهرداری یاسوج موظف به پرداخت حقوق است و نباید کوتاهی کنند.
  
وی افزود: اما اینکه تجمع کارگران را به یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج ربط دهند، ناجوانمردانه هست، بینی و بین الله من از کارگران نخواسته‌ام که تجمع کنند. چرا می‌خواهند، مطالبه گری از شهردار یاسوج را به بیراهه ببرند، چرا برخی برای سرپوش گذاشتن بر سهل انگاری و قانون گریزی شهردار یاسوج، می‌خواهند، با بیان این حرف‌ها که تحریک کارگران برای تجمع، کار یکی از ماها [دهراب‌پور، نگین تاجی، خوبانی و اکبری تبار] بوده، این سخنان را مطرح می‌کنند.
دهراب‌پور تاکید کرد: اینکه کارگران شهرداری برای دریافت مطالباتشان تجمع کنند، و تجمع این قشر زحمت کش و پرتلاش را تحریک یکی از اعضای شورای اسلامی، بدانید، نفاق است، می‌خواهند با طرح این مسائل نفاق ایجاد کنند و برخی به منافعشان دست پیدا کنند. البته خدای متعال روی آنها را به زودی سیاه خواهد کرد. و تأسف برانگیزتر این است که برخی از این کارگران به دلیل تجمع حق و حقوقشان که به خاطر ندانم کاری، ناتوانی و ضعف آقایان به تأخیر افتاده، از کار اخراج شده‌اند.
وی افزود: چرا باید نیروها در شهرداری یاسوج صاحب دار و بی صاحب شود، چرا باید فلان نیرو که به پشتوانه سیاسیون و افراد بانفوذ به کار گرفته شوند، به کارشان با خیال راحت ادامه دهند، اما انسان‌های زحمت کش و کارگر اخراج شوند، این نوع برخوردها از نظر شرعی و عرفی و اخلاقی درست نیست.
رییس شورای اسلامی شهر یاسوج بیان کرد: اصحاب رسانه باید طبق رسالت ذاتی خود به بیان واقعیات‌ها بپردازند، و درباره اعمال خود و مطالب منتشر شده بیشتر از همه باید جوابگو رفتار و کردار خود باشند.
دهراب‌پور تاکید کرد: اخراج و برخورد با کارگران به خاطر مطالبه حق و حقوق‌شان اصلاً قابل قبول نیست و شهرداری باید در راستای پرداخت مطالبات عقب مانده کارگران اقدام کند.
دهراب‌پور در ادامه به نامگذاری بلوار عدل به نام سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است و خدمات بی نظیر آن شهید والامقام تا ابد در خاطر مردم ایران خواهد ماند. و اگر تندیس شهید سلیمانی در تمام میادین شهر نصب شود، باز هم حق مطلب ادا نشده است، اما نامگذاری بلوار عدل به نام سردار «شهید حاج قاسم سلیمانی» سیکل قانونی را طی نکرده است. ملاک در همه کارها به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، قانون است. قانون در این نامگذاری طی نشده است.
در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه ما مخالف این نامگذاری نبودیم و نیستیم، بیان می‌کردند که ابتدا باید فرایند این نامگذاری طی می‌شد، بعد نامگذاری صورت می‌گرفت.
هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در پاسخ به این اظهارات، گفت: حتماً سیکل قانونی را طی کرده بود که نامگذاری صورت گرفته‌است.
او با بیان اینکه ما مصوب کردیم که خیابان جمهوری اسلامی به نام شهید سلیمانی نامگذاری شود، با ذکر قسم جلاله، گفت: اطلاعی از نامگذاری بلوار عدل به نام سردار سلیمانی نداشتم.

-------------------------------------------
تنظیم کننده: سید کمال صالحیان فر


کد مطلب: 429563

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429563/بازی-حق-حقوق-کارگران-شهرداری-یاسوج-میدان-اختلافات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1