کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یاسوج -پایتخت طبیعت ایران؛ جلوه‌ای از زیباییهای خدا در دل زاگرس

در انتخابات شورای شهر یاسوج؛ پدیده شوم قوم گرایی را کنار بگذاریم تا مورد غضب آیندگان قرار نگیریم

19 دی 1399 ساعت 19:56

رأی ما سرنوشت شهرمان را مشخص می‌کند و آنچنان که قبلاً هم مشخص کرده است. این بار به خاطر شهرمان و آنچه که رضای خداوند متعال را در پی خواهد داشت، پدیده شوم قوم گرایی و طایفه گرایی را کنار بگذاریم تا مورد غضب آیندگان قرار نگیریم.


مردمی شیرین زبان از تبار لر، وسعت نگاهشان به بلندای دنای سرافراز، پاکی و صداقت مرام مردانگی آنهاست، عفت و عزت از خصائل شیر زنانیست، که فرزندان آنها در نوجوانی سه جلد (شناسنامه) خود را دستکاری می‌کردند تا بلکه بتوانند به خط مقدم جبهه اعزام و جلوی متغاصب قد علم کنند و اینچنین هم شد. و این بخش کوچکیست از دریای بیکران ایثار و مردانگی این خطه از ایران اسلامی.
 و اما افسوس!؟
آیا نگاه قومیتی شایسته چنین انسان‌های ارزشمندی است!؟
آیا تبعیض، بی عدالتی عدم شایسته سالاری شایسته چنین انسانهایست!؟
  وجود ظرفیتهای با ارزشی که عنوان شد می‌تواند گره گشای خیلی از نیازمندیهای جامعه امروزی ما باشد. اما آیا نگاه قوم گرایی و طایفه گرایی اجازه این امر را داده است. نمونه کوچک آن را انتخابات چندین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج مبنا قرار می‌دهیم. ای کاش افرادی را انتخاب می‌کردیم، تا آنچه که شایسته این مردم و این شهر بوده را انجام می‌دادند. شهر یاسوج در پنج دوره گذشته شوراهای شهر در برخی موارد به سمت و سویی کشیده شد که در شأن مردم این شهر نبوده و نیست و آن معضل بزرگی بود بنام قوم گرایی و طایفه گرایی. اولین عامل پیدایش قوم گرایی و طایفه گرایی پدیده عاطفه و احساس است که این پدیده نمود خود را در مسئولین و مدیریت شهری ما به نسبت دیگر مدیران و مسئولین استانی بهتر به نمایش گذاشته است. در تمام موارد طایفه گرایی پیوند قومی را محور و اساس کار قرار می‌دهند و این یک آسیب بزرگ و گناه نابخشودنیست. در رفتار طایفه گرایی و نگاه قومیتی سود و زیان ایل و طایفه مدنظر و مبنای تصمیم و عمل می‌باشد و دیگران که نسبت و اعتقادی به این شیوه ندارند باید فدای این مصیبت بزرگ بشوند. در نگاه طایفه گرایی همه چیز با عینک قومیت دیده می‌شود و شهر ما یاسوج در این چند دوره از گذشت حضور شورای شهر این عینک را تجربه کرده‌اند. تمامیت خواهی حق مالک و صاحب را در پی خواهد داشت و این گناهی نابخشودنیست در تکرار مکررات. قوم گرایی شایسته سالاری و افراد مستعد و خلاق را در زمینه‌های مختلف خدمت صادقانه محروم می‌کند و این از اخلاقیات و دور از شأن شیعه و پیروان مولایمان امام علی (ع) می‌باشد که در دوران ولایتشان بر اساس خاسته نابجای برادرشان آهن گداخته را به آن تقدیم می‌کند و آنچه را که مورخان در مورد آن نوشته‌اند.
همشهریان عزیز؛
رأی ما سرنوشت شهرمان را مشخص می‌کند و آنچنان که قبلاً هم مشخص کرده است. این بار به خاطر شهرمان و آنچه که رضای خداوند متعال را در پی خواهد داشت، پدیده شوم قوم گرایی و طایفه گرایی را کنار بگذاریم تا مورد غضب آیندگان قرار نگیریم.
الا ایحال بر شما مردم شریف شهر یاسوج، فرهنگیان، دانشگاهیان، روشنفکران، معتمدین، جوانان و تمام اقشار فرض است، پرچم روشنگری را برافراشته و نسبت به برچیده شدن بساط طایفه گری در آستانه انتخابات دوره ششم شوراهای شهر یاسوج کمر همت ببندید و با تأسی به کلام وحی و آیه شریفه (و اعتصمو به حبل الله جمیعاً و لا تفرقو) شهر یاسوج را از ورطه سقوط نجات دهیم تا ان شاء الله شرمنده نسلهای آینده نگردیم.
به امید آن روز
اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا
--------------------------------------------
سید خلیل عزیزی
 


کد مطلب: 429474

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429474/انتخابات-شورای-شهر-یاسوج-پدیده-شوم-قوم-گرایی-کنار-بگذاریم-مورد-غضب-آیندگان-قرار-نگیریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1