کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی فضای مجازی گچساران و باشت؛

تاجگردون: حق‌الناس چه می‌شود؟ / ماجرای این شش ضلعی چیست؟ / برنامه انتخاباتی و یا توهین به بزرگان کهگیلویه و بویراحمد؟

19 دی 1399 ساعت 14:32

فضای مجازی حوزه انتخابیه گچساران و باشت این روزها سخت درگیر مسائل سیاسی و انتخابات میاندوره گچساران و باشت شده است و روزگذشته دادستان گچساران از نشست صمیمی با کاندیداها خبر داد و اظهار داشت: در این نشست تذکرهای لازم داده می‌شود و رسانه‌ها مراقب باشند که اخلاق و قانون را رعایت کنند.


فضای مجازی حوزه انتخابیه گچساران و باشت این روزها سخت درگیر مسائل سیاسی و انتخابات میاندوره گچساران و باشت شده است و روزگذشته دادستان گچساران از نشست صمیمی با کاندیداها خبر داد و اظهار داشت: در این نشست تذکرهای لازم داده می‌شود و رسانه‌ها مراقب باشند که اخلاق و قانون را رعایت کنند.

به گزارش کبنا، غلامرضا تاجگردون در آخرین پست اینستاگرامش، کلیپی از پزشکیان نماینده مجلس در دفاع از خود به اشتراک گذاشت و نوشت: «امروز هجدهم دی ماه درست شش ماه است اعتبارنامه من در مجلس انقلابی رد شد. درسته خیلی از اونایی که منفی رأی دادند و حتی به اعتبارنامه من اعتراض زده بودند پیام یا زنک زدند و به نوعی حلالیت وطلب بخشش و من هم از حق شخصی خودم به جز سه چهار نفر گذشتم ولی با حق الناس چه؟»
   
همچنین پیج اینستاگرامی که تازه راه افتاده با نام «گچساران 1400» با قرار دادن تصویر زیر، نوشته است؛ این شش ضلعی اتحاد نانوشته‌ای بود برای ذلت گچساران و باشت با مرکزیت سید قدرت حسینی. و ادامه داد: «این افراد همان کسانی هستند که یا با گزارشات کذبشان، یا با سکوت و استفاده از جایگاه هایشان، رأی پاک مردم گچساران و باشت را با همدستی نمایندگان آسانسوری جریان پایداری در مجلس یازدهم لگدمال کردند و مردم این شهرستان را دو سال از داشتن نماینده محروم کردند.»

            
علی رضایی از فعالین اجتماعی و سیاسی گچساران، در مطلبی به این تحرکات انتخاباتی هواداران تاجگردون واکنش نشان داد و در مطلبی نوشت: «در حالی که نزدیک به 6 ماه به انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت مانده است و مردم این دو شهرستان و کل استان کهگیلویه و بویراحمد درگیر مسایلی مانند کرونا، بیکاری، فقر و... هستند، فعالیت‌های انتخاباتی در گچساران و باشت به شدت در حال پیگیری است.
در چنین شرایطی که تعدادی از مدعیان انتخابات برای کسب جایگاه نمایندگی مجلس در گچساران و باشت در حال فعالیت هستند، برخی طرفداران تاجگردون با ایجاد صفحات هواداری در شبکه‌های اجتماعی و مجازی به دنبال تخریب رقیبان و ایجاد اختلاف در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. یکی از این گروه‌های هواداری تازه تأسیس که از عنوان، گچساران 1400- اصلاحات موج سوم، برای صفحه اینستاگرام خود استفاده نموده است، در مطلبی کوتاه و با انتشار تصویر 7 نفر از شخصیت‌های محترم و بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد، توهینی بزرگ به تمام مردم استان داشته است.
این طرفداران تاجگردون که اکنون هوادار حضور و قدرتنمایی ساسان تاجگردون هستند، از اتحاد 6 ضلعی برای ذلت گچساران و باشت نام برده‌اند که وقتی اضلاع آن که در واقع 7 ضلع و محور هستند، نگاه کنیم، تمام ایلات، طوایف، نواحی و شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را به القابی نادرست همانند؛ «خیانت و ذلت و... متهم نموده‌اند!
غلامرضا تاجگردون بعد از شکست تاریخی در ورود به مجلس یازدهم و رد اعتبار توسط نمایندگان مجلس که گویا سبب برخی نگرانی‌ها برای او نیز شده است، زمانی که جدایی و ریزش شدید طرفداران خود را مشاهده نمود طی یک پیامک از عنوان خیانتکار برای رقیبان خود استفاده نمودند که همین اقدام وی سبب شده است تا برخی طرفداران افراطی و تندروی وی نیز با چنین ادبیات نادرست به رقیبان انتخاباتی و سایر بزرگان استان حمله نموده و اتهامات دروغین و توهین آمیزی را به بزرگان وارد نمایند.
اتهامات توهین آمیز طرفداران غلامرضا و ساسان تاجگردون به بزرگان استان که خود حاکی از توهین به قشرها و مناطق بزرگی از استان است را می‌توان چنین دسته بندی کرد.
 1- حجت‌الاسلام سید حاجی محمد موحد: بسیاری از مردم کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، فارس و ... طی 40 سال اخیر همواره ذکر خیر و خوبی آقای سید محمد موحد را بر زبان داشته و ایشان نمونه شخصیتی محبوب و خدمت‌رسان به مردم دانسته‌اند.
سید محمد موحد؛ شخصیتی است که آوازه خدمات عام المنفعه و محبوبیت ایشان بسیار فراتر از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ بوده و حتی فراتر از دوره نمایندگی ایشان در شهرستان بهبهان، چنین شخصیت بزرگی که از بزرگان سادات نیز می‌باشند از سوی افراطیون طرفدار تاجگردون به کذابی، خیانت و ذلت متهم شده‌اند!
این اتهام توهینی بزرگ به تمامی طرفداران بیشمار آقای موحد در استان و خصوصاً حوزه کهگیلویه بزرگ  محسوب می‌گردد.
 2- دکتر ستار هدایت‌خواه: برای بسیاری از مردم استان و حتی سایر نقاط کشور دکتر ستار هدایتخواه به عنوان یک شخصیت انقلابی و متدین شناخته شده و مورد احترام حتی نزد جناح‌های سیاسی در پایتخت ایران نیز می‌باشد.
شخصیتی که سابقه دو دوره نمایندگی مردم سلحشور بویراحمد در مجلس را داشته و به عنوان فردی دانشگاهی و علمی مورد احترام تمام مردم حوزه بویراحمد بزرگ (سی سخت - بویراحمد - مارگون) می‌باشد. چنین شخصیتی که به عنوان استاد اخلاق معروف بوده و همواره در حال انجام امور فرهنگی و عام‌المنفعه به نمایندگی از نهادهای بزرگ خدمت‌رسان بوده‌اند، در توهینی بزرگ به عنوان یکی از اضلاع کذب، ذلت و خیانت نام برده شده‌اند!
اتهام دروغگویی، ذلت و خیانت به استاد ستار هدایت خواه را می‌توان توهینی آشکار و بی‌شرمانه دانست که از سوی برخی افراطیون و احتمالاً هواداران تاجگردون طراحی و منتشر شده است.
3- دکتر مهدی روشنفکر: شخصیتی دانشگاهی که با رأی قاطع مردم بویراحمد بزرگ در جایگاه نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه قرار گرفته است، اکنون مورد حمله و توهین قرار گرفته و به ذلت و خیانت متهم شده است.
شاید طرفداران تاجگردون فراموش نموده‌اند که در تیرماه امسال و اوایل رد اعتبار غلامرضا تاجگردون به شدت دست به دامن آقای روشنفکر شده بودند تا ایشان به عنوان نماینده معین، کفالت گچساران را قبول نموده و در خدمت امیال قدرت طلبانه تاجگردون قرار گیرد که آقای روشنفکر از پذیرش چنین امری امتناع نمودند.
آقای دکتر روشنفکر که دارای شخصیتی علمی و دانشگاهی بوده و مورد حمایت اکثریت مردم بویراحمد بزرگ هستند، فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و طایفه‌ای توانستند وارد مجلس یازدهم شوند و اتهام دروغگویی، خیانت و ذلت به ایشان را باید اتهامی دروغین و بی‌شرمانه دانست.
 4- حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی: شخصیتی آرام و محبوب که در جایگاه امام جمعه گچساران همواره به دنبال حل مشکلات مردم و اصلاح امور این شهرستان بوده‌اند همواره مورد حمله و اتهام و ایادی رسانه‌ای سیاسیون بوده‌اند.
اتهام خیانت و ذلت به این سید محترم را می‌توان توهین بزرگ و بی‌شرمانه قلمداد نمود که ناشی از عمق کینه و بغض طرفداران احتمالی تاجگردون به حجت‌الاسلام سید امین الله حجازی می‌باشد.
  5- سردار احمد خورشیدی‌آزاد: یکی از نخبگان نظامی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد که جایگاه خاصی در ایل بزرگ قشقایی داشته و از خانواده معظم شهیدان هستند، سردار احمد خورشیدی آزاد هستند که طی چند سال اخیر مورد حمله و اتهام از سوی هواداران تاجگردون و علی‌الخصوص غلامرضا تاجگردون بوده‌اند و اکنون نیز به خیانت و ذلت از سوی طرفداران افراطی او متهم شده‌اند.
 6- مهندس غلامرضا پاکدل: یکی از شخصیت‌های علمی و نخبگان مدیریتی در حوزه صنعت نفت و گاز ایران و از خانواده بزرگ ایثارگران و جانبازان که طی چند سال اخیر به شدت مورد حمله غلامرضا تاجگردون و طرفدارانش بوده است، مهندس غلامرضا پاکدل هستند که به عنوان یکی از مدیران ارشد وزارت نفت از جایگاه ویژه‌ای در حوزه نفت و گاز منطقه برخوردار بوده و مورد احترام متخصصین این حوزه قرار دارند.
سابقه حمله و اتهام به مهندس پاکدل به عنوان یکی از نخبگان متخصص حوزه نفت و مدیریت توانمند ایشان را باید یکی از نشانه‌های عداوت شدید هواداران نماینده سابق و طرفدارانش با نخبگان استان و خصوصاً مدیران و نخبگان حوزه بویراحمد گرمسیری در گچساران محسوب نمود که به سرکوبی مدیران حوزه اثرگذار علمی، سیاسی و اجتماعی طی 8 سال گذشته منجر شده است.
اتهام خیانت و ذلت به مهندس پاکدل را باید توهینی بی‌شرمانه به قشر متخصص و نخبگان استان و تمامی مردم شریف و دلیر حوزه بویراحمد گرمسیری دانست که ناشی از رویگردانی گسترده این مردمان از آنها بوده است.
 7- سید قدرت‌الله حسینی‌پور: شخصیتی که طی 6 ماه اخیر به عنوان عامل اصلی خیانت و ذلت مورد اتهام طرفداران تاجگردون و رسانه‌های نزدیک به وی قرار داشته است، سید قدرت الله حسینی پور هستند که خود از قشر سادات محبوب، خانواده محترم شهدا و از بزرگان اثرگذار حوزه باشت و بابویی بوده‌اند.
حملات و اتهامات هدایت شده از سوی هواداران تاجگردون علیه سید قدرت حسینی طی یک سال اخیر و علی‌الخصوص بعد از رد اعتبار تاجگردون در مجلس یازدهم را می‌توان نشانی از کینه قدیمی به حساب آورد. 
اتهام به تمام استان
آنچه از پیامک غلامرضا تاجگردون و همچنین اینگونه رسانه‌های مجازی نزدیک به او مشخص شده است، اینست که آنها اینقدر تشنه قدرت و ثروت هستن که وقتی قدرت و ثروت خود را در معرض خطر ببینند حرمت هیچ کس و هیچ چیز را نگه نمی‌دارند و حاضرند هر توهینی را به بزرگانی از استان، خاصه شهرستانهای گچساران و باشت روا دارند و نشان دهند، وقتی منافعشان را در خطر ببینند همه را خائن، خیانتکار و ذلت‌پذیر می‌نامند.
توهین و حمله به بزرگانی از ایل بویراحمد سردسیر؛ دکتر هدایت‌خواه و دکتر روشنفکر
توهین و حمله به بزرگانی از کهگیلویه بزرگ؛ حجت‌الاسلام موحد و حجت‌الاسلام حجازی
توهین و حمله به بزرگانی از ایل قشقایی؛ سردار خورشیدی آزاد
توهین و حمله به بزرگانی از ایل بویراحمد گرمسیر؛ مهندس پاکدل
توهین به بزرگانی از ایل باشت و باوی؛ سید قدرت الله حسینی
کینه هواداران تاجگردون به این افراد بر کسی پوشیده نبود، اما پیامک اخیر غلامرضا تاجگردون و مطالب توهین آمیز رسانه‌های منتسب و مجازی به او، همه چیز را برای مردم این استان آشکار ساخته است.
 اما کاش غلامرضا تاجگردون و رسانه‌های نزدیک به وی به این مسائل نیز توجه می‌کردند:
-  حمایت غلامرضا تاجگردون از دلار 4200 تومانی جهانگیری و سودهایی که نصیب معدود افرادی که بیشتر مورد حمایت تاجگردون و دوستانش هستند، شد.
- حمایت غلامرضا تاجگردون و شاید طراحی افزایش ناگهانی قیمت بنزین و آشوب‌های بعدی آن که منجر به مرگ ده‌ها نفر در ایران شد.
- نوچه پروری و سرکوب نخبگان در کهگیلویه و بویراحمد خصوصاً گچساران و باشت
- تبعیض و بی‌عدالتی و تضییع حقوق مردم
َ- وعده‌های عملی نشده 
و دهها مورد دیگر که در این فرصت نمی‌گنجند.
 همین توهین‌های هواداران  تاجگردون و برخی رسانه‌های نزدیک به وی بود که سبب شد تا بیشتر مردم گچساران و باشت خصوصاً طرفداران قدیمی او نیز از غلامرضا تاجگردون  جدا شده و اعلام بیزاری نمایند.
ترس از، شکستی بزرگتر از رد اعتبار در مجلس یازدهم، در انتخابات میان دوره‌ای گچساران و باشت موجب شده است تا غلامرضا تاجگردون که نزد طرفداران افراطی‌اش تقدس پیدا کند به ایجاد تنش در کهگیلویه و بویراحمد متوسل گردد.
غلامرضا تاجگردون و رسانه‌های نزدیک به او خوب می‌دانند که همه شرایط برای پایان دوره آنها در گچساران و باشت مهیا شده است و این وضعیت پایانی بر سیاست انگلیسی تفرقه بیانداز و حکومت کن آنها در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 


کد مطلب: 429464

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429464/تاجگردون-حق-الناس-می-شود-ماجرای-این-شش-ضلعی-چیست-برنامه-انتخاباتی-یا-توهین-بزرگان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1