کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا تشریح شد

واکنش دهراب‌پور به نامگذاری بلوار عدل به نام سردار سلیمانی / امتناع شهردار یاسوج از اجرای مصوبات شورای شهر

13 دی 1399 ساعت 0:20

خصوص نام بلوار، شورای شهر در روزهای اول شهادت ایشان وظیفه خود دانست بلوار جمهوری را از میدان امام حسین تا میدان ابوذر، جنب امام زاده عبدالله (ع) به نام این شهید بزرگوار نام گذاری کند که مورد تایید متولی مربوطه در فرمانداری قرار گرفته است. از برج 3 پیگیری کرده است، در خصوص این مصوبه شهرداری باید به نصب تندیس شهید سلیمانی در ابتدا و انتهای بلوار اقدام کند، ولی متاسفانه شهرداری با وجود پیگیری های مکرر هنوز اقدام نکرد ه است، حتی اخیرا شورا پیشنهاد داد یادمانی از شهید در تپه نورالشهدا جانمایی و نصب کند. اما اینکه بلوار عدل به نام ایشان نام گذاری شود تاکنون چنین موضوعی در شورای شهر مطرح نشده و اقدام نگرفته است. مصوبه شورای شهر که بلوار جمهوری بوده به قوت خود باقی است. شورای شهر پیگیر این موضوع خواهد بود.


در حالی که شورای اسلامی شهر یاسوج همزمان با شهادت سردار سلیمانی در چندین جلسه برای نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر به نام این سردار بزرگ اسلام مصوباتی را گذراند و قرار شد که خیابان جمهوری اسلامی به نام سردار سلیمانی نامگذاری شود، اما شهردار یاسوج بدون اعتنا به این مصوبه، بلوار عدل را به نام شهید سلیمانی نامگذاری کرد که محمد رحیم دهراب‌پور رییس شورای اسلامی شهر یاسوج به این موضوع واکنش نشان داد.
محمد رحیم دهراب پور رییس شورای شهر یاسوج در گفت‌وگو با کبنا به برنامه‌ی شورا برای سالروز شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت کرد: ستادی در رابطه با شهید گرانقدر سردار سلیمانی در مرکز استان برپا شده؛ شهیدی که سردار دلها بود، مرد میدان و قهرمان مقاومت و الگوی بزرگی برای همه ما بوده است، شورای شهر نیز به جهت بزرگداشت شادت سردار سلیمانی همراه این ستاد همکاری داشته و خواهد داشت. با توجه به ممنوعیت تجمع و شرایط کرونایی نمی‌توانیم تجمع داشته باشیم، و دورادور نسبت به برگزاری این مراسم استقبال می‌کنیم و خواهان برگزاری هر چه بهتر این مراسم هستیم.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، دهراب پور در خصوص نام گذاری شهید سلیمانی بر یکی از بلوارهای شهر یاسوج، گفت: در خصوص نام بلوار، شورای شهر در روزهای اول شهادت آن شهید بزرگوار و والامقام وظیفه خود دانست بلوار جمهوری را از میدان امام حسین(ع) تا پل بشارت، جنب امام زاده عبدالله (ع) به نام این شهید بزرگوار نام گذاری کند که مورد تأیید متولی مربوطه در فرمانداری قرار گرفته است. از برج 3 پیگیری کرده است، در خصوص این مصوبه شهرداری باید به نصب تندیس شهید سلیمانی در ابتدا و انتهای بلوار اقدام کند، ولی متاسفانه شهرداری با وجود پیگیری‌های مکرر هنوز اقدام نکرده است، حتی اخیراً شورا پیشنهاد داد یادمانی از شهید در تپه نورالشهدا جانمایی و نصب کند. اما اینکه بلوار عدل به نام ایشان نام گذاری شود تاکنون چنین موضوعی در شورای شهر مطرح نشده و اقدام نگرفته است. مصوبه شورای شهر که بلوار جمهوری بوده به قوت خود باقی است. شورای شهر پیگیر این موضوع خواهد بود.
دهراب پور بیان کرد: شورای شهر از نصب تندیس این بزرگوار در همه میادین شهر استقبال می‌کند، چون ایشان به عنوان الگوی مردم هستند، ولی در مورد این تصمیم که تندیسی از شهید سردار سلیمانی در میدان عدل شهر نصب شود، چنین موضوعی در شورای شهر مطرح نشد.
وی با بیان اینکه «مناسب‌ترین بلوار برای نام گذاری شهید سلیمانی بلوار جمهوری است چون محل عبور گردشگران و مسافران است و از جنوب شهر تا آبشار این بلوار وجود دارد»، افزود: تغییر نام بلوار عدل بصورت قانونی صورت نگرفته، مراحل قانونی را طی نکرده و در شورا هم مطرح نشده است.
دهراب پور گفت: اگر قرار است خیابانی به نام کسی نام گذاری شود، باید مصوبه قبلی در شورا بصورت قانونی لغو شود و  دوباره مصوبه دیگری را تصویب کنیم.
وی بیان کرد: این مصوبه یکی از مهمترین مصوبات شورا است ولی ایشان از اجرای آن امتناع ورزیده است.
وی در خصوص عدم اجرای این مصوبه توسط شهرداری گفت: دلیل عدم اجرای این مصوبه فقط امتناع ورزیدن آقای شهردار از اجرای مصوبات شورای شهر است، بارها شورا این موضوع را به جایگاه‌های مختلف نظارتی منعکس کرده و پیگیری کرده، اینکه این نام گذاری تصویب شده چرا اجرا نمی‌شود!


کد مطلب: 429203

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429203/واکنش-دهراب-پور-نامگذاری-بلوار-عدل-نام-سردار-سلیمانی-امتناع-شهردار-یاسوج-اجرای-مصوبات-شورای-شهر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1