کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / شیوع کرونا در سه شهرستان سیر افزایشی دارد

6 دی 1399 ساعت 15:51

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوع کرونا در سه شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شامل؛ دنا، لنده، بهمیی روند افزایشی داشته است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوع کرونا در سه شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شامل؛ دنا، لنده، بهمیی روند افزایشی داشته است.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه قبل از ظهر امروز ( شنبه 6 آبان 99) در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عضو ستاد برگزار شد، به آخرین آمار کرونا در سطح استان پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته برای نخستین بار بیمار بستری کرونایی در استان گزارش نشد.
 وی افزود: تعداد کل افراد بستری ۲۰۶ نفر است که از این تعداد هم اینک ۹۲ بیمار مبتلای قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
  یزدان پناه تاکید کرد: ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و از این تعداد سه نفر زیر دستگاه رسپکتور قرار دارند.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان تاکنون ۲۰۷۲۴ مورد گزارش شده است.
 یزدان پناه گفت: روز گذشته از ۳۳۵ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست‌های pcr و سریع بودند حدود ۳۵ درصد نمونه‌ها مثبت بودند. 
وی عنوان کرد: مجموع فوتی‌های کرونا در استان به ۳۹۵ نفر رسیده که از این تعداد ۳۴۹ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میانگین سنی فوت شدگان ۶۸ سال بوده است.
 یزدان پناه افزود: تعداد موارد مثبت کرونا در استان تا امروز ۲۳ هزار و ۸۹۵ نفر بوده است.
وضعیت شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه از نظر کرونا شکننده است
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد
گفت: شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه از نظر شیوع بیماری کرونا پرخطر و شکننده هستند و احتمال تبدیل وضعیت آن‌ها از نانجی به قرمز وجود دارد.
حسین کلانتری در این نشست، اظهار داشت: اعمال محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در تمامی شهرهای نارنجی و زرد اجرایی می‌شود. 
وی افزود: اجرای این محدودیت‌ها در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه به طور جدی‌تر کنترل می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وضعیت استان نسبت به هفته‌های پیش در کاهش و مدیریت بیماری کرونا بهتر ارزیابی می‌شود اما باید مراقب بود تا توفیقات حاصل شده ما را فریب ندهد.
 کلانتری تصریح کرد: اگر همکاری و تلاش مردم نبود این توفیقات به دست نمی‌آمد و چنانچه به طور جدی مراقبت نکنیم به وضعیت هفته‌های پیش برمی گردیم. 
وی ابراز داشت: هم اینک وارد زمستان شده‌ایم و به سبب شیوع بیماری‌های آنفولانزا و سرماخوردگی در محیط‌های بسته خطر شیوع و ابتلا به کرونا بسیار بالا می‌رود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری هرگونه تجمع در استان ممنوع است و همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان هستند.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: علت افزایش بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان دنا برگزاری مراسم تشییع جنازه‌ای بوده که در هفته‌های پیش تعداد زیادی در آن شرکت کرده بودند.
 محمد مهدی بانشی افزود: آذرماه ماهی مرگبار برای استان بود دی ماه وضعیت بهتری گزارش شد.
 وی تاکید کرد: هم اینک روند بیماری کرونا در استان ثابت است.
 بانشی تصریح کرد: طی هفته گذشته ۱۵۰۷ بازدید از اصناف استان صورت گرفته که ۹۶ مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۵۵ مورد پلمب شده آمد.


کد مطلب: 428972

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428972/آخرین-آمار-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-شیوع-سه-شهرستان-سیر-افزایشی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1