تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : ۴۲۸۶۷۳
بعد از گذشت ۲ سال محقق شد؛

تامین منابع مالی پالایشگاه سوخت سبز شهرستان باشت 

۰
تامین منابع مالی پالایشگاه سوخت سبز شهرستان باشت 
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست فوق العاده با هیات مدیره بانک سپه کشور از تامین منابع مالی پالایشگاه سوخت سبز شهرستان باشت بعد از گذشت ۲ سال خبر داد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد با محمدکاظم چقازردی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک سپه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار و سرانجام پس از گذشت ۲ سال از صدور جواز تاسیس و کلنگ زنی پالایشگاه سوخت سبز (  بیواتانول سوختی) شهرستان باشت تامین منابع مالی پروژه برای همیشه حل شد.
کلانتری با اشاره به اینکه پروژه بیواتانول سوختی باشت از زیرمجموعه های سازمان ایدرو وابسته به وزارت صمت بوده که در سال 1397 با حضور وزیر وقت وزارت صمت و مسئولان استانی و نماینده سابق مردم گچساران و باشت کلنگ زنی شد، افزود: این پروژه با تزریق مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سازمان ایدرو شروع به کار کرد‌.
وی افزود: این پروژه  به دلیل ناچیز بودن منابع مالی در سطح پیشرفت فیزیکی 14 درصد متوقف و علی رغم پیگیری های سازمان متولی (ایدرو) تامین تسهیلات بانکی با مشکل مواجه شد.
کلانتری تاکید کرد: اهمیت این پروژه موجب شد تا با رایزنی به عمل آمده با بانک سپه کشور به عنوان یکی از بانک های قدرتمند کشور موافقت مدیرعامل بانک سپه کشور را کسب کنیم.
    
وی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: مدیرعامل بانک سپه کشور اعلام  کرد به عنوان بانک لیدر نسبت به تامین مالی پروژه به صورت سندیکایی اقدام و حتی درصورت عدم مشارکت سایر بانک های کشور بصورت یک تنه نسبت به تامین مالی پروژه و سایر پروژه های مهمی که مدیریت ارشد اجرایی استان  تشخیص دهند اقدام می کنیم.
لازم به ذکر است این موضوع به عنوان نقطه عطفی در تامین مالی یک پروژه بزرگ صنعتی در استان به یادگار خواهد ماند.
گفتنی است طرح  بیواتانول سوختی باشت دومین طرح پالایشگاه سوخت سبز بعد از پالایشگاه سوخت سبز کرمانشاه است که مجوز آن را وزارت صمت به استان اعطا کرد.
شایان ذکر است حجم سرمایه گذاری این پروژه 8 هزار میلیارد ریال است  که سالانه توان تولید 66 میلیون لیتر  بیواتانول سوختی و  66 هزار تن کنجاله تخمیری خوراک دام را خواهد داشت که در زمان بهره برداری بیش از 200 نفر اشتغال در این واحد صنعتی مشغول کار خواهند شد.
گفتنی است این پروژه علاوه بر اینکه یک تحول بزرگ صنعتی در شهرستان باشت را به همراه خواهد داشت در بخش کشاورزی نیز تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد که ابعاد آن فراتر از نگاه صنعتی پروژه خواهد بود به نحوی که به محض بهره برداری از این واحد سالانه 185 هزار تن ذرت دانه ای به عنوان خوراک و مواد اولیه مورد نیاز است.
به عبارتی برای تامین خوراک این واحد بزرگ صنعتی سالانه حدود 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی باشت و گچساران و شهرستان های همجوار باید به زیر کشت ذرت رفته تا بتوان نسبت به تامین خوراک این واحد اقدام شود همین امر باعث توسعه کشاورزی و اشتغالزایی در منطقه خواهد شد.

شایان ذکر است محصولات تولیدی این کارخانه ضمن مصرف داخل، امکان کامل  صادرات را نیز دارند  که به محض بهره برداری پروژه  در یک دوره 30 ماهه تحول مهمی نیز در صادرات استان به همراه خواهد داشت.
گفتنی است قرار دادن این پروژه در لیست 33 پروژه جهش تولید از دیگر ابتکارات استاندار و حوزه اقتصادی استان به شمار می آید.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از پیگیری های مستمر استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: استانهای کمتر برخوردار از جمله کهگیلویه و بویراحمد در اولویت توجه هستند. 
چقازردی ضمن اشاره به ظرفیت های استان خاطر نشان کرد: این استان از ظرفیت های برجسته ای در حوزه های آب،کشاورزی، گردشگری و انرژی برخوردار بوده و آمادگی سرمایه گذاری خوب و مطلوب در آن ممکن است که باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.
مدیر عامل بانک سپه ضمن تأکید بر حمایت این بانک از بخش تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: برای ایجاد رونق تولید و کسب و کار با توجه به درخواست‌های استاندار تسهیلات خوبی به استان ارائه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1