کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازتاب سخنان اخیر روحانی در آمریکا

واکنش دولت بایدن به مواضع ایران

27 آذر 1399 ساعت 8:24

مدیر اجرایی انجمن کنترل جنگ‌افزار در واشنگتن، بازتاب اظهارات رئیس جمهوری ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت دولت جدید امریکا آماده بازگشت به تعهدات برجامی است تا با برداشتن تحریم‌های اساسی دوره ترامپ، ایران از منافع اقتصادی توافق هسته‌ای برخوردار شود.


به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، «دریل کیمبال» افزود: در ماه ژانویه یک حامی اساسی برجام وارد کاخ سفید خواهد شد. این یک فرصت مهم برای بازگشت دو کشور به اجرای کامل تعهدات برجامی است. همچنین آقای روحانی می‌داند که بایدن تحریم‌های هسته‌ای را برخواهد داشت. البته این کار به اجرای کامل برجام توسط ایران هم بستگی خواهد داشت.
این کارشناس خلع سلاح در امریکا اضافه کرد: سخنان روحانی بازتاب خوبی در اینجا (امریکا) داشت که نشان می‌دهد ایران هم آماده اجرای برجام است که مورد استقبال دولت بایدن و مقام‌هایی است که بزودی وارد دولت بعدی می‌شوند.
کیمبال گفت: بایدن از اختیار اجرایی برای برداشتن همه تحریم‌هایی برخوردار است که رئیس جمهوری اوباما در ژانویه ۲۰۱۶ پس از برجام برداشته بود. آنها ممکن است که تحریم‌های دیگری که ترامپ تحت عناوین مختلف وضع کرده است که مرتبط به برنامه هسته‌ای ایران نیست را هم مورد ارزیابی قرار دهند. این بخشی از گفت‌وگوهای آینده میان نمایندگان رئیس جمهوری روحانی و رئیس جمهوری بایدن خواهد بود.
 


کد مطلب: 428617

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428617/واکنش-دولت-بایدن-مواضع-ایران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1