کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

جولان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ پلمپ بانکی در دهدشت و دستگیری مداحی در پاتاوه

27 آذر 1399 ساعت 1:59

یک مداح متخلف درمراسم خاکسپاری با تجمع بیش از حد و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به دستور دادستان دنا بازداشت شد.


بیش از سه هفته استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس تصمیم ستاد کرونا به تعطیلی کشانده شد تا از وضعیت بحرانی به لحاظ شیوع کرونا خارج شود، اما اخبار و اطلاعات گویا چیز دیگری را نشان می‌دهد، شعبه بانک دهدشت حاضر به رعایت دستورالعمل‌های کرونا نشد و یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مرگ 7 نفر در روز چهارشنبه 26 آذر خبر داد.
به گزارش کبنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۲۵۳ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۳ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۰ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 پرویز یزدانپناه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۷ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش شده است و شمار قربانیان کرونا به ۳۷۶ نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون ۲۵۳ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۳ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۰ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
یزدانپناه تصریح کرد: کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود و اگر مداخله جدی انجام نشود، مشکلات عدیده‌ای را پدید خواهد آورد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا زمانی که واکسن قطعی و اثربخشی برای بیماری تولید نشود، راه‌های موجود شامل رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری است.
شعبه یک بانک در دهدشت پلمب شد
همچنین طبیب زادگان رئیس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه در راستای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، گفت: یکی از شعب بانکها در دهدشت به علت تخطی از دستورالعمل‌های مقابله با کرونا پلمب شد.
محمدطاهر طیب‌زادگان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از پلمب شعبه یک بانک در دهدشت خبر داد و اظهار داشت: امروز چهارشنبه یکی از شعب بانکی به دلیل تجمع زیاد مراجعین و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با دستور دادستان و با همکاری نیروی انتظامی پلمپ شد.
این مسوول افزود: روزانه از بانک‌ها، ادارات،مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و کارگاههای فعال بازدید و در صورت ارائه خدمت به مراجعین بدون ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیگیری و اقدام لازم از طرف مراجع قضائی و فرمانداری اعمال خواهد شد.
دبیر ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه عنوان کرد:بانک سپه ،به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله عدم رعایت فاصله اجتماعی و نزدن ماسک توسط مراجعین پلمپ شد.
طبیب زادگان تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بدون کوچکترین چشم پوشی نسبت به بی توجهی افراد به پروتکل‌های بهداشتی، با حمایت دستگاه قضا داده برابر با قانون برخورد خواهند کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در پایان گفت: حفظ سلامتی مردم مهم ترین رسالت بهداشت و درمان است.
مداح متخلف در «پاتاوه» بازداشت شد
یک مداح متخلف درمراسم خاکسپاری با تجمع بیش از حد و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به دستور دادستان دنا بازداشت شد.

به دلیل تخلف از دستورالعمل‌های ستاد مداح مراسم عزا در پاتاوه به دستور دادستان شهرستان دنا بازداشت شد.
مراسم تشییع جنازه‌ای در شهر پاتاوه از توابع شهرستان دنا با وجود تاکیدات قبلی مسئولان مبنی بر برگزار نکردن مراسمات عزا به صورت دسته جمعی برگزار شد که در این مراسم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی مداح متخلف که موجب ایجاد تجمع این مراسم شده بود به دستور دادستان دنا بازداشت شد.
فرماندار دنا می‌گوید: مداحی که در مراسم خاکسپاری در بخش پاتاوه شرکت کرده بود علی رغم تذکرات قبلی که  به مداحان جهت شرکت نکردن در هیچ گونه مراسمی داده شده بود با هماهنگی دادستان بازداشت گردید.
پناهی گفت: تمام کسانی که فوت می کنند خواهران و برادران ما هستند و ما نیز از مرگ آنها ناراحت هستیم ولی در این شرایط نباید به واسطه خاکسپاری‌ها و مراسمات عزا چندین خانواده دیگر را داغدار کنیم.
فرماندار دنا اظهار داشت: وضعیت مراسمات عزا و خاکسپاری‌ها در دنا خیلی اسفناک و ناراحت کننده است و به همین منظور از این به بعد به دستور دادستان  دنا با همه کسانی که قوانین را نادیده بگیرند و با ساده انگاری و بی‌خیالی باعث تهدید بهداشت و سلامت عمومی شوند برخورد قاطع خواهد شد.
پناهی گفت: مداحان حق شرکت در هیچ گونه مراسمی ندارند چرا که این مداحی‌ها باعث شلوغی بیش از حد می شود،از این به بعد با کلیه مداحانی که در مراسمات ختم شرکت کنند برخورد کیفری خواهد شد.
این مقام مسئول گفت: یکی از موفقیت‌های قرارگاه حاج قاسم سلیمانی وجود دادستان ، مردمی و پای کار در مبارزه با کرونا،شهرستان دنا است که از روز اول تاکنون به صورت شبانه روزی وقت خود را صرف مبارزه با متخلفان کرونایی و کمک به ستاد کرونا کردند جا دارد از زحمات این مدیر تقدیر کنیم.


کد مطلب: 428613

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428613/جولان-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-پلمپ-بانکی-دهدشت-دستگیری-مداحی-پاتاوه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1