کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

واکنش سرمایه‌گذار کالوس به خبر واگذاری 20 هکتار زمین؛ زمین مربوط به نیاکان من بوده / مستندات قانونی موجود است

26 آذر 1399 ساعت 13:15

 عطاء نوشاد سرمایه‌گذار طرح طوبی و جنگل‌کاری در روستای کالوس به خبر کبنانیوز واکنش نشان داد و گفت: طبق قانون و مستندات موجود این زمین به من واگذار شده و افراد معترض اصلاً ساکن روستای کالوس نیستند.


 عطاء نوشاد سرمایه‌گذار طرح طوبی و جنگل‌کاری در روستای کالوس به خبر کبنانیوز واکنش نشان داد و گفت: طبق قانون و مستندات موجود این زمین به من واگذار شده و افراد معترض اصلاً ساکن روستای کالوس نیستند.
به گزارش کبنا، در روزهای اخیر جمعی از مردم منطقه کالوس بویراحمد با حضور در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به واگذاری زمین به فردی تجمع و اعتراض کردند. [کلیک کنید]

اهالی این روستا تاکید می‌کردند که منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد 20 هکتار زمین را به فردی واگذار کرده در حالی که این زمین‌ها از قدیم مربوط به محل چرای دام‌های مردم روستا بوده است.
عطاء نوشاد شخصی که گفته می‌شود این زمین‌ها به او واگذار شده است، با ارسال متن زیر به اعتراض مردم روستای کالوس پاسخ داد و مستنداتی را در اختیار پایگاه خبری کبنانیوز قرار داده و نوشته که این زمین‌ها مربوط به نیاکان من بوده و افرادی که معترض من هستند، اهل روستای کالوس نبوده‌اند.

به گزارش کبنا، متن کامل جوابیه عطاء نوشاد به شرح زیر است؛
مدیر محترم پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز
 با اهدای سلام و تحیات الهی
  احتراماً به استحضار عالی می رساند اینجانب عطاء نوشاد رزمنده دوران دفاع مقدس و جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی فرزند مرحوم قدرت الله از معتمدین وریش سفیدان ویکی از رزمندگان پرسابقه دوران دفاع مقدس در سن شصت سالگی، فرزند مرحوم فلک ناز فرزند مرحوم ملا خورشید گودرزی یکی از کلانتران خوشنام و  مبارزین دوران سیاه ستم خانی به پیوست تعداد ۱۹ برگ احکام بدوی و قطعی شده قضایی در راستای بی حقی و رد ادعای تعدادی آدم مسئله‌دار وحبس کشیده با سوابق کیفری گوناگون قضایی و معلوم‌الحال به طور خلاصه مطالبی را در پاسخ و در قالب اعتراض به خبر شماره ۴۲۸۳ ۷۱ ساعت ۲۱ آن پایگاه خبری محترم جهت اطلاع واصلاح خبر در راستای استحضار و تنویر ذهن مبارک عموم ملت شریف و ولایت‌مدار کشور ایران اسلامی خصوصاً مردم شریف و متدین استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان یاسوج تقدیم می دارم، امیدوارم ضمن امعان نظر به جمیع موارد معنونه فوق الذکر در فرجه قانونی نسبت به اصلاح خبر مطابق با حقیقت و واقعیت موضوع  اقدام به اطلاع رسانی وفق مقررات حاکم بر آن رسانه محترم صورت پذیرد همان گونه که بزرگان و خانواده های اصیل شهرستان بویراحمد می دانند قریب به یکصد و اندی سال پیش محل رویا رویی و درگیری و جنگ مرحوم ملا خورشید گودرزی پدر بزرگ اینجانب با قشون مرحوم کریم خان بهادرالسلطنه بویراحمدی و ضیغام الدوله قشقایی در محل نال اشکنون برافتاب دو آب کالوس بوده است که صرف نظر از اتفاقات حادث شده نشان دهنده حضور قریب به یکصد سال دراین محدوده و صیانت نیاکان اینجانب از اراضی مورد بحث است. البته در این جنگ تاریخی جمعی از بستگان تامرادی و سی‌سختی همراه و هم گام ما بوده و تاکنون نیز هستند. لذا باید عرض کنم که زمین و اراضی واگذاری به اینجانب ضلع شرقی محل درگیری و جنگ مزبور می‌باشد. خاک پدریم بوده و هست و از همان زمان تاکنون نیاکان مدعیان  و معارضین و مزاحمین اینجانب ساکن درحوزه دروهان مرکز سیاسی شهرستان بویراحمد در زمان ایلخانی و دوخانی بودند و اساساً در کالوس ساکن نبوده‌اند.
و حتی شناسنامه برخی افراد مدعی و مسن آنها صادره از دروهان می باشد که هیچ‌گونه سنخیتی ازنظر مرزبندی با روستای کالوس ندارد و این موارد را همه ریش سفیدان و بزرگان شهرستان یاسوج می‌دانند و تازه قابل بررسی از طریق روئیت شناسنامه آنها می باشد؟ هرچند شاید به خاطر فتنه زیاد و بیش از حد برخی نامبردگان و نقش عمده آنها در تحریک کردن مردم به همدیگر آنها را دگر بار به دروهان راه ندهند، مصداق فتنه آنها  ایفای نقش اساسی در درگیریهای متعدد منطقه‌ای و محلی می باشد که در صورت نیاز به صورت موردی به استحضار خواهد رسید. لذا اراضی مزبور به صورت عرف محلی مربوط به پدر مرحومم بوده و می باشد و سالیان سال با اخذ مجوزات قانونی لازم و طی نمودن کمیسیون‌های مبادی ذیربط و پرداخت عوارض آت قانونی از کوه پایه ای پر از سنگلاخ و دارای شیبی تند زمینی صاف و قابل کشت و زرع مهیا نمودم و از آنجاکه این عرصه واراضی فرای عرف محلی وفق ماده ۲۴ و ۲۳ و ۲۲ و  ۲۱ قانون ثبت واسناد واملاک دارای سند منگوله دار به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری استان بوده است و مطابق قانون بشرح پیش گفته جهت اجرای طرح طوبی و جنگل کاری به این جانب واگذار گردیده است که عنوان و نوع طرح پیش بینی شده به نحوی صیانت از منابع طبیعی می باشد، کل زمین واگذاری به اینجانب ۱۰ هکتاربوده که تاکنون هیچ پروانه چرایی برای احدی بر روی آن صادر نشده است و در خبر نشر شده از سوی آن پایگاه خبری محترم با دو برابر افزایش مساحت بعنوان چراگاه  این موضوع پخش شده است که مطابق با واقعیت نبوده ونیست و تهیه‌کنندگان اولیه این اخبار ناصحییح  جهت بهره گیری از احساسات پاک مردم و مسئولین به دروغ پراکنی روی آورده‌اند؟ لازم به ذکر است همانگونه که در دادنامه های پیوستی نیز به صراحت حکم به محکومیت رئیس فعلی شورای روستای کالوس برای چندمین بار به صراحت و به صورت متعدد آمده است.
و همچنیین حکم محکومیت قطعی پدر دهیار فعلی کالوس و پدربزرگ مشارالیه بطور متعدد صادر و قطعیت یافته است و می بایست از بهره گیری مکاتبات مغرضانه آنها جلوگیری شود. زیرا آنها مدعیان و معارضان و مزاحمین وتمرد کنندگان اصلی ازقانون در خصوص  موضوع و طرف دعوی اینجانب می باشند وحتی قصد تمکین از آراء محاکم محترم قضایی را ندارند بنا علیهذا با عنایت به موارد مطروحه و متقن قانونی پیوستی و احکام قطعیت یافته قضایی پیوست و رد ادعا و عدم پذیرش اعمال ماده ۴۷۷ آنها از سوی قضات شریف قوه محترم قضائیه اصلاح خبر تحت استدعا می‌باشد. ضمناً به کارگیری کلمه مخاطب یا فرد خاص زیبنده یک پایگاه معتبر خبری نمی‌باشد و از این جهت به شدت گله مند هستم، در پایان از صبر و حوصله‌ای که درخصوص مطالعه و نشر این مطالب مرحمت می‌فرمایید. بی نهایت سپاس گزارم
 ------------------------------
باتجدید احترام عطاء نوشاد
 


کد مطلب: 428572

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428572/واکنش-سرمایه-گذار-کالوس-خبر-واگذاری-20-هکتار-زمین-مربوط-نیاکان-بوده-مستندات-قانونی-موجود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1